محصولات ایران خودرو دیزل تراکس کار | centraldiesel

به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می‌برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می‌کنند. با تمام توضیحات داده شده می توان گفت که قدرت موتور بنزینی در برابر موتور های دیزلی بسیار کم بوده و در بسیاری از شرایط حتی نمی توان آن ها را مقایسه کرد . همچون دیگر خریدهای خود باید پیش از خرید خودروهای دیزل، حساب و کتاب سرانگشتی در مورد هزینه های آن داشته باشید.

http://digitalmags.ir

به مجله خبری دیزل مرکزی وجود شمع و ضریب تراکم کمتر در موتورهای بنزینی، این موتورها راحت‌تر از نوع دیزلی استارت می‌خورند، تراکم بالا در موتورهای دیزلی علت دیرتر استارت خوردن آن‌ها است برای همین برخی مواقع شاهد سخت روشن شدن موتورهای دیزلی هستیم. همانطور که پیش تر اشاره شد، بهتر است در هنگام انتخاب یک دستگاه، به نوع و حجم کار، موقعیت مکانی، و بررسی مولفه ای مانند سرعت، توجه کرده تا مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. مثلا هیچوقت برای مناطق سردسیر از موتور دیزلی استفاده نکنید چرا راندمان کاری آن در هوای سرد پایین می آید. موتورهای دیزلی از قطعات بزرگتر و بادوام تری استفاده می کنند زیرا انفجارهای داخلی بیشتر است و باید بتوانند در برابر این انفجارها مقاومت کنند. موتورهای دیزلی پر سر و صدا بوده و دائما در حال لرزش هستند، بنابراین پایه های گیره و سایر قطعات مکانیکی که آنها را احاطه کرده اند نسبت به قطعات مورد استفاده موتورهای بنزینی نسبت به آسیب حساس تر هستند.

ارتباط با خودروبانک

ساختمان ساختار موتورهای دیزل تنها در سامانه تغذیه و تنظیم سوخت با موتورهای اشتعال جرقه‌ای تفاوت می‌کند؛ بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتورها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آن‌ها قطعات زیر است که در موتورهای دیزل وجود دارد و در دیگر موتورهای درون‌سوز وجود ندارد. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر می‌شود و سپس بوسیله پیستون فشرده می‌گردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می‌شود که در نتیجه آن سوخت شعله‌ور می‌شود. قبل از بررسی دقیق در باره موتور دیزل نمی خواهیم وقت شما را درباره تاریخچه موتور های دیزلی بگیریم اما باید بدانید شما با موتوری در ارتباط هستید که سوخت کمتر و قدرت بیشتر یکی از ویژگی هایشان است . اگر از لحاط قیمت بخواهیم به این دو خودرو نگاه کنیم، درست است که هزینه خودرو های دیزلی بالا تر است اما این اختلاف قیمت به این دلیل است که موتور آن ها سنگین تر و دارای مقاومت بیشتری است؛ بنابراین این اختلاف قیمت توجیه می شود.

  • این میزان با بهبود کارآمدی موتورهای دیزلی ترکیب می‌شود و دلیل طی کردن مسافت بهتر موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی را توصیف می‌کند.
  • در سال‌هاي اخير شرکت‌هاي فولکس واگن، آئودي و سوبارو در امريکاي شمالي تعداد بيشتري خودروي سواري ديزلي روانه بازار کرده‌اند.
  • یا در شرایطی که کار طولانی و سنگین است، مثلا بولدوزری که در جاده سازی به کار برده می شود، قطعا موتور دیزلی گزینه منطقی تری هستند.
  • بعد از تغییرات اعمال شده بر روی قیمت گازوئیل و تغییر آن نمی توان رویه دقیقی برای تغییرات و مقایسه کلی قیمت‌ها داشت.
موتورهای دیزلی از سیستم سوخت رسانی مستقیم استفاده می‌کنند؛ یعنی گازوئیل به صورت مستقیم درون سیلندر تزریق می‌شود. این موتور از اصول احتراق چهار زمانه معروف به “چرخه اتو” استفاده می‌کرد و اکنون به یکی از موتورهای پرکاربرد در خودروهای امروزی تبدیل شده است. در ابتدای ورود، این موتورها به دلیل ناکارآمدی و وجود سایر متدهای حمل و نقل همانند موتور بخار با اقبال خوبی مواجه نشدند. این موتورها تنها از 10 درصد سوخت برای به حرکت درآوردن خودرو استفاده می‌کردند و باقی آن صرف تولید گرمای بیهوده می‌شد.

موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟

پس از تلاش های فروانی که انجام داد با گذشت 14 سال توانست نوعی از پیشرانه را تولید نماید که دیگر احتیاجی به بنزین نداشته باشد و به کمک گازوئیل عمل می کند. هوندا برای افزایش کارایی خودروهای خود، در حال تحقیق و پژوهش روی باتری‌های حالت جامد است که ظرفیت بیشتری از باتری‌های لیتیوم یونی دارند و از نیمه دوم دهه ۲۰۲۰ روی محصولات این شرکت نصب می‌شوند. تایمینگ موتور را در هوای سرد ریتارد می کند ، بنابراین انژکتور سوخت را دیرتر تزریق می کند.