نحوه عملکرد موتورهای دیزلی :: وان کار | centraldiesel

ماشین های هیبرید برای رانندگی داخل شهر بسیار عالی هستند و ماشین های دیزل بیشتر برای جاده و بزرگراه مناسب هستند. این خودروها در بزرگراه بدون اینکه گردش موتور زیاد شود یا به آن فشار بیاید، قدرت و گشتاور بالایی تولید می کنند. ماشین های دوگانه سوز و دیزل هر دو مصرف سوخت بسیار پایینی دارند و دلیل شهرت آنها همین مصرف پایین است.

جرقه در مقابل فشرده سازی در مرحله احتراق موتورهای دیزلی و بنزینی

این انفجار است که مجله خبری دیزل مرکزی می شود پیستون به سمت پایین حرکت کند و میل لنگ را به حرکت درآورد. فاز آخر تخلیه از طریق اگزوز است که در آن مخلوط هوا و سوخت مصرف شده از طریق دریچه خروجی باز شده از سیلندر خارج می شود تا یک چرخه جدید شروع شود. بسیاری از مردم اتومبیل های دیزلی را به عنوان اتومبیل های پر سر و صدا ، ناگهانی ، بد بو و کثیف تصور می کنند. از طریق مهندسی و توسعه بهتر فناوری ، خودروهای دیزلی تولید سواری نرم و آرام را بهبود بخشیده اند. علی رغم این پیشرفتهای پیشگامانه ، موتورهای دیزلی مانند موتورهای بنزینی ساکت و روان نیستند.

موتور های بنزیی :

وقتی صحبت از حمل و نقل سنگین و سفرهای طولانی می شود، ممکن است نظرات و ایده ها به سمت استحکام و دوام یک موتور دیزلی تغییر کند. برای استفاده‌ های روزمره‌، مانند سفرهای کوتاه به محل کار یا دانشگاه، کم هزینه بودن، کاربردی بودن و سرعت بالاتر، طبیعتا موتورهای بنزینی برای شما بسیار بهتر است. یکی از تفاوت های موتورهای دیزلی و بنزینی این است که موتورهای دیزلی با فشرده سازی هوا کار می کنند و موتورهای بنزینی با جرقه تولید شده توسط شمع، کار می کند. موتورهای دیزلی نیز مانند موتورهای بنزینی، موتور احتراق داخلی هستند که به عنوان موتور احتراق تراکمی نیز شناخته می شود. در این موتورها، سوخت به داخل محفظه احتراق تزریق می شود و سپس با دمای بالای هوا در محفظه مشتعل می شود. بدین معنا که سوخت به هنگام ورود به موتور با هوا مخلوط می‌شود و در درون سیلندرها فشرده می‌شود.

  • طی سال‌های متمادی پس از اختراع موتور دیزل، از این نوع موتور عمدتاً و منحصراً در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق، تلمبه کردن آب، راندن قایق‌های مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده می‌شد.
  • موتورهای دیزل، به انواع گسترده‌ای از موتورها گفته می‌شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می‌توانند ماده سوختنی را شعله‌ور سازند.
  • در مقابل، تراکم بسیار بالا در موتورهای دیزل، روشن شدن موتور را بسیار سخت تر می کند.
  • بنابراین در موتورهای دیزلی، هوا در سیلندر به شدت فشرده می شود (معمولا حدود 14 تا 23 برابر حجم اولیه خود).
  • این خودروها در بزرگراه بدون اینکه گردش موتور زیاد شود یا به آن فشار بیاید، قدرت و گشتاور بالایی تولید می کنند.

لذا این شرکت با مدیریت کلان بر کلیه ی کارکنان مستقیم و غیر مستقیم، نهایت سعی خود را در برآورده کردن خواسته های مشتریان خود و ایجاد فضای آرامش ذهنی از شروع فرآیند بارگیری گرفته تا ارسال و تحویل برای صاحبان بار، صحه می گذارد. گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم. این وسیله اکسیژن وارده به سیلندر را افزایش می دهد و از انجایی که وجود اکسیژن بیشتر باعث بهبود احتراق می شود در نتیجه راندمان موتور دیزلی را افزایش می دهد.

http://digitalmags.ir

همچنین در این سامانه امکان وجود فیلتر سوخت و جداکننده آب از سوخت وجود دارد که مانع از آسیب رساندن سوخت بی کیفیت به موتور دیزل می‌شود. موتور دیزل 2 زمانه که استفاده از آن منسوخ شده بیشتر در موتور های زمان جنگ جهانی دوم استفاده می شد که در یک سیکل عادی تولید قدرت , 2 سیکل را انجام می دهد . مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل از شکسته شدن رکورد تولید ماهانه این شرکت در آذرماه امسال خبر داد. مورد دیگری که وجود دارد این است که اگر شما خودرو های دیزلی را برای مسافت های طولانی و بین شهری انتخاب کنید کاملا هزینه آن ارزش دارد و نباید به خاطر قیمت آن در انتخاب خود شک کنید. فعلا در این زمان هزینه گازوئیل از بنزین بسیار کم تر است، اما ممکن است در آینده تغییراتی بر روی قیمت های گازوئیل ایجاد شود و این روند بهم بریزد.