خرید و فروش و قیمت خودرو دیزلی | centraldiesel

برای اشتعال سوخت از یک لامپ الکتریکی یا روش های دیگر در خارج سیلندر استفاده می شد. شرکت تراکس کار از سال 1392 فعالیت خود را در زمینه فروش انواع ماشین آلات سنگین، کامیون ، کشنده ، کمپرسی ، کامیونت ، ماشین آلات راه سازی و خودرو آغاز نمود. شرکت تراکس کار همواره در نظر داشته است تا بهترین خدمات را به کاربران خود جهت خرید انواع خودرو های سبک و سنگین با شرایط مناسب ارائه دهد. با عنایت خداوند متعال توانسته ایم در سال های اخیر رضایت مشتریان خود را به دست آوریم. در وبسایت های مختلف قیمت ماشین های سنگین بعضاً لیست شده است اما باید توجه داشته باشید که قیمت خودروهای سنگین بعضاً دچار نوسان و افزایش و افت قیمت می باشد لذا همواره قبل از تصمیم به خرید خودرو سعی کنید از نمایندگی های معتبر آخرین لیست قیمت محصولات ایران خودرو دیزل را دریافت نمایید.

فرق موتور دیزلی و بنزینی چیست ؟

همچین ارزش یک خودروی استفاده شده و دست دوم دیزلی بیشتر از خودروهای دست دوم بنزینی است. در حالی که عمر موتورهای بنزینی بیشتر از عمر موتور خودروهای دیزلی است. هنگام خرید خودرو یکی از مواردی که ذهن مشتری را درگیر می‌کند، نوع سوخت مصرفی آن است. خودروهای دیزلی و خودروهای بنزینی که در بازار خودرو پیشتاز هستند، بسته به ویژگی‌ها، مزایا و معایبشان مشتری‌های خاص خود را دارند. کارخانه ایران خودرو دیزل هر ساله بخشی از بازار خودروهای سنگین را به خود اختصاص می دهد و در همین راستا فروش لیزینگی و اقساطی کامیون های ایران خودرو کمک شایانی به افزایش فروش شرکت در بازار ایران می کند.

بالاتر اشاره کردیم که هم مجله خبری دیزل مرکزیهای بنزینی و هم دیزلی به یکدیگر شباهت دارند و تنها در برخی جهات با هم متفاوت هستند. با این که هر دو پیشرانه، انرژی لازم را از طریق انفجارهای کنترل شده و کوچک به وجود می‌آورند اما با این حال تفاوت اصلی که دارند، شیوه‌ای است که به وسیله آن، احتراق را در محفظه سیلندر ایجاد می‌کنند. او بالاخره پس از 14 سال موفق شد تا پیشرانه‌ای اختراع کند که در زمان احتراق به جای استفاده از بنزین، از گازوئیل استفاده کند. البته سیستمی که او طراحی کرده بود، اشکالاتی همچون سر و صدای زیاد و آلودگی هوای زیاد را نیز داشت. به همین خاطر هم در ابتدا از پیشرانه‌های دیزلی تنها در کشتی‌ها، اتوبوس‌ها و در نهایت خودروهای بسیار بزرگ و سنگین استفاده شد.

http://digitalmags.ir

از طرفی کارکرد خشن، سر و صدا و ارتعاشات در خودروهای دیزلی بیشتر از خودروهای بنزینی است. موتور بنزینی برخلاف موتورهای دیزلی که برای راه اندازی به انرژی الکتریکی نیاز دارند، به مصرف باتری کمتری نیاز دارد. در مورد تسمه ها، تعویض تسمه ها در خودروهای بنزینی بین 120 تا 150 هزار کیلومتر توصیه می شود، در حالی که در خودروهای دیزلی می توان تا 200 هزار کیلومتر به تعویق افتد. در واقع موتورهای دیزل بیشتر برای کارهای قدرتی ، سنگین و آهسته مناسبند مانند کامیون ها، اتوبوس ها، تراکتورها، بولدوزرها و ماشین آلاتی از این دست. در مقایسه ای مشابه گفته می شود موتورهای بنزینی برای کارهای سبک ترکه سرعت مد نظر است، گزینه بسیار خوبی هستند.

  • در ابتدا سوخت وارد موتور شده و سپس به وسیله پیستون بالا رفته و فشرده می شود و سپس سوخت به وسیله جرقه شمع منفجر شده و قدرت ایجاد شده از انفجار پیستون را به حرکت در می آورد .
  • در موتورهای دیزلی ، فشرده سازی هوا حدود 25 برابر شدیدتر از موتور بنزینی صورت گرفته و بعد با ورود سوخت، به خاطر دمای خیلی بالای سیلندر که از فشرده سازی هوا ناشی شده است، انفجار صورت می گیرد.
  • این موتورها سنگین، کم سرعت، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند.
  • در این موتورها ها 4 عامل اصلی مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه یا دود انجام میشود.
  • این نکته لازم به ذکر است که در موتور های دیزلی برای کوپل کردن آن با ژنراتور میزان تلفات نیز باید در نظر گرفته شود، یعنی میزان بازدهی موتور ها با ارتفاع از سطح دریا و همچنین دمای محیط تحت تاثیر قرار گرفته و از راندمان موتور می کاهد.

این تفاوت هزینه به این دلیل است که هزینه ثبت نام خودروهای دیزلی ۱ تا ۳ درصد بسته به قیمت و نوع خودرو بیشتر از خودروهای بنزینی است. همانطور که همراه بودید، در ابتدای مقاله تعریفی از هر دو موتور داشتیم و کاربردهای هر یک از آن ها نیز ذکر شد. در ادامه تفاوت هایی که این دو موتور را از یکدیگر متمایز می کند، بررسی کردیم. نمیتوان به صورت قطعی ادعا کرد که موتور بنزینی بهتر است یا موتور دیزلی. موتورهای دیزلی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بسیار مقاوم هستند و عموما عمر طولانی ‌تری نسبت به موتورهای بنزینی دارند. خودروهای با موتورهای دیزلی می توانند مسافت پیموده شده زیادی را طی کنند.

نظرات کاربران