دیزل چیست و چند نوع موتور دیزل داریم؟ ابزارینو | centraldiesel

بنابراین، این نوع سوخت باید پاشیده شود و نمی‌توان آن را در هوا تبخیر کرد. موتور های بنزینی نیز مانند موتورها دیزلی دارای چهار بخش ( مکش و تراکم و قدرت و تخلیه ) هستنند . سامانه روغن کاری سامانه روغن کاری باعث می‌شود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک می‌شود. سامانه روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن می‌باشد.

دیگر تفاوت های موتورهای بنزینی و دیزلی

بالاخره تلاش های وی در 5 اوت 1895 مجله خبری دیزل مرکزیادی به ثمر نشست و اختراع او باعث شتابی در انقلاب صنعتی شد. درصورتیکه نیاز به مشاوره دارید میتوانید از طریق لینک زیر در واتس‌آپ با کارشناسان در ارتباط باشید. از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید. ۲- در صورتی که از روغن‌های پسماند به عنوان ماده‌ی اولیه استفاده شود، پاکیزگی محیط زیست از این پسماند‌ها را نیز باید به مزایای بیو دیزل افزود.

اگر فردی هستید که سالیانه بیش از 17 کیلومتر مسافت را می پیمایید بهتر است به فکر خرید خودرو دیزلی باشید. اما اگر میزان مسافتی که گفته شد کمتر طی می کنید هزینه های ثابت و جاری این موتورها یکدیگر را خنثی می کنند و از نظر مالی شاهد تفاوت زیادی بین آن ها نخواهیم بود. البته در ایران هزینه استفاده از خودرو به صورت روزانه و کوتاه مدت بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. در مرحله تراکم، دریچه ورودی بسته می شود و هوا با سوخت فشرده یا متراکم می شود. این انفجار است که باعث می شود پیستون به سمت پایین حرکت کند و میل لنگ را به حرکت درآورد.

استوری‌های برق نیوز/بدقولی‌های مپنا، صنعت برق خصوصی، اقدام به خودکشی به دلیل ثبت انصراف از تحصیل از سوی دانشگاه

در ایالات متحده آمریکا از دهه ۱۹۳۰ آرام آرام شروع به استفاده در چند خودرو کرده اند و از دهه ۱۹۷۰ خودرو های دیزلی نقش بزرگی در صنعت حمل و نقل و تجهیزات این کشور بازی می‌کردند. در سال ۱۸۹۳ اولین موتور دیزل توسط رودولف دیزل ساخته شد و در سال ۱۸۹۵ در آمریکا ثبت اختراع شد. بهترین راهکار برای جداسازی آب از گازوئیل، استفاده از دستگاه تصفیه گازوئیل می‌باشد. بازه جوش بنزین حدود 20 تا 150 درجه سانتیگراد و بازه جوش گازوئیل حدود 37 الی 450 درجه سانتیگراد می‌باشد.

  • یکی از مشکلات ماشین های بخار که با استفاده از زغال سنگ کار می‌کردند اتلاف انرژی بسیار زیاد ( در حدود 90 درصد) بود.
  • در واقع با انتقال انرژی حاصل شده از طریق احتراق به میل لنگ، انرژی مکانیکی مورد نیاز برای ژنراتور را تولید می کند.
  • حالا گازوئیل به درون محفظه احتراق تزریق می شود و بر اثر برخورد با توده هوای گرم و فشرده محترق می شود.
  • موتور های تک سیلندر که معمولا برای توان های پایین مورد استفاده قرار می گیرد که ساختاری ساده تر و ابعاد کوچکتری را دارا می باشند.

در مرحله دوم که تراکم نام دارد، سوپاپ هوا بسته شده و پیستون به سمت نقطه مرگ بالا حرکت می­ کند و هوای داخل محفظه احتراق متراکم می­ شود. در مرحله سوم یا مرحله قدرت، هنگامی که پیستون به نقطه مرگ بالا می­رسد مقداری سوخت( گازوئیل) به درون هوای متراکم شده و داغ داخل محفظه احتراق پاشیده می­ شود و باعث اشتعال سوخت می­ شود. بیشتر وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون ها ،تریلر، کمرشکن، اف هاش، انواع ولوو، ترانزیت ها و … موتورهای دیزل به دلیل داشتن قدرت زیاد برای چنین وسایل حمل و نقلی که در جابجایی بارهای سنگین و فوق سنگین نقش دارند، کاربرد بسیار موثری دارد.

http://digitalmags.ir