موتور را کنترل می نماید

دراینبین برخی اوقات شاهد حرف انگلیسی W بعد از واژگان اختصاری بالا هستیم که به معنی زمستان و مخفف واژه winter است و منظور از آن گرانروی روغنموتور در دمای پایین است. این علامت اختصاری در واقع مخفف واژگان Society Of Automotive Engineers به معنی انجمن مهندسان خودرو است. سنسور روغن از جمله مهم ترین تجهیزات حفاظتی موتور دیزل ژنراتور یا خودرو به شمار می رود. شرکت ولوو پنتا با استفاده هنرمندانه از تکنولوژی بالای سیستم تزریق گازوئیل و همچنین توربو شارژر در دستگاههای دیزل ژنراتور ولوو پنتا منجر به احتراق عالی و مصرف کم سوخت در این دستگاهها گردد. در یک موتور بنزینی، سوخت و هوا به یک سیلندر فلزی کوچک تزریق می شود. هنگامی که پیستون نزدیک نقطه توقف است، انژکتور سیستم تزریق سوخت اسپری سوخت را به داخل محفظه سیلندر در یک زمان بسیار کوتاه با فشار بسیار بالا، تشکیل ذرات کوچک دیزل روغن و هوا با دمای بالا فشار بالا مخلوط، احتراق مخلوط قابل احتراق، گسترش خشونت آمیز به منظور تولید نیروی انفجاری، فشار دادن کار پیستون، دمای آن می تواند تا 1900-2000 ℃، فشار تا 60-100 اتمسفر، منجر به گشتاور زیادی شود، بنابراین موتورهای دیزلی به طور گسترده در بزرگ تجهیزات دیزل. فشرده سازی : پیستون رو به بالا حرکت می کند و هوا را به صورت کامل فشرده می سازد.

در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده میشود و ذرات سوخت محترق میگردد. زیرا كلسیم و منیزیم موجود در آب سخت با بازدارنده های فسفاته واكنش داده و فسفات منیزیم و یا كلسیم تولید می كنند كه معمولاً به صورت رسوب بر روی بدنه داغ موتور نشست می كنند و این امر باعث اتلاف حرارت و یا ایجاد خوردگی می شود. به علت موجود برخی ترکیبات شیمیایی، از زنگزدگی موتور جلوگیری میکند. ترکیبات روغن موتور چیست؟ کار اصلی روغن موتور روانکاری دستگاه است بنابراین ترکیبات آن شامل عناصری میشود که هرچه بهتر عملیات روانکاری را انجام دهد. كربوكسیلاتها بواسطه انجام واكنش های شیمیایی داخلی با قرار گرفتن بر روی سطوح، مانع از خوردگی می شوند. نیتریتها نسبت به دیگر بازدارنده ها، آسانتر از تركیبات شیمیایی سیال، آزاد می شوند و به كمك این آزمایش فقط میزان سطح آنها مشخص می شود. با آزمایش PH می توان PH سیال را بدست آورد، در بیشتر این سیالات می بایست میزان PH ، بیشتر از عدد۷ باشد ولی در برخی از آنها اگر میزان PH بیشتر از عدد۶/۵ باشد نیز قابل قبول است. قیمت کولر روغن دیزل ژنراتور برق به مدل موتور و توان موتور دیزل ژنراتور و همچنین کشور تولید کننده دیزل ژنراتور و همچنین به میزان درجه کیفیت این محصول بستگی دارد جهت اطلاع از قیمت این محصول با کارشناسان واحد فروش تماس بگیرید.

فرق اصلی آن با دیگر موتور ها استفاده از احتراق در اثر تراکم است. موتور دیزلی سنتی ویژگی ها: بازده حرارتی و عملکرد اقتصادی، موتور دیزلی با استفاده از هوای فشرده برای بهبود دمای هوا، به طوری که دمای هوا بیش از نقطه احتراق سوخت دیزل، سپس اسپری به دیزل، اسپری دیزل و مخلوط هوا از خود اشتعال و احتراق بنابراین، موتور دیزل سیستم احتراق نیاز ندارد. این موتور به سبب ساختار ساده و محکم خود کمتر دچار خرابی می شود. 2. سطح روغن نباید کمتر از حد نرمال باشد برای مشاهده سطح روغن گیج روغن را بیرون بکشید و سطح روغن را چک کنید. انجام کارهای سنگین با قدرت بیشتر و تعداد نفر کمتر یکی از رویاهای آدمی بود. همانطور که با انجام آزمایش خون می توان به انواع عوارض پنهانی درون بدن انسان پی برد، با آزمایش مواد درون روغن تعویضی دستگاه دیزل ژنراتور می توان از چگونگی کارکرد دیزل دستگاه آگاهی پیدا کرد . روغن دیزلی آزمایش شده و اثبات شده که مقاومت فوق العاده ای دارد و از کیفیت کاملی در برابر قطعات در هنگام سایش محافظت می کند.ما برای سوختی بهینه و عملکردی سریع استفاده از روغن دیزلی را به شما پیشنهاد میدهیم، به این معنی که این روغن دیزلی کاملاً مناسب برای کامیون وانت سنگین و سایر کامیون های کلاس 8 و همچنین موتورهای مدرن و با استفاده از پردازش آلایندگی میتواند باشد.همچنین شرایط مورد نیاز سیستم های گردش گاز اگزوز (EGR) و سیستم های فیلتر ذرات دیزل (DPF) را هنگامی که تحت خدمات استاندارد و گسترده ای قرار گرفته اند، برآورده کرده است.وقتی می خواهید فرمولاسیون روغن های دیزلی را در نظر بگیرید، ترکیبی از مواد افزودنی اختصاصی است که عملکرد آن در محافظت از اجزای موتور در برابر سایش، رسوب پیستون، سایش حلقه، وصل کردن فیلتر است.

می شوند.هم اكنون سازندگان تجهیزات اصلی (OEMs) خودرو، استفاده از خنك كننده های هیبریدی و كربوكسیلات ELC را توصیه می كنند. بزرگترین تجهیزات توان-دیزلی، تایر لاستیکی که در معدنکاری به کار میرود، کامیونهای بسیار بزرگ خارج از جادهای هستند که بیش از ۲۵۰۰ اسب بخار قدرت دارند و قادر به حمل بیش از ۳۰۰ تن بار در هر بارگیری میباشند. این موتور دارای قدرت نامی در حالت اضطراری 118 اسب بخار و در حالت پرایم یا نامی 110 اسب بخار می باشد. در سال 1878، رادولف دیزل (Rudolf Diesel) بعد از شرکت در کلاس های دبیرستان پلی تکنیک آلمان، متوجه شد که موتورهای بخار و دیزلی از کارایی کمی برخوردار هستند.

این روغنها تک درجهای بوده و برای دماهای ویژه مناسب است بنابراین برای فصول مختلف سال باید از انواع مختلفی از روغنهای تک درجهای استفاده کرد. موتور دیزل ملی کاربردهای گستردهای در مصارف ریلی، جادهای، دریایی و نفت و نیرو و نظامی دارد و وزارت دفاع نیز به عنوان یکی از بهره برداران عمده این نوع موتورها در حوزه نظامی توجه خاصی به استفاده از آن به ویژه در حوزه نیروی دریایی و نیروی زمینی دارد. شرکت ایران خودرو چندین سال است که در حال طراحی موتور دیزل سواری با نام EFD با حمایت وزارت نفت است. در مقاله ای به توصیف یک موتور با احتراق درون سیلندر ( موتور احتراق داخلی ) پرداخت که این مقاله را در سال ۱۸۹۳ منتشر کرد و همچنین او در سال ۱۸۹۴ ، توانست که اختراع جدید خودش را که موتور دیزلی نام گذاری کرده بود را به ثبت برساند. همچنین رودلف دیزل موفق شد تا طرح خود را در آلمان و کشورهای دیگری همچون ایالات متحده آمریکا بهثبت برساند. کولر روغن می تواند با استفاده از دمای آب درون خود روغن را خنک کند این آب از درون یک لوله مسی عبور کرده و با خود روغن تماسی ندارد و فقط به تبادل دما ختم می شود.

پمپ روغن دنده ای شامل دو عدد چرخ دنده ی درگیر با هم می باشند که یکی محرک و دیگری متحرک می باشد که نیروی خود را از دنده های سینی جلو موتور دریافت میکنند. هر دو این شاخص ها می بایست با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو تعیین شوند، چرا که شاخص های گرانروی و سطح کیفی روغن موتور برای انواع مختلف خودروها و حتی مدل های (سال) یک نوع خودرو متفاوت است. نوع الکتریکی این سنسور مناسب تر است و می توان پایه G سنسور فشار روغن را همراه با دو سیم مثبت و منفی باتری به گیج آن متصل نمود تا فشار روغن دیزل ژنراتور را نشان دهد و در دو نوع ۱۲ و ۲۴ ولت موجود میباشد. آب موجود در سوخت به انژکتورها و سیستم سوخت شما آسیب می رساند.همچنین اگر موتور سرد باشد در ابتدای کار دود سفید تولید می شود. مثلاً روغن 10w40 روغنی است که برای فصل سرد بهتر است و روغنی 20w50 برای فصول گرم مناسبتر است. به طوری که استاندارد API برای طبقه بندی سطح کیفی روغن موتور کد بندی خاصی ایجاد نموده است. کلمه دیزل نام یک مخترع و مهندس آلمانی به نام رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ پس از چهارده سال کار شبانهروزی، نوع خاصی از موتورهای احتراق داخلی را به ثبت رساند، که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله بعد از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام میگرفت.

این سنسورها در برابر ضربه واکنش نشان داده و بسیار حساس می باشند لذا جهت نگهداری و حمل آنها مراقب باشید. موتور دیزلی مقاوم است و طول عمر بالایی دارد، از سوی دیگر، هزینههای نگهداری از این موتور نیز پایین میباشد. از جمله آن می توان به تولید کننده موتور دیزل ژنراتور، نوع و نحوه کار موتور آن و نهایتا نحوه نگهداری از موتور دیزلی بر روی دیزل ژنراتور اشاره نمود. در موتور های دیزلی و گاز سوز تجهیزی تعبیه شده که پس از داغ شدن روغن در اثر کارکرد بالا موجب خنک کردن روغن می شود . پایه G جهت خواندن مقدار فشار روغن و پایه wk کنتاکت محافظ می باشد تا در مواقعی که فشار روغن زیر یک بار(۱BAR) است عمل کرده و منفی باتری را ارسال میکند که در مدار فرمان دیزل به منظور خاموش کردن آن باید از این پایه استفاده کنیم .سنسور فشار روغن vdo 10bar بر روی فیلتر روغن دیزل ژنراتور نصب می شود و محدوده اندازه گیری این سنسور فشار روغن در حدود۰٫۵ تا ۱۰ بار می باشد.

روغنهای دارای استاندارد SAE با ارقامی بین 30 الی 60 برای آبوهوای گرم و تابستانها سایت centraldiesel مناسب است. روغنهای دارای استاندارد SAE با ارقامی بین 0 الی 30 برای آبوهوای سرد و زمستانها مناسب است. بخش دیگری از روغن موتور را مواد افزودنی تشکیل میدهد که این مواد با توجه به نوع روغن متفاوت است برخی برای استفاده در هوای گرم، برخی برای استفاده در هوای سرد و برخی دیگر شامل مواد افزودنی مناسب برای هر دو هوای سرد و گرم است. نسبت تراکم یک موتور به میزان فشرده شدن گازها در سیلندر موتور اشاره دارد که در بالا برای هر دو موتور اشاره شد.

موتور دیزلی توانایی تولید بارهای قوی را دارد و برای استفادهی طولانی مدت نیز مناسب میباشد. درگذشته و زمانی که هنوز روغنهای چنددرجهای وارد چرخه تولید نشده بود استفاده از روغنهای تک درجهای متداول بود و امروزه نیز برای دستگاههایی مثل موتور پمپ آب کشاورزی، تجهیزات موتوری مثل علفتراش، اره زنجیری و غیره مناسب است اما برای خودروها از آن استفاده نمیکنند. اگر از انواع دستگاههای کشاورزی مثل موتور پمپ آب، اره زنجیری، علف تراش بنزینی، چمن زن بنزینی یا از ابزارهای ساختمانی مثل ماله پروانه ای، کمپکتور، شمشه ماله موتوری، بتونیر بنزینی، موتور ویبراتور و غیره استفاده میکنید حتما این سوال برای شما پیش آمده که بهترین روغنی که میتوان برای این دستگاهها استفاده کرد چیست؟ کولرهای روغن دارای یک فن پروانه ای بوده که آب گردشی ژنراتور را خنک می کند.

استفاده از روغن در موتورهای مکانیکی آنقدر مهم است که اگر وجود نداشته باشد باید قید دستگاه خود را بعد از مدت کوتاهی کار کردن بزنیم؛ اگر روغن موتور در گیج روغن وجود نداشته باشد یا سطح آن کم باشد ممکن است همان دو سه دقیقه اولی که موتور بدون روغن کار میکند شاهد شاتون زدن دستگاه باشیم یا اگر موتورها از کیفیت خیلی بالایی برخوردار باشد حداکثر تا دو ساعت کار کردن شاهد تغییراتی در موتور خواهیم بود که احتمالا تا سوختگی موتور نیز پیش میرود. همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کار کردن به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشوند. روغنموتور مانع رسوب کردن ذرات و آلودگیها داخل موتور خواهد شد. اگر صمغ درختان را دیده باشید و با دست آنها را لمس کرده باشید، یک روغنموتور خوب تقریباً باید همان ویژگیهای صمغ را داشته باشد که تا حدودی چسبناک است و غلیظ است. برای انواع روغنموتورهای مکانیکی شامل بنزینی و دیزلی این عبارت درج میشود؛ برای موتورهای دیزلی بعد از API یک S قرار میگیرد و برای موتورهای دیزلی حرف C؛ بنابراین منظور از API-S روغنموتور مناسب موتورهای بنزینی است و منظور از API-C روغنموتور مناسب موتورهای دیزلی است.

کمپانی کاترپیلار و پرکینز انگلستان در سال 1998 به هم پیوستند. ساختمان و اجزای تشکیل دهنده سنسور فشار روغن vdo از یک مدار پل وتستون ، دیافراگم و بدنه شیشه ای پیرکسی تشکیل شده که عملکرد آن به این صورت می باشد که که با اعمال فشار به دیافراگم تغییر مقاومتی در پل وتستون ایجاد شده و جریان آن متناسب با فشار روغن تغییر می کند. رحمانی افزود: خوشه خودرو در آذربایجان شرقی مورد مطالعه قرار گرفته و نهایی شده است و در خصوص شرکت ایدم و چرخشگر نیز با توجه به تصمیمات اتخاذ شده و روند موجود کاملاً شرایط امیدوارکننده ای دارند و حتما به شکوفایی لازم خواهند رسید. در بازار، خنك كننده های زیادی با رنگها و كیفیت های متفاوت، موجود است. در واقع حفاظت موتور در برابر خوردگی به واسطه خنثی كردن اسیدهای كربوكسیلیك و تبدیل آنها به كربوكسیلات تامین می شود، زیرا تمام خنك كننده ها در شرایط خنثی یا دامنه PH و قلیایی (حدود۷ یا بالاتر) عمل می كنند. سرعت تجزیه خنك كننده ها با بكارگیری عوامل بازدارنده با طول عمر بالا، كندتر شده و اطمینان از عملكرد درست تجهیزات زیاد می شود. این مدت زمان در موتورهایی كه در دماهای بالا كار می كنند و یا حجم هوای وارد شده به سیستم خنك كننده زیاد است، بسیار سریعتر اتفاق می افتد.

این فیلترها میتوانند حتی بدون نیاز به جابهجا کردن چک شوند و سپس در صورت نیاز برای تعویض اقدام شود. قطعات یدکی موتورهای دیزلی بسیار مهم هستند، زیرا امکان آن وجود دارد که یک قطعه از موتور خراب شود و نیاز به تعویض آن باشد. همانطور که از نام آن مشخص است سوخت اصلی موتور دیزلی ، گازوئیل است که یک سوخت فسیلی می باشد. ولوو پنتا به عنوان یک برند جهانی و معتبر در زمینه موتور دیزلی می باشد، که نوع صنعتی آن جهت دیزل ژنراتور مورد استفاده قرار می گیرد امروزه در سراسر جهان شناخته شده است. فروش این محصول در شرکت راد دیزل با مناسب ترین قیمت جهت سفارش محصول با کارشناسان واحد ژنراتور تماس بگیرید. این سنسور با هدف حفاظت از خرابی موتور جهت خواندن میزان فشار روغن یا آلارم طراحی شده است. با استفاده از آزمایش « Strips » می توان میزان مواد بازدارنده مانند نیتریتها و مولیبدیتها در سیال خنك كننده را كنترل كرد.