تفاوت موتورهای دیزل و بنزین سوز خودرو 45 | centraldiesel

بازه جوش بنزین حدود 20 تا 150 درجه سانتیگراد و بازه جوش گازوئیل حدود 37 الی 450 درجه سانتیگراد می‌باشد. ترکیب شیمیایی بنزین معمولاً C9H20 است در حالی که گازوئیل اغلب C14H30 است. 2- تولید توان بالا؛ گشتاور بیشتر منجر به تولید توان بالا می شود. این بخش در انتهای میل لنگ قرار داشته که هنگام چرخش میل لنگ، صدا را به حداقل می رساند و لرزش و ارتعاشات حاصل از چرخش میل لنگ را به حداقل میرساند.

  • این امر به هنگام استفاده در کشتی ها و هواپیما ها که از برنامه های رادیویی ، ناوبری و تجهیزات ارتباطی زیادی استفاده می‌کنند بسیار اهمیت دارد.
  • سوخت دیزلی به‌صورت متداولی در اتوبوس‌های عمومی هم استفاده می‌شود.
  • با پایین آمدن پیستون یک خلا نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد.
  • در موتورهای دیزلی فشارهایی که در این مرحله به وجود می‌آید بیشتر از فشارهای موتورهای جرقه زن است.
  • این روش از موتورهای دیزلی گرفته شده است و پیشرانه های دیزل، سالیان زیادی است که از این روش تزریق سوخت استفاده می‌کنند.
  • به جز این تفاوت ها ، تفاوت های شیمیایی بسیاری وجود دارد از جمله اینکه ، سوخت دیزل (گازوئیل) سنگین تر و روغنی تر است و گازوئیل نسبت به بنزین دیرتر تبخیر می شود، در واقع نقطه جوش آن نسبت به آب بالاتر است.

در سال ۱۸۹۳، او در مقاله ای به توصیف یک موتور با احتراق درون سیلندر (موتور احتراق داخلی) پرداخت. هدف از به كارگيري سيستم سوخت رساني در موتور ديزل ،انتقال سوخت از باك به موتور است تا آنجا به داخل محفظه احتراق پاشيده شود و بسوزد. 4- بیشتر موتورهای دیزلی در هنگام روشن بودن، سر و صدای زیادی تولید می کنند.

موتور دیزل چگونه کار میکند؟

موتورهای دیزل همه آلاینده‌ها را دارند، اما سوخت آن‌ها غنی‌تر و تمیزتر می‌سوزد این کار به سوزاندن مواد جامد در گازهای خروجی از اگزوز نیز کمک می‌کند. دمای بالای هوا در سیلندر به دلیل تراکم آدیاباتیک است (فرایند آدیاباتیک، فرایندی است که در طول مدت زمان واکنش، گرما بین سیستم و محیط مبادله نمی‌شود.). این موتورها فقط هوا را فشرده می کنند و سوخت را فشرده نمی کنند و هنگامی که سوخت دیزل به محفظه احتراق تزریق می شود، خود به خود احتراق می یابد. چرخه موتورهای دیزل به این شکل است که شامل یک فرآیند فشار ثابت، یک فرآیند حجم ثابت و دو فرآیند ایزنتروپیک می شود. در اکثر خودروها، موتورهای دیزلی و بنزینی استفاده می شوند که شباهت زیادی به هم دارند. در اصل، در هر دوی آنها موتورهای احتراق داخلی هستند که با استفاده از سیکل دو یا چهار زمانه کار می کنند.

میزان مصرف سوخت

بنابراین، نوع مجله خبری دیزل مرکزی مورد استفاده نیز نقش عمده ای در تعیین تفاوت عمده بین موتورهای بنزینی و دیزلی ایفا می کند. در خودروهای دیزلی به دلیل فشار زیاد درون موتور، واشر سرسیلندر موتور بیشتر مستعد خراب شدن است، به همین دلیل رسیدگی و سرویس منظم موتورهای دیزلی می تواند تا حدی جلوی این مشکلات را بگیرد. هنگام رانندگی در آب و هوای زیر صفر، سوخت دیزل حالت ژله ای پیدا می کند و باعث ایجاد مشکلات زیادی هنگام روشن شدن موتور می گردد. این مشکل با وجود سیستم هایی که سوخت را درون باک گرم می کنند تا حدی حل می شود. ۹٫طول عمر یک موتور دیزلی به طور تقریبی دو برابر یک موتور بنزینی است که به دلیل طراحی قدرتمند قطعات موتور است. ۴٫با توجه به تفاوت های بالا سوخت های دیزلی در مقایسه با بنزین و سایر سوخت های احتراقی، موتورهای دیزلی کارایی ترمودینامیکی بالاتری دارند.

سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور و نقش آن درعملکرد دستگاه

اما در سال ۱۹۳۰ موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم. ۷٫سیم پیچ ، سیستم های جرقه زنی و غیره که باعث ایجاد حذف و ایجاد نویز می‌شود در موتور دیزل وجود ندارد .

http://digitalmags.ir