سوخت گازوئیل یا دیزل چیست؟ تفاوت با بنزین + مزایا و معایب | centraldiesel

در این مرحله سوپاپ تخلیه باز شده، دوباره پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند درحالی‌که سوپاپ هوا بسته و سوپاپ تخلیه باز است، گازهای ناشی از انفجار سوخت دیزل خارج شده و مراحل چهارگانه موتور دیزل چهار زمانه به پایان می‌رسد. با خارج شدن دود از موتور، وارد قسمت اول توربوشارژ شده و با چرخاندن پروانه، دود از توربو شارژر خارج می‌شود. اصطلاحاً یک انرژی مکانیکی از آن گرفته‌شده و از این انرژی جهت چرخاندن پروانه دیگری در قسمت دوم که معمولا آلومینیوم می‌باشد استفاده می‌شود. گردش پروانه در قسمت دوم باعث مکیدن هوای تازه از هواکش و راندن آن با فشار مضاعف‌تری داخل موتور می‌گردد. در نتیجه موتورهایی که داری توربوشارژر هستند، بعلت فشرده شدن هوا در محفظه احتراق، قدرت بیشتری دارند و حجم آنها نسبت به موتورهای بدون توربو شارژر کمتر است.

سیستم الکتریکی در موتورهای دیزلی

برای دانستن تمام نکات لازم در مجله خبری دیزل مرکزی دیزلی با بنزینی این مطلب را تا انتها دنبال کنید. یک موتور دیزلی فقط هوا را میگیرد و آنرا متراکم میکند و سپس سوخت را به داخل هوای متراکم انتقال میدهد اما موتورهای بنزینی مخلوط هوا و گاز را مکش میکند و آن را متراکم میکند و سپس مخلوط را با جرقه مشتعل میکند. فشرده سازی باعث میشود دمای هوای داخل سیلندر تا حد زیادی افزایش یابد تا سوخت دیزل پخته شده به داخل اتاق احتراق تزریق شود و باعث ایجاد جرقه خود به خودی می‌شود. بنابراین، فشار تراکم درون سیلندر مخلوط گازوئیل و هوا را تا دمای اشتعال گرم می کند.

  • در واقع میل بادامک ها دریچه ها را باز و بسته کرده و امکان احتراق را فراهم می کنند.
  • رودلف فرزند خانواده ای کم درآمد و پر جمعیت بود ولی سعی و تلاش و جدیت در کار او را به مرتبه ای رساند که یکی از معروفترین محصولات ساخت بشر را به اسم او نام گذاری کردند.
  • در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت می‌کند و با شروع زمان تنفس چرخه جدیدی آغاز می‌گردد.
  • با این حال، یک موتور گازسوز هوا و سوخت را قبل از تزریق به سیلندر مخلوط می کند.

موتور دیزل یک موتور احتراق داخلی است که در آن سوخت به محفظه احتراق تزریق می‌شود. سامانه خنک‌کننده موتورها سامانه خنک‌کننده برای قرار دادن موتور در بهترین دما برای کار کردن می‌باشد – معمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استفاده می‌شود. همچنین ممکن است یک فیلتر خنک‌کننده در برخی موتورها و یک پمپ آب وجود داشته باشد که در واقع یک پمپ خنک‌کننده است.

تماس با ما

یکی از تفاوت‌های اصلی بین این دو موتور، در سوخت مصرفی آن‌ها می‌باشد. در نظر داشته باشید که ماشین آلات سنگین مانند اتوبوس، تراکتور و… برای حرکت نیاز به سوخت دیزل دارند. این در حالی است که خودروهای سبک‌تر برای حرکت کردن از بنزین به عنوان سوخت استفاده می‌کنند. ورود هوا با فشار بالا به داخل سیلندر بالا رفتن راندمان یک دیزل را پیش رو دارد.

۱۱ بخش تشکیل دهنده و کاربرد دیزل ژنراتور

در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد. پمپ انژکتور یک موتور دیزل به لحاظ قدرتی که می تواند تولید کند ، و سادگی از این نظر که برای کار نیاز به سیستم جرقه زنی و برقی ندارد ، و طول عمر زیاد تجهیزات، بسیار کارآمد است. درست است که موتورهای دیزل نیازی به شمع ندارند، اما شمع گرمکن در موتورهای دیزل کاربردهای زیادی دارد. بنابراین در ادامه می‌خواهیم درباره شمع گرمکن در موتور دیزل صحبت کنیم و کاربرد آن در موتورهای دیزل را بررسی کنیم، اما قبل از اینکه با شمع گرمکن‌ و وظایف آن‌ آشنا شویم بهتر است توضیح کوتاهی درباره موتورهای دیزلی بدهیم.

http://digitalmags.ir