تحقیق درباره سیستم سوخت رسانی موتور دیزل | centraldiesel

کار فیلتر سوخت برای حذف آلاینده ها از سیستم سوخت قبل از رسیدن به انژکتورهای دیزل یا پمپ سوخت دیزل است. با رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین در مرحله قدرت، سوپاپ تخلیه باز می‌شود و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه می‌دهد سیلندر را ترک کند. پس پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا حرکت می‌کند و تمام گازهای سوخته را بیرون از سیلندر می‌راند. در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت می‌کند و با شروع زمان تنفس سیکل جدیدی آغاز می‌گردد. ساختمان ساختار موتورهای دیزل تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت با موتورهای اشتعال جرقه‌ای تفاوت می‌کند. بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتورها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آنها قطعات زیر است که در موتورهای دیزل وجود دارد و در سایر موتورهای احتراق داخلی وجود ندارد.

http://digitalmags.ir

مجله خبری دیزل مرکزیها را مي توان به يكي از دو صورت متوالي يا موازي نصب كرد. یک دانشمند آلمانی به نام رودولف دیزل، مخترع این نوع سوخت بوده است. قبل از شروع به تصفیه گازوئیل توسط صنعت نفت، رودولف آزمایشات بیودیزل و غبار و گرد زغال سنگ را نیز انجام داد. از سال 2009، گازوئیل با گوگرد بسیار کم ((10 ppm تولید شده است.

  • هر کدام از این موتورها کاربردهای مختلفی دارند که براساس نیازمان می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.
  • در طول چک کردن فشرده سازی موتور، برای مشاهده تغییرات بین سیلندر، با دقت نگاه کنید.
  • آنچه برخی سازندگان در نظر دارند استفاده از بیشترین تعداد قطعات تکراری و ماژولار در مکانیک خودروهای دیزل و مکانیک بنزین به منظور صرفه جویی در هزینه ها، بهبود قیمت و افزایش انعطاف پذیری است.
  • اگر همچنان مطمئن نیستید که بهترین گزینه برای شما این نوع سوخت می‌باشد یا خیر، با دشت نور تماس بگیرید و از مشاوره رایگان با متخصصان و کارشناسان مجرب ما بهره مند شوید.
اما یک روز مایکل ویلِتانژ طرحی مبنی بر استفاده موتور های دیزلی در صنعت خودرو و ارتش داد که بلافاصله مورد تحلیل قرار گرفته و محصولات بسیار زیادی ساخته شد . خب باید بدانید به دلیل سهل انگاری رانندگان این اتفاق می افتد وگرنه آلودگی در موتور دیزل به شدت کمتر است آلاینده های تولیدی از موتور بنزینیست . سوخت دیزلی در ژنراتورهای دیزلی هم استفاده می‌شود تا الکتریسیته تولید کند. بسیاری از ساختمان‌های بزرگ صنعتی، اداری، بیمارستانی و نیروگاهی برای تولید برق اضطراری و بک‌آپ، ژنراتورهای دیزلی دارند.

اگر بخواهیم انرژی بیشتری را از مخلوط هوا و سوخت بگیریم، نسبت تراکم بالا مطلوب است زیرا منجر به راندمان حرارتی بالاتر می شود. با ذکر این موضوع متوجه می شویم که، در واقع موتورهای دیزلی بالاترین راندمان حرارتی را در بین موتورهای احتراق داخلی دارند. همه وظایف در موتور های جدید توسط ارتباط ECM با مجموعه از سنسور های پیچیده ای که هر چیزی را از دور میل لنگ و دور میل سوپاپ تا دمای روغن و مایع خنک کننده را اندازه گیری می کنند ، حتی وضعیت موتور(T.D.C) کنترل می شود . ECM دمای هوای محفظه را حس می کند و تایمینگ موتور را در هوای سرد ریتارد می کند ، بنابراین انژکتور سوخت را دیرتر تزریق می کند.

نحوه عملکرد موتور دیزل چهار زمانه

سوختي كه در لوله بين پمپ گازوئيل و پمپ سوخت پاش جريان دارد تحت فشار متوسط (170تاkpa240يا 25 تاpsi35)است. فشار سوخت در لوله هايي كه به سوخت پاشها منتهي مي شوند بسيار زياد است (35تاMpa140 يا5000تا psi20000). لوله هاي گازوئيل را بايد با احتياط باز و بسته كرد تا صدمه نبينند، زيرا هر نوع آسيب ديدگي اين لوله ها ممكن است سبب گرفتگي مسير سوخت رساني شود . در صورتي كه بخواهيد لوله اي را باز كنيد ، يا اتصالي را كه نشتي دارد سفت كنيد بايد دقت كنيد كه لوله نتابد يا چين نخورد . طول همه لوله­هايي كه گازوئيل را از پمپ سوخت پاش به سوخت پاشها مي­رسانند، برابر است.

فرق توان کاوا و کیلووات در ژنراتور: هر کاوا چند کیلووات است؟