۵ موردی که باید در مورد ماشین های دیزل بدانید | centraldiesel

وسایل نقلیه دیزلی برخلاف رانندگی در شهر در بزرگراه بسیار خوب عمل می کنند. اگر زمان زیادی را برای مسافرت در بزرگراه ها می گذرانید ، وسیله نقلیه دیزلی گزینه ایده آل شماست. مهم‌ترین فرق ماشین دیزلی با بنزینی در نحوه احتراق سوخت در درون موتور است. در موتور بنزینی جرقه شمع است که باعث احتراق مخلوط سوخت و هوا می‌شود و این جرقه توسط یک سیستم الکتریکی در درون موتور بنزینی ایجاد می‌شود و در زمان مناسب این جرقه زده می‌شود.

  • کلمه دیزل نام یک مخترع و مهندس آلمانی به نام رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ پس از چهارده سال کار شبانه‌روزی، نوع خاصی از موتورهای درون‌سوز را به ثبت رساند، به احترام این مخترع این‌گونه موتورها را موتورهای دیزل می‌نامند.
  • در این‌ مقاله برای شما هر آنچه که لازم بود تا درباره ماشین‌های دیزلی بدانید را به تفصیل بیان کردیم.
  • همچنین همه‌ی این فعل و انفعالات در یک محل اتفاق میفتد و نتیجه هم به صرفه‌تر است و هم انرژی بیشتری تولید می‌کند.

این مجله خبری دیزل مرکزی با بهبود کارآمدی موتورهای دیزلی ترکیب می‌شود و دلیل طی کردن مسافت بهتر موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی را توصیف می‌کند. به خاطر داشته باشید که موتورهای دیزلی به دلیل نداشتن شمع، هوا را وارد و سپس فشرده می‌کنند و همین موضوع موجب تزریق مستقیم سوخت درون محفظه احتراق می‌شود. گرمای ایجاد شده از فشردگی هوا، موجب احتراق سوخت در موتورهای دیزلی می‌شود. موتورهای بنزینی هوا و سوخت را قبل از ورود به داخل سیلندر مخلوط میکند که معمولا از کاربراتور استفاده میکنند اما موتورهای دیزل سوخت را مستقیم به داخل سیلندر می پاشند و گاها از ترزیق سوخت مستقیم استفاده میکنند.

تعمیر و نگهداری موتور دیزل و بنزینی

استفاده از خودروهای سواری دیزلی در اروپا بسیار بیشتر از امریکای شمالی و خاورمیانه است، به طوری که اتومبیل‌های دیزلی تقریبا پنجاه درصد از فروش خودرو در اروپا را در سال‌های گذشته تشکیل می‌دادند. هر چند در چند سال اخیر خودروهای برقی روز به روز سهم بیشتری از بازار خودرو در اروپا را از آن خود می‌کنند. در نهایت برتری ماشین دیزلی یا بنزینی برای شما به عوامل بسیاری همچون قدرت خرید و نحوه استفاده شما از خودرو بستگی دارد. موتور های دیزل تنها هوا را متراکم می کنند، بنابراین نسبت تراکم می تواند خیلی بالا باشد.

اما در صنعت دریانوردی موتورهای کشتی های تجاری عمدتا از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی ساخته شده است که مکانیک های این کشتی ها باید برای تعویض فقط یک زنجیر اتصال این موتور 2 ماه با حداکثر 105 مکانیک تعمیرات را انجام دهند . البته امروزه برای زیر دریایی های فوق پیشرفته از موتورهای هسته ای و درونسوز و یا موتور های عظیم برقی استفاده می شود که در این صورت نویز را تا حد بسیار زیادی از بین برده و دشمنان متوجه حضور زیر دریایی ها نمی شود . قوی ترین هلی کوتر موجود در آمریکا که توانایی حمل 8000 تن را دارد از موتور سیکل دایره ای 24 سیلند دیزلی استفاده می کند ک به صورت تاندون عمل می کند اما اکثرا ستاره ای می گویند .

چرخه موتورهای دیزل چهارزمانه[ویرایش]

معمولا مسافت طی شده توسط خودروهای دیزلی بیشتر از خودروهای بنزینی است به این دلیل که خودروهای دیزلی نیازی به شمع ندارد بنابراین فشرده سازی سوخت بیشتر انجام می‌شود. همین باعث می‌شود تا موتور دیزلی سوخت بیشتری نسبت به موتور بنزینی مصرف کند. مسافت پیموده شده بهتر توسط موتور دیزل باعث می‌شود که هزینه‌های اضافی خودرو در ابتدا راحت‌تر پوشش داده شود، اما زمان مورد نیاز برای بازیابی این هزینه ها افزایش یافته است. برای سال‌های طولانی خودروهای دیزلی بهترین انتخاب رانندگان از نظر مصرف سوخت اقتصادی و مالیات کمتر بود. ولی با بررسی آلایندگی موتورهای دیزلی، تولیدکنندگان خواهان دریافت مبلغ بیشتری برای مدل‌های دیزلی شدند و موتورهای بنزینی تبدیل به خودروهای اقتصادی‌تری شدند. پس موتورهای دیزلی برای انجام احتراق در داخل سیلندرها به شرایط حرارتی بالایی در داخل نیاز دارند.

http://digitalmags.ir