موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟ گواهیران | centraldiesel

زیرا این موضوع موجب تولید گرمای اضافی می‌شود و می‌تواند به موتور آسیب برساند. بسیاری از پمپ های گازوئیل در اروپا دستکش های یکبار مصرف دارند تا دست راننده هنگام سوخت زدن بو نگیرد. به طور کلی باید گفت در آمریکا، مالیات دیزل ها ۲۴.۴ سنت برای هر گالون است که حدود ۶ سنت گران تر از بنزین است. تمام حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت حمل و نقل کرخه ترابر سپاهان می‌باشد. درباره جزئیات گیربکس کامیون ها بیشتر بدانید جزئیات گیربکس کامیون ها سیستم…

سدان یا SUV؟ کامیون یا وانت؟ هیبریدی یا برقی؟ بنزین یا گازوئیل؟ در گذشته اگر تصمیم می گرفتید که یک وسیله نقلیه دیزلی بخرید می توانستید این لیست را به نصف کاهش دهید زیرا تا همین اواخر اکثر دیزلی ها فقط در کامیون ها موجود بودند. اکنون ، شما این گزینه را دارید که بسیاری از وسایل نقلیه را با گزینه موتور دیزلی خریداری کنید.در گذشته موتورهای دیزلی بسیار دود می کردند. با پیشرفت های چشمگیر طی دهه های گذشته ، موتورهای دیزلی طوری تولید شده اند که دوده کمتری تولید می کنند و اثر کربن خود را بهبود می بخشند. آیا خرید بعدی وسیله نقلیه شما باید یک مدل با سوخت دیزل باشد؟ با مزایا و معایب موتورهای دیزلی در مقابل بنزین آشنا شوید. دیگر فرق ماشین دیزلی با بنزینی این است که موتورهای دیزلی دور بالایی ندارند و به نسبت موتورهای بنزینی، قدرت کمتری در واحد اسب بخار تولید می‌کنند، بنابراین ماشین‌های اسپرت کمی وجود دارند که از موتور دیزلی استفاده کنند.

تاریخچه موتورهای دیزل

مخالفان معتقدند که میزان بالای ترکیبات بالای نیتروژن آن و آزاد شدن دوده در نتیجه سوختن گازوئیل، منجر به باران اسیدی، مه و شرایط ناسالم می‌شود. همچنین گازوئیل به تصفیه کمتری نیاز دارد و به همین دلیل نسبت به بنزین ارزان تر است. از سال 2004، تقاضا برای گازوئیل به دلایلی همانند افزایش صنعتی شدن و ساخت و ساز در چین و آمریکا افزایش یافته است. دیزلی نصب می شود تا محفظه احتراق را پیش گرم کند و موتور در هوای سرد آسانتر روشن شود . این نکته لازم به ذکر است که در موتور های دیزلی برای کوپل کردن آن با ژنراتور میزان تلفات نیز باید در نظر گرفته شود، یعنی میزان بازدهی موتور ها با ارتفاع از سطح دریا و همچنین دمای محیط تحت تاثیر قرار گرفته و از راندمان موتور می کاهد. در سال‌هاي اخير شرکت‌هاي فولکس واگن، آئودي و سوبارو در امريکاي شمالي تعداد بيشتري خودروي سواري ديزلي روانه بازار کرده‌اند.

  • به طور خلاصه کار کرد موتور دیزلی به این صورت است که ابتدا هوا وارد سیلندر می شود , سپس به وسیله پیستون هوا به شدت در سرسیلندر متراکم می شود و سپس بعد از داغ شدن بسیار شدید هوا در این نقطه , سوخت به درون هوای داغ شده پاشش می شود و منفجر شده سپس پیستون را به سمت پایین حل می دهد .
  • پس حتما در هنگام استفاده از وسایل و ماشین آلاتی که هر دو نوع موتور بنزینی و دیزلی آن ها موجود است، به حجم کار و سرعت مورد نیاز باید توجه داشته باشید.
  • سامانه خنک‌کننده موتورها سامانه خنک‌کننده برای قرار دادن موتور در بهترین دما برای کار کردن می‌باشد – معمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استفاده می‌شود.
  • فرق ماشين ديزلي با بنزيني اين است که خودروهاي داراي موتور ديزلي معمولي، پرسروصدا و آلوده‌کننده محيط‌زيست هستند و استفاده از آنها در خودروهاي بزرگ باري همچون کاميون‌ها که نياز به گشتاور و شتاب بالا در مسافت‌هاي طولاني جاده‌اي دارند، مناسب‌تر است.

مجله خبری دیزل مرکزی ثمین خودرو دیزل با حمایت و تجربه هلدینگ آریا اورست ماشین تاسیس و شرکت کرمان دیزل بوتیا از سهامداران عمده آن میباشد. هدف تولید کامیونت و محصولات دیزلی مرغوب و باکیفیت با استفاده از نظریات مهندسین و فعالان حوزه مربوطه میباشد. تحقيقات نشان داده است که قيمت بالاتر خودروهاي ديزلي به طور ميانگين در شش تا يازده سال استفاده، به دليل مصرف سوخت کمتر جبران مي‌شود. بنابراين اگر از خودرويتان در مسافت‌هاي طولاني استفاده مي‌کنيد اصلا نبايد نگران قيمت بالاتر خودروي ديزلي به نسبت بنزيني باشيد. درست است که قيمت خودروي ديزلي به دليل سنگين‌تر و مقاوم‌تر بودن موتور از خودروي بنزيني بيشتر است ولي مصرف سوخت پايين‌تر موتور ديزلي در درازمدت اين اختلاف قيمت را توجيه مي‌کند.

http://digitalmags.ir

تنها تفاوت موجود بین این دو موتور، به شیوه بروز این انفجارها بازمی‌گردد. در موتور بنزینی، بعد از ترکیب شدن سوخت با هوا و فشرده شدن آن توسط پیستون، موتور به مرحله احتراق از طریق شمع ها می‌رسد. در زمان فشرده شدن هوا، افزایش دما رخ می‌دهد و سوخت به مرحله احتراق می‌رسد.

موتور دیزل