تفاوت خودروهای دیزل و بنزینی در چیست؟ مجتمع آموزش فنی و حرفه ای دارالفنون | centraldiesel

در هر دو دو دسته دو مجله خبری دیزل مرکزی و چهار زمانه سیکل چهارگانه1- مکش هوا 2-تراکم 3-پاشش سوخت و احتراق 4-تخلیه دود انجام میگیرد که گاهی همزمان و گاهی بترتیب بر اساس نوع طراحی آن صورت می پذیرد. آنچه برخی سازندگان در نظر دارند استفاده از بیشترین تعداد قطعات تکراری و ماژولار در مکانیک خودروهای دیزل و مکانیک بنزین به منظور صرفه جویی در هزینه ها، بهبود قیمت و افزایش انعطاف پذیری است. ولوو با خانواده موتورهای جدید Drive-E مکانیکی طراحی کرده است که پیچیدگی را با استفاده از یک رویکرد ماژولار و فشرده کاهش می دهد. در این مقاله تعریفی از دو موتور، کاربردهای آن ها و بیان برخی تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی خواهیم داشت. پس هر راننده ای باید قطعات اصلی موتور دیزل را حداقل در حالت کلی بشناسد، تا اگر مشکلی پیش بیاید، احتمال بروز مشکل و منشا آن را حدس زده و تشخیص دهد. چرا که در صورت بروز مشکلات حاد، شاید کل موتور نیاز به تعویض داشته باشد.

آیا موتور های دیزلی در بخش هوایی کاربرد دارد ؟

در این میان دیزل دوئیتز، ولوو، پرکینس، لوول، استامفورد، مکالته از انواع ژنراتور پرفروش و با کیفیت هستند. موتورهای چهار، شش، هشت و دوازده سیلندر برای توان‌های بیش‌تر و مصارف صنعتی استفاده می‌شوند و ساختارهای بزرگ‌تر و پیچده‌تری دارند. موتورهای یک، دو و سه سیلندر برای توان‌های پایین‌تر استفاده می‌شوند و ساختار ساده‌تر و ابعاد کوچک‎‌تری دارند. برای خرید قطعات موتور دیزل به صفحه قطعات یدکی موتور دیزل مراجعه کنید.

  • سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می‌شود که در نتیجه آن سوخت شعله‌ور می‌شود.
  • هوا که از طریق فشرده سازی گرم شده است، سوخت را مشتعل کرده و پیستون را مجبور به پایین آمدن می‌کند.
  • ایمنی موتورهای ژنراتور دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی بسیار بیشتر است زیرا گازوئیل نسبت به بنزین کمتر فرار بوده و قدرت اشتعال آن هم به مراتب از بنزین کمتر است.
  • وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت.
  • در هر دو دو دسته دو زمانه و چهار زمانه سیکل چهارگانه1- مکش هوا 2-تراکم 3-پاشش سوخت و احتراق 4-تخلیه دود انجام میگیرد که گاهی همزمان و گاهی بترتیب بر اساس نوع طراحی آن صورت می پذیرد.
  • از آنجایی که سوخت مصرفی موتورهای دیزل از نوع سنگین با عدد ستان ( تعداد اتم های کربن در مولکول سوخت ) بالاست، تزریق مقدار کمی سوخت برای محترق شدن کافی است از این رو موتورهای دیزل را فقیر سوز می نامند.
این قطعه سبب فیلتر شدن و تسفیه سوخت شده و از صدمه خوردن به قطعات موتور جلوگیری می کند. این آلودگی‌ها می‌توانند باعث بیماری قلبی و ریوی و طیف وسیعی از اثرات مضر برای سلامتی شوند. همچنین می‌توانند به گیاهان، حیوانات، محصولات کشاورزی و منابع آبی آسیب برسانند. ترکیب شیمیایی بنزین معمولاً C9H20 است در حالی که گازوئیل اغلب C14H30 است. توان بر حسب اسب بخار و گشتاور برحسب پوند –فوت (۱b/ft) سنجیده می شود.

نحوه تولید سوخت دیزل

عملکرد افتر‌کولر نیز به مانند اینترکولر جهت خنک‌کردن هوای فشرده شده توسط توربو شارژر در مسیر ورود به داخل سیلندر‌ها می‌باشد. افترکولر در دهانه ورودی سیلندر قرار می‌گیرد و هوای بیرون آمده توسط توربو شارژر را بوسیله آب خنک می‌کند. موتور برق دیزلی به علت مقاومت بالای آلیاژ چدن که در بدنه آن وجود دارد، دوام و استحکام بیشتری به نسبت موتوربرق­ های بنزینی دارد. گازوئیل که سوخت آن است، قیمت کمتر و میزان مصرف کمتری دارد و به علت فشرده سازی هوا، این موتورها بسیار کم­مصرف تر از سایر موتورها هستند.

http://digitalmags.irموتورهای بنزینی دارای سرعت خیلی بیشتری نسبت به موتورهای دیزل هستند. در واقع موتورهای دیزل بیشتر برای کارهای قدرتی ، سنگین و آهسته مناسبند مانند کامیون ها، اتوبوس ها، تراکتورها، بولدوزرها و ماشین آلاتی از این دست. در مقایسه ای مشابه گفته می شود موتورهای بنزینی برای کارهای سبک ترکه سرعت مد نظر است، گزینه بسیار خوبی هستند. خرید وسیله نقلیه با موتور بنزینی یا دیزلی بستگی به استفاده شما دارد. وقتی صحبت از حمل و نقل سنگین و سفرهای طولانی می شود، ممکن است نظرات و ایده ها به سمت استحکام و دوام یک موتور دیزلی تغییر کند.

استوری‌های برق نیوز/اشتباهات مپنا، تغییر مدیرعامل توزیع برق البرز، شهرک‌های انرژی خورشیدی، فساد در صنعت برق، حل مشکلات صنعت برق