روغن موتور دیزلی Total Nateria X 405

چرخه موتورهای چهار زمانه دارای چهار مرحله مکش، تراکم، احتراق و تخلیه می باشد. در مرحله تراکم، دریچه ورودی بسته می شود و هوا با سوخت فشرده یا متراکم می شود. در موتورهای دو زمانه سه مرحله وجود دارد. در نگاه اول موتورهای دیزلی و بنزینی کاملاً مشابه هستند. باعث ثابت ماندن دمای ترانسفورماتور در حین کار می شوند. بنابراین بعضی موتورهای دیزلی سوپاپ مکش مخصوصی قبل از محفظه احتراق به کار میگیرند یا از وسایل دیگری برای گردابی (چرخشی) کردن هوا در داخل محفظه احتراق استفاده میکنند و یا در غیر این صورت جرقه زنی و فرآیند احتراق بهبود میدهند. موتورهای دیزلی از پیستونی برای فشرده سازی استفاده می کنند که در داخل محفظه احتراق به صورت رفت و برگشتی حرکت می کند. در حالیکه موتورهای بنزینی برای فرایند فشرده سازی از پیستون استفاده می کند.

بر خلاف موتورهای دیزل، در اکثر موتورهای بنزینی کورس پیستون از قطر سیلندر کمتر است که توانایی دور گرفتن بهتری به آنها می دهد. آلایندگی زیستمحیطی: درست است که انتشار کربندیاکسید در موتور دیزلی کمتر است ولی سوخت دیزل، ذرات آلاینده ریزی منتشر میکند که میتوانند اختلالات تنفسی مانند آسم را تشدید کند. این یکی از دلایل اصلی عدم استفاده از روغن موتور دیزل در موتور بنزینی خود است. موتورهای مذکور از فنآوری سیستم هیبریدی در بخش استارت بهره میبرند. ساختمان دیزل ژنراتور دارای دو قسمت اصلی است : ژنراتور الکتریکی و دیگری موتور دیزلی اما صرف وجود این دو بخش ، عملکرد مطمئن یک دیزل ژنراتور را تضمین نمی کند. پیستون مخلوط سوخت و هوا را فشرده می کند و آن را به حالت انفجار در میآورد، و یک جرقه الکتریکی کوچک از یک کلید اتصال آن را آتش می زند که باعث می شود مخلوط منفجر و برق تولید شود ، پیستون را به پایین سیلندر هل دهد و (از طریق میل لنگ و چرخ دنده ها) چرخ ها را بچرخاند. بدین نحو که ژنراتور در سیستم دیزل ژنراتور صنعتیف برق تولیدی را توسط تابلو بصورت تک فاز یا سه فاز بسته به نیاز سیستم خارج می نماید ولی در موتور جوش دیزلی سیار، ژنراتور پس از تولید جریان الکتریسیته از طریق، جریان را به سمت انبر ها و الکترود هدایت نموده و جریان لازم جهت ایجاد قوس الکتریکی را تامین می نماید.

موتورهای دوزمانه کوچکتر و سبکتر از موتورهای چهارزمانه می باشند و از آنجایی که در هر چرخش یک بار نیرو تولید می کند( به جای یک بار در هر دو چرخه است مانند موتورهای چهار زمانه) کارآمد تر هستند. همانطور که میل لنگ به چرخش خود ادامه داده و پیستون از نقطه مرگ بالا عبور می کند نیروی اهرمی پیستون افزایش می یابد اما فشار روی سر پیستون به سرعت کاهش می یابد. ۳. در مرحله بعد با مشتعل شدن و سوختن مخلوط هوا و سوخت، پیستون را به سمت پایین هل می دهد و میل لنگ را هدایت می کند که در نهایت نیرو را به چرخ ها می فرستد. دیزل روغن سبک می باشد که اجزای موتور را هنگام سوختن روغن کاری میکند و به عنوان سوخت خودرو استفاده میشود. غربیلک فرمان پیکاپ فوتون نظر آدم را در طراحی داخلی این خودرو جلب میکند. در واقع طول شاتون موتورهای دیزل بر اساس مقدار دور موتور آنها محاسبه می شود. چون احتراق زمان می برد بسته به دور موتور ممکن است در ۱۵ درجه بعد از نقطه مرگ بالای پیستون کامل شود یا نشود و می توان گفت که فرآیند احتراق در اوایل کورس قدرت (مرحله انفجار) پایان می یابد و دیگر گرم شدن گازهای داخل سیلندر رخ نمی دهد.

هر چه کورس پیستون بیشتر شود، پیستون در هر سیکل باید مسافت بیشتری را طی کند. اگر روغن با گازوئیل رقیق شود، اجازه می دهد از بین حلقه پیستون و دیواره سیلندر عبور کند. با وجود اینکه پیشرفت در تولید این موتور دیزل ها کند بود. ساخت این نوع از خنك كننده ها نیز به وسیله تكنولوژی هیبریدی بوده كه با نوع اروپایی اش (مخلوط كربوكسیلاتها و سیلیكاتها) متفاوت است. تكنولوژی كه در آن از اختلاط كربوكسیلاتها و سیلیكاتها استفاده می شود به نام تكنولوژی پیوندی (هیبریدی) شناخته شده است، زیرا تركیبی است از تكنولوژی غیرآلی و تكنولوژی آلی (كربوكسیلات ها). یکی دیگر از مزیت هایی که روغن ها دارند می توان به کاهش سر و صدای دستگاه ها و وسیله های مختلف اشاره کرد. سیکل های موتورهای دیزل چهارزمانه از جمله مهمترین بخش هایی است که نیازمند تخصص است. بسیاری از سازندگان معیارها و راهنمایی­ هایی برای ارزیابی وضعیت روغن ارایه می­دهند. روغن موتور بنزینی و دیزلی در دنیای رانندگی خودرو و در بازار خرید و فروش انواع روغن موتور، یکی از مهم ترین سوالاتی که برای افراد پیش میآید ممکن است این سوال باشد، روغن موتور دیزلی بهتر است یا بنزینی؟

سیستم اگزوز خارج کرد گاز حاصل از احتراق سوخت بسیار مهم است که این امر با انتقال گازهای زائد از سیلندر موتور به داخل منیفولد خروجی و سپس منبع اصلی اگزوز که صدا را کاهش میدهد صورت میگیرد. در موتورهای دیزلی احتراق به دلیل فشرده سازی زیاد مخلوط سوخت و هوا رخ می دهد. دمای بالای هوا در سیلندر به دلیل فشرده سازی آدیاباتیک میباشد و سوخت به داخل کوره احتراق پمپ می شود. در این سیستم سوخت به داخل محفظه احتراق تزریق میشود و با هوا ترکیب میشود. پس از آن با دمای بالای هوا در محفظه مشتعل خواهد شد. این فرایند گازهای بی مصرف را از محفظه احتراق خارج میکند. احتراق داخلی انرژی بسیار کمتری را هدر می دهد زیرا گرما از جایی که در سیلندر تولید می شود نباید جریان داشته باشد: همه چیز در همان مکان اتفاق می افتد.

موتورهای توربو شارژر اکثر موتورها مجهز به توربو خواهند بود. در موتورهای بنزینی، بنزین قبل از ورود به سیلندر با هوا مخلوط می شود بنابراین وقتی سوپاپ هوا باز می شود پتانسیل قدرتی این سوخت تعیین می شود. در اثر این احتراق، پیستون بیشتر به سمت بالا حرکت می کند که این امر باعث افزایش بیشتر دما و فشار میشود. در نتیجه عمر موتور دیزلی بیشتر از موتور بنزینی می باشد. به همین دلیل است که تولید کنندگان اروپایی توصیه نمی کنند موتور دیزلی را در زمستان گرم کنند و اهداف زیست محیطی را دنبال کنند. خودروهای بنزینی و دیزلی مشابه هم هستند و هر دو از موتورهای احتراق داخلی استفاده می کنند. موتور برق های دیزلی یا گازوئیلی موتور های احتراق داخلی هستند که توسط سیلندر پیستونی با احتراق متناوب بر حسب تعداد سیلندر و دفعات احتراق، به یک یا دو سیلندر تقسیم می شوند و توان یا قدرت تولیدی آنها برحسب اسب بخار بیان می گردند. موتورهای جدید ۴۵۷ که به موتورهای سبز مشهورند و بر روی اتوبوسها و کامیونهای تولیدی شرکت ایران خودرو دیزل نصب میشوند. گفته میشود با استفاده از روش پیش فروش خودروهای داخلی، هم سرمایه لازم برای تولید خودرو تامین میشود و هم خودروساز میتواند ظرفیت تولید خود را با تعداد خودروهای درخواستی هماهنگ کند.

اما موتور بنزینی تراکم پایینی دارد که باعث میشود راندمان کمتری نسبت به موتور دیزلی داشته باشد. موتورهای دیزلی از تراکم بالاتری نسبت به موتورهای بنزینی برخوردار هستند. این موتورها نسبت به موتورهای بنزینی اسب بخار کمتری ایجاد میکنند، پس با توجه به اینکه سرعت اتومبیل به اسب بخار موتور بستگی دارد؛ خودروهای دیزلی سرعت و شتاب بالایی ندارند. موتورهای بنزینی وزن کمتری نسبت به موتورهای دیزلی دارند، اما با اینحال موتورهای بنزینی می توانند مسافت کمتری را به پیمایند و خطر انفجار و آتش گرفتن نیز بیشتر میباشد. این به این معنی می باشد که آنها به خنکسازی بیشتری نیاز دارند و بیشتر دچار سایش میشوند.

خوشبختانه گشتاور منفی مربوط به شتاب دادن پیستون تا حد زیادی با گشتاور مثبتی که هنگام کاهش شتاب رخ می دهد هم تراز می شود ولی طی هر ۴ سیکل کاری موتور فشار روی میل لنگ، پیستون، گژن پین، شاتون و یاطاقان در هر سیکل افزایش می یابد. سپس این حرکت توسط میل لنگ موتورها به حرکت چرخشی تبدیل می شود. هوا توسط این موتورها فشرده می شود و همانطور که سوخت دیزل به داخل محفظه احتراق پمپ می شود، خود به خود مشتعل میشود. بنابراین در قلمرو اتریش، صاحب یک ماشین دیزل می تواند جریمه شود، اگر او سر یک موتور دیزل را به حداقل نیم دقیقه گرم کند، زیرا او زمان را برای برف از شیشه جلو اتومبیل خود می گیرد.

طرحهای جدیدتر تفاوت بین خودروهای بنزینی و دیزل را در این مناطق بهطور قابلتوجهی محدود کرده سایت centraldiesel است. با در نظر گرفتن همه جنبه ها می توان ادعا کرد که موتور دیزلی نسبت به موتور بنزینی کارآمد تر و ارزان تر است و اگر درست از آن نگه داری شود طول عمر بیشتری خواهد داشت. مثلا بعضی از کامیون ها حداکثر تا ۲۲۰۰ دور در دقیقه بیشتر دور نمی گیرند. یعنی در یک دور موتور مشخص، پیستون یک موتور شاتون بلند نسبت به شاتون کوتاه باید سریعتر بالا پایین رود (متوسط سرعت بیشتر) تا این کورس را طی کند. با وجود اینکه بدیهی است با افزایش متوسط دمای چرخه، راندمان موتور افزایش مییابد، ولی با توجه به محدودیتهای ناشی از ساختار متالورژیکی مواد، بیشینه دما باید محدود شود. اجزای سنگین موتور دیزل طوری طراحی شده اند که تراکم بالا و فشار بالا را تحمل می کنند ولی همین باعث می شود که توانایی دور گرفتن موتور محدود شود. علاوه بر محدود شدن دور موتور. خط قرمز وانت های دیزل معمولا از ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دور شروع می شوند و در کل دور ۴۰۰۰ برای موتور دیزل دور بالایی محسوب می شود. این دستگاه هوای احتراق را فشرده می کند تا موتور قدرتمندتر شود.

شاید اولین بار که رودولف دیزل یک موتور دیزلی را بهعنوان اختراع خود ثبت میکرد تصور نمیکرد که این موتور ابداعی او تا چه میزان میتواند صنعت راهسازی، حملونقل و برق دنیا را متحول کند. موتورهای دیزل ولوو پنتا تا قدرت 275 کیلو ولت آمپر در کشور آلمان، قدرت های 300 و 350 در فرانسه و مدل های بالاتر در کشور سوئد ساخته می شوند. روغن موتور دیزل در هر حجم، افزودنی بیشتری دارد. در اثر واکنش شیمیایی این افزودنی و ایجاد لایه محافظ موجب بهبود خاصیت روغن می شود. ولی در موتور دیزل فقط هوای خالص آن قدر تحت فشار تراکم قرار می گیرد تا به حالت سوزان برسد به طوری که با تزریق سوخت « آمیزها عمل أحتراف خود به خود تحقق پذیرد . حرف دوم نشان دهنده کیفیت روغن موتور میباشد، که به ترتیب الفبای انگلیسی از حرف A شروع شده و تا به امروز برای روغن های بنزینی تا حرف N و برای روغن ها دیزلی به حرف K رسیده است. سرمایه گذاری در ژنراتورها یک راه ساده برای حفاظت از درآمد، حفظ امنیت، جلوگیری از زیان ها و محافظت از خط پایین است. موتورهای دیزل بین ۱۵تا ۳۰ PSI بوست تولید می کنند و برای نمونه های تقویت شده آنها تا ۵۰ PSI هم ممکن است بالا برود در صورتی که حتی بوست ۱۵ PSI برای یک موتور بنزین بسیار بالاست.

یک خودروی بنزینی معمولاً از یک موتور احتراق داخلی با جرقه استفاده می کند، نه از سیستمهای احتراق تراکمی که در خودروهای دیزلی استفاده می شود. با تزریق سوخت در لحظه ی مناسب ، احتراق خود به خود ایجاد شود . اکنون به بررسی فشار مفید سیلندر در موتورهای بنزینی و دیزلی می پردازیم. در اینجا لیست قیمت موتور برق دیزلی را مشاهده کنید و هر مدل را با توجه به مشخصات بررسی نمایید. توربین به اگزوز (بخش خروجی موتور نه خروجی اگزوز در بخش انتهایی خودرو) متصل بوده و کمپرسور به ورودیهای هوای موتور. این وسیله از دو توربین که توسط یک شفت به هم متصل شدهاند، ساخته شدهاست. عملکرد این دستگاه بسته به نوع طراحی ممکن است متفاوت باشد. سرهنگ اسکندری معاون هماهنگکننده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه گفت: آشپزخانه سیار قرارگاه که در منطقه برپا شده، کار تأمین سه وعده غذایی بیش از ۲۵۰ خانوار که در جریان زلزله آسیب بیشتری دیدهاند را عهدهدار شده است و روزانه بیش از ۱۲۰۰ پرس غذای گرم تهیه و توزیع میشود. در مدار فشار ضعیف سوپاپ سرریز به کار رفته که دارای یک پیستون و فنر است. در حالیکه این اصلا کار درستی نیست و به منظور سفت تر(ویسکوزتر) بودن روغن این کار نباید انجام شود.

بدین ترتیب در این حرکت، سوپاپ مکش باز میشود و دریچه اگزوز بسته میماند. لازمه ی این تئوری آن بود که فشار زیادی در انتهای زمان تراکم ، حاصل گردد تا گرمای زیادی در محفظه ی احتراق به وجود آورد . به همین علت توصیه می شود علاوه بر اینکه دیزل ژنراتور را از یک برند معتبر خریداری کنید که اجزا اصلی آن با بازدهی مناسبی کار می کنند برای تعمیر و نگهداری این قطعات و تجهیزات نیز از متخصصین با تجربه کمک بگیرید تا زنراتور شما دوام و طول عمر بالایی داشته باشد. موتور دیزلی بر روی چرخه دیزل کار می کند و موتور بنزینی بر روی چرخه اتو کار میکند. اما موتور دیزل بر خلاف الکتروموتور، سوخت را به انرژی محرکه تبدیل می کند. در روغن موتورهای دیزلی سطح کیفی روغن با حرف C آغاز می شود و بر خلاف روغن های بنزینی گاهی بیشتر از دو حرف را تشکیل می دهد. هر چند موتورهای چهارزمانه گران ترند اما توان بیشتر این موتورها و کارایی آن نسبت به قیمتش مقرون به صرفه می باشد.