پیشرو موتور پارسیان کاربردهای سوخت دیزل | centraldiesel

3- هزینه نگه داری این موتورها در مقایسه با موتورهای بنزینی بیشتر است. در طول حرکت پیستون از BDC به TDC ، گازهای خروجی سوخته از سوپاپ اگزوز سیلندر، از طریق لوله اگزوز موتور خارج می شود. در موتور دیزل چهار زمانه، از گازوئیل به عنوان سوخت اصلی استفاده می گردد. موتور دیزل دارای بخش های زیادی است که هر قسمت آن وظایفی را بر عهده دارند. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با برخی از مهم ترین بخش های موتور اشنا کنیم. از بخش های بسیار مهم در موتور است که هوای احتراق را منظور عملکرد بهتر و قوی تر موتور فشرده سازی میکند.

http://digitalmags.ir

سامانه روغن کاری سامانه روغن کاری باعث می‌شود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک می‌شود. سامانه روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن می‌باشد. موجود است.همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کار کردن به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم می‌شوند.

تفاوت احتراق در موتورهای دیزلی و بنزینی

موتورهای دیزل، به انوع گسترده‌ای از موتورها گفته می‌شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می‌توانند ماده سوختنی را شعله‌ور سازند. ضریب تراکم کم و وجود شمع الکتریکی، باعث شده است تا موتورهای بنزینی راحت تر استارت بخورند و روشن شوند. در مقابل، تراکم بسیار بالا در موتورهای دیزل، روشن شدن موتور را بسیار سخت تر می کند. موتورهای دیزلی صدای تق تق متمایزی تولید می کنند که از آن به عنوان تق تق دیزل یاد می شود. این صدا نتیجه احتراق ناگهانی سوخت است که باعث ایجاد موج فشار می شود.

مزایا و معایب موتورهای دیزلی

مجله خبری دیزل مرکزی در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز می‌کند. در همین حال سوپاپ تخلیه نیز بازمی‌گردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج می‌گردند. پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود ۳/۲ از زمان قدرت ادامه پیدا می‌کند. موتورهای احتراق داخلی قادر به سوزاندن کامل سوخت خود در داخل سیلندرها نیستند، به همین دلیل درصدی از انتشارات سمی استفاده نشده داخل سیلندرها به جو و اتمسفر دفع می شود. اگرچه موتورهای دیزلی سوخت بسیار کمتری نسبت به خودروهای بنزینی مصرف می کنند، اما مطالعه ای در اروپا نشان داد که آلایندگی موتورهای دیزلی چهار برابر بیشتر از بنزین است. این مطالعه می افزاید که این رقم در مورد موتورهای دیزلی که در اوایل دهه 1990 ساخته شده اند به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

  • فراموش نکنید که می توانید علاوه بر خواندن مطالبی مانند این مقاله، از مشورت کارشناسان در این زمینه نیز استفاده مفید داشته باشید.
  • فشار سوخت در لوله هايي كه به سوخت پاشها منتهي مي شوند بسيار زياد است (35تاMpa140 يا5000تا psi20000).
  • این پمپ که نیروی خود را ازمیل سوپاپ می­گیرد فشار سوخت را بسیار بالا می­برد و به درون ریل سوخت­رسانی فشرده می­کند.
  • این بخش در انتهای میل لنگ قرار داشته که هنگام چرخش میل لنگ، صدا را به حداقل می رساند و لرزش و ارتعاشات حاصل از چرخش میل لنگ را به حداقل میرساند.
  • در نهایت هوا در داخل سیلندر بیشتر متراکم می‌شود و با گرمای زیادی ایجاد شده، به روشن شدن موتور کمک می‌کند.

پس موتورهای دیزلی برای انجام احتراق در داخل سیلندرها به شرایط حرارتی بالایی در داخل نیاز دارند. تزریق سوخت در داخل محفظه با دمای بالا، انفجارهای لازم برای حرکت پیستون ها را بدون دخالت جرقه داخلی مورد نیاز، مثل موتورهای بنزینی را ایجاد می کند. موتورهای دیزل بر مبنای نسبت فشار بالا طراحی شده­اند که در نتیجه فشار بالا، درجه حرارت هوای فشرده شده داخل محفظه احتراق، بالا می­رود.

نظر خود را وارد کنید