موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | centraldiesel

بعد از اینکه سوپاپ‌ها بسته شده، پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند که به آن نقطه بالای مرگ گفته می‌شود. در این حالت هوای داخل سیلندر کاملاً فشرده و متراکم می‌شود و درجه حرارت آن به‌شدت افزایش می‌‎یابد. بر اساس تخمین‌های انجام شده این درجه هوای داخل سیلندر حدود 600 درجه سانتیگراد است.

تفاوت موتور بنزینی و موتور دیزلی چیست؟

در موتورهای بنزینی هوا و سوخت از طریق فشرده سازی با یکدیگر مخلوط می‌شوند. جالب است که بدانید پرکینز در سال اول فعالیت خود توانست فقط 35 موتور تولید کند که برای استفاده در کامیون و اتومبیل کاربرد داشت. و با کوشش مدیران و مهندسان پرکینز و با گذشت تنها 3 سال، این شرکت موفق به ثبت 6 رکورد جهانی برای سرعت موتورهای دیزلی خود در مسافت های مختلف شد. همچنین قیمت موتور تک دیزل موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشت.

http://digitalmags.irسلام جناب رحمانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

  • در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده‌ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله پس از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می‌گرفت.
  • سوخت مورد نیاز برای تامین انرژی موتور به محفظه احتراق انتقال می یابد.
  • وظیفه اصلی دینام در سیستم الکتریکی موتورهای دیزلی نیز شارژ باتری ها است.
  • در موتور دیزلی برای احتراق سوخت از حرارت بالا و بدون جرقه الکتریکی استفاده می شود.
تسمه تایم یا زنجیر تایمینگ برای اتصال مجله خبری دیزل مرکزی لنگ و چرخش میل بادامک با یک زاویه خاص است که در جلوی موتور قرار دارد. در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک از اجزای موتور دیزل می پردازیم. آموزشگاه فن اموزان دوره های تخصصی آموزش مکانیک خودرو ، آموزش برق خودرو ، آموزش جلوبندی و آموزش تعمیرات ایسیو را بصورت عملی با کار روی خودروهای واقعی در تعمیرگاههای مجهز برگزار می کند. تمامی دوره ها با اعطای مدرک معتبر و تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای برگزار می شود.

این دسته از موتورها عموماً در شناورهای پرسرعت بکار گرفته می‌شوند. برای تأمین توانایی مانور مناسـب در محـدوده سـرعت شـناور، نیـاز بـه گشتاور متوسط است. این موتورها اکثراً جزو موتورهای دیزل پر دور (با سرعتی بیشتر از 3000 دور بر دقیقه) هستند و جزء گروه موتورهـای با توان کم و عملکرد ناپیوسته بهره‌برداری می‌شوند. مفهوم موتور با پیستون‌های مقابل این است که در هر سیلندر دو عدد پیستون در مقابل یکدیگر در حرکت هستند که هر دو براساس دوزمانه عمل می‌کنند. در این نوع موتور ها دو عدد میل‌‌لنگ وجود دارد که هر دو با یک دور مساوی یکدیگر دوران می‌کنند و سیلندرها می‌توانند افقی و یا عمودی قرار گرفته باشند.

پمپ کارواش