انواع موتورهای دیزلی صنعتی و کاربرد آن فیام موتور | centraldiesel

در صورتی که در موتورهای بنزینی از کاربراتور استفاده شود، در آن هوا و سوخت قبل از ورود هوا به سیلندر مخلوط می شوند. در سیستم های انژکتوری نیز تزریق سوخت درست قبل از مکش و خارج از سیلندر انجام می شود. در این حالت، در یک موتور بنزینی، تمام سوخت در طول کورس مکش وارد سیلندر شده و سپس متراکم می شود. تراکم ترکیب سوخت و هوا، به نوعی نسبت تراکم موتور را محدود می کند، که اگر هوا بیش از حد فشرده شود، مخلوط سوخت و هوا خود به خود مشتعل می شود و باعث ضربه خواهد شد. در موتورهای دیزل از تزریق مستقیم سوخت استفاده می شود، یعنی سوخت دیزلی به صورت مستقیم به سیلندر تزریق می شود. با توجه به این که موتور دیزل فقط هوا را فشرده می کند، نسبت تراکم می تواند بالاتر باشد.

این مجله خبری دیزل مرکزیها سنگین، کم سرعت، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند. موتور دیزل، گونه‌ای موتور درون‌سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می‌شود. تفاوت اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است. در این گونه پیشرانه‌ها عمل انفجار صورت نمی‌گیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه‌زدن متراکم می‌شوند و دور اصلی این پیشرانه‌ها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰۰ دور در دقیقه محسوب می‌گردند.

دپارتمان برق

موتور تک دیزلی به دلیل همین توان و قدرت خوب، می تواند کلیه کارهای سنگین و تخصصی را به خوبی انجام دهد. در نتیجه از امور سنگین خانگی و کشاورزی تا امور تخصصی صنایع می تواند از انواع موتور تک گازوئیلی استفاده نمایند. موتور دیزلی انرژی خود را از طریق احتراق سوختی که داخل هوای متراکم و داغ سیلندر تزریق یا اسپری می‌شود، به دست می‌آورد. سوختی که به داخل هوایی با دمای بالاتر از دمای «احتراق خودکار» خود اسپری می‌شود، خودبه‌خود با اکسیژن هوا عکس‌العمل نشان داده و منفجر می‌شود.

  • موتورهای مورد استفاده در صنایع دریایی غالباً به عنوان موتور اصلی بـرای راه اندازی شناورها به کار می‌روند.
  • با در نظر گرفتن اثر ضرر مالی قابل توجه، طرح اقتصادی سرمایه گذاری برروی برق پشتیبان، متقاعد کننده به نظر می‌آید.
  • با این تفاوت که به جای سوخت، هوای داخل سیلندر توسط پیستون متراکم و داغ می‌شود و به جای جرقه توسط شمع، بعد از پاشیدن مقادیری سوخت مانند گازوئیل، انفجار رخ می‌دهد.
  • پس پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا حرکت می‌کند و تمام گازهای سوخته را بیرون از سیلندر می‌راند.

با شناختن تفاوت‌های هر دو موتور می‌توانید درک بهتری از نحوه استفاده و کاربرد آن‌ها داشته باشید. فرانک در خارج از شرکت علاقه زیادی به کشاورزی داشت و یکی مزرعه کوچک قابل کشت را اداره می‌کرد. وی پس از دریافت نشان از ملکه انگلستان به دلیل تلاش و کوشش خود در تولید و صادرات موتورهای دیزلی در اکتبر 1967 و در سن 78 سالگی درگذشت. پرکینز Perkins سازنده انواع موتور های دیزل صنعتی (کاربرد در ژنراتور برق) کشاورزی و عمرانی در سال 1932 و به وسیله فرانک پرکینز و با همکاری دوست خود چارلز چاپمن که یک نابغه طراحی مهندسی بود در انگلستان پایه‌گذاری شد. موتور برق شاپ (بازرگانی تاج) اقدام به واردات، توزیع و عرضه انواع موتور تک نموده است. این امر امکان بررسی و مشاوره آسان و همچنین خرید مطمئن را فراهم کرده است.

مزایا و ویژگی های موتور دیزلی

موتورهای دیزلی برای شروع به ترکیب سوخت و هوا و مقدار زیادی گرما نیاز دارند. این قطعات گاز دیزل را به محفظه احتراق آزاد کرده و در آنجا با هوا مخلوط می شود و احتراق حاصل از سوخت و هوا خودرو را روشن می کند. در ابتدا پس از اختراع موتورهای دیزلی از آن ها در زمینه های پمپاژ آب، راندن قایق های مسافربری و باری، تولید برق و تولید قدرت برای رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده میشد. این موتورها دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهار زمانه بودند.

http://digitalmags.ir