کاراصلی دیزل ژنراتورها تولید انرژی الکتریسته است

در میان تمام تغییرات نازل ، دو نوع اصلی وجود دارد. در موتورهای احتراق داخلی، نسبت تراکم و نوع سوخت مورد استفاده، دو فاکتور مهم و تأثیرگذار بر عملکرد موتور و انتشار آلایندههای خروجی میباشد. نسبت تراکم در این موتورها فوقالعاده بالاست که از یکبیستودوم تا یکچهاردهم با توجه به شکل اتاق احتراقی و طبیعی موتور متغیر است. بر روی این موتور توربوشارژ هندسه متغیر با خنک کن میانی نیز نصب شده است. احتراق: در این حالت سوخت (گازوئیل) توسط انژکتور (سوخت پاش) به صورت پودر به درون هوای فشرده و داغ سیلندر پاشیده میشود و ذرات سوخت بر اثر این درجه حرارت محترق میشود. هنگامی که برای اولین بار از دیزل ژنراتور استفاده می کنیم یا مواقعی که دستگاه در حال تعمیر بوده و یا هر زمان که سوخت در فیلتر وجود ندارد از این پمپ دستی استفاده می کنیم تا گازوئیل را برای ارسال به پمپ انژکتور آماده کنیم . تخلیه دیگ نیز یا به صورت دستی و گیربکسی یا به طریقه خروجی معکوس انجام می شود. او با انجام پژوهش هایش در رابطه با بهرهوری سوخت، که این تحقیقات او را به سمت ساختن موتور بخاری سوق داد و موفق شد تا موتوری را که با بخار آمونیاک کار میکرد اختراع کند.

چندسالی میشود که پیش فروش خودروها با هدف ایجاد تعادل در بازار خودرو و همچنین عرضه به موقع محصولات شرکتها، اجرایی میشود. فروش انواع روغن موتور های دیزلی بنزینی و مشتقات نفتی و فروش ضد یخبازرگانی ایران غرب عرضه کننده انواع روغن موتورهای دیزلی بنزینی با برندهای شرکت نفت بهران , نفت پارس ایرانول سپاهان , توتال , شل , مبیل , کاسترول , BP , میباشد . خوشبختانه، سازنده چنین کمبودهایی را با عرضه یک انژکتور به روز شده در سال های بعد برطرف کرد. اثر نسبت هوا و سوخت در حالیکه چنین تصور می شود که نسبت حجم سوخت تزریق شده به حجم کل سیلندر مقدار معینی است ولی در عمل سوخت تزریق شده نمیتواند به سرعت به تمام فضای احتراق رسیده وبه سرعت با هوا مخلوط شود . در نتیجه اجزای موتورهای باید بسیار محکم و با دوام ساخته شوند تا از پس چنین فشاری بر آیند. سیستم کنترل (Control Panel): به عنوان مرکز فرمان در دیزل ژنراتور وظیفه اعلام خلاصه وضعیت دستگاه شامل مقدار کارکرد، بروز مشکل در عملکرد بخش های مختلف را بر عهده دارد. کیفیت بالا و اطمینان از طراحی و ساخت باعث میشود که موتور بتواند مدام در وضعیت کاری قرار گیرد. به عامل اول باک میرسیم، این وسیله که برای نگهداری گازوییل استفاده میشود دارای سوراخی در قسمت بالایی باک است که علت آن ورود هوا است.

عمل سوختن در مدت زمان طولانی ادامه دارد به طوری که با پایین رفتن پیستون و ازدیاد حجم فشار احتراق کم نمی شود به عبارت دیگر ادامه ی احتراق در زمان طولانی تر بزرگتر شدن حجم را جبران می نماید . مهلت ثبت نام ون اینرودز تا ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۲۲ تیر یا تا زمان تکمیل ظرفیت، ادامه دارد. مرحله جدید فروش محصولات بهمن موتور از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ آغاز میشود و تا ۳ روز ادامه دارد. دومین مرحله فروش بهمن دیزل از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۵ خرداد تا ساعت ۱۶ روز پنجشنبه ۲۶ خرداد یا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد. این طرح محدودیت زمانی نداشته و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد. مرحله جدید فروش محصولات بهمن موتور از ساعت ۱۰ صبح سهشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ آغاز میشود و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت. اولین مرحله فروش ون اینرودز بهمن موتور از ساعت ۱۰ صبح روز سهشنبه ۲۴ خرداد آغاز میشود و تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد. نسوخته و با اکسیژن هوا مخلوط شده وعمل احتراق را تا مدت طولانی ادامه میدهند. دانستن فرق ماشین دیزلی با بنزینی به شما برای انتخاب مناسبترین خودرو برای خریدی موفق، کمک میکند.

پیشتر در تهران یکتا به انواع فیلترهوای ماشین سنگین سایت centraldiesel اشاره کردیم. همانطور که اشاره شد موتور دیزل و ژنراتور برای تمام پکیجرها در تمام نقاط دنیا یکسان است. در موتور دیزل چهار زمانه ،سوپاپ ها جریان هوا را هدایت می کنند.آن ها کانال های ورود و خروج هوا را به سیلندرها باز و بسته می کنند . نصب آسان و پشتیبانی بین المللی نیز دلیل دیگریست که تولید سازندگان ژنراتورها موتور ولوو پنتا را برای کوپل انتخاب می کنند. رضا رحمانی افزود: برنامه های افتتاح که امروز در آذربایجان شرقی انجام میشوند مصداق عینی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هستند و در حقیقت نمود عینی جهش تولید به شمار می آیند.

در فاز اول ۳۰ تا ۴۰ دستگاه از این سدان تولید خواهد شد و سپس با توجه به تقاضای بازار، تیراژ افزایش خواهد یافت. پس از اینکه متوجه می شویم احتراق چه زمانی رخ می دهد و رابطه میان فشار سیلندر و نیروی اهرم روی میل لنگ را درک می کنیم به وضوح مشخص می شود که اگر فرآیند سوختن مخلوط سوخت را در مرحله انفجار تا زمان بیشتری ادامه دهیم، می توان هنگامی که زاویه شاتون نسبت به میل لنگ برای نیروی اهرم بیشتر بهبود می یابد، فشار بیشتری روی پیستون تولید کرد و گشتاور را بالا برد. به طوری که هر چه نسبت سوخت وهوا کاهش می یابد در جه حرارت احتراق نیز کم شده در نتیجه فشار حاصل نیز احتراق را تنزل می دهد.

سوخت باید به طور کامل به پودر و ذره تبدیل شود و به اتاق احتراق برود و در تمام فضای اتاق احتراق پخش شود، این اعمال باعث میشود احتراق به طور کامل انجام شود که همین اعمال راندمان کاری موتور را بالا میبرد، این به آن معنا است که گاز خروجی اگزوز حداقل هدروکربور نسوخته را دارد. به این مثال توجه کنید: اگر یک تجارت خردهفروشی به طور متوسط 1000 دلار در ساعت درآمد داشتهباشد، ضرر درآمد در طول ساعات طولانی خاموشی بسیار زیاد خواهد بود. اگر به مراحل کاری این نوع موتورها نگاهی بیاندازیم، شیوه کارکرد آنها شبیه به موتورهای بنزینی است با این تفاوت که در موتورهای دیزلی احتراق یا انفجار در اثر فشار و حرارت بالا و بدون احتیاج به شمع و جرقه صورت میگیرد، به طور کل در این نوع موتورها سیستم جرقهزنی وجود ندارد، همچنین سیستم سوخترسانی در تمام موتورهای دیزل به صورت انژکتوری است، دلیل این امر هم این است که چون گازوییل سوخت نامرغوبتر و سنگینتری نسبت به بنزین است و درجه اشتعال خیلی پایینتری هم دارد باید حتماً به صورت پودر درآید تا مشتعل شود. در بعضی از موتورها برای کاهش عرض بلوک سیلندر و در نتیجه کاهش عرض کلی موتور و همچنین کارکرد بهتر موتور خودرو ، موتور را به صورت V شکل می سازند یعنی نصف بوش ها را با زاویه ( نسبت به میل لنگ ) و به صورت جفت در روبروی یکدیگر قرار می دهند.

در حال حاضر از موتور های دیزلی به طور گسترده ای در حمل و نقل (کامیون، اتوبوس و هواپیما) استفاده می شود. ایرانول ۱۷۰۰۰ به عنوان یک روغن موتور کامیون یا روغن موتور اتوبوس گزینه بسیار مناسبی است. شرکت ایدم از زیر مجموعههای شرکت ایران خودرو دیزل بود و هم اکنون با دارا بودن بیش از ۷۰۰ نیروی انسانی توانمندی و ظرفیت تولید موتورهای سری ۳۰۰ شامل ۳۱۲، ۳۶۳، ۳۵۲ و ۳۵۵ برای نصب در انواع محصولات مینیبوس، کامیونت، کامیون و اتوبوس را دارد. در موتورهای دیزلی بر اثر فشار خیلی بالا، هوا کاملاً فشرده میشود و دما به طور شدیدی بالا میرود- در آخرین لحظه که دما و فشار هوا به بالاترین حد خود میرسد، انژکتور یا سوختپاش، گازوییل را به داخل محفظه احتراق میپاشد در این لحظه به علت فشار و دمای بالا، گازوییل پودر و با هوا مخلوط میشود و پس از چند لحظه که به آن تاخیر احتراق میگویند، منفجر میشود «احتراق بدون جرقه» البته عمل تزریق اینجا تمام نمیشود، زیرا انژکتور پاشش خود را از لوله ادامه میدهد، این عمل طول زمان احتراق را بالا میبرد که قدرت فوقالعادهای نیز تولید میکند، با این کار فشار احتراق کم نمیشود به عبارت دیگر ادامه احتراق در زمان طولانیتر جبران بزرگشدن حجم سیلندر را مینماید به همین خاطر به موتور دیزل، موتور فشار ثابت میگویند، در موتورهای دیزلی پیستون برای مدت بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی تحت تاثیر فشار احتراق قرار میگیرد از آنجا که تمام اصول کاری موتور دیزل بر پایه تزریق سوخت است، پس باید دستگاه سوخترسانی و تزریق سوخت، بسیار دقیق کار کند، یعنی مطابق با نیاز راننده سوخت تزریق کند- لحظه شروع تزریق باید کاملاً حسابشده باشد.

موتورهای ولوو پنتا همواره مورد درخواست قابل نصب در ادوات تجاری و صنعتی از جمله در کامیونهای سنگین، همه گونه شناورهای دریائی و نیز موتور ژنراتور هستند. باتری خودرو گونهای از باتریهای قابل شارژ هستند که بیشتر از گونه اسید-سرب میباشند و جهت استارت زدن، روشنایی و تأمین برق دیگر لوازم الکتریکی خودروها از آن استفاده میشود. شواهدی وجود دارد که پیدایش سیلندر در سال ۵۳۹ قبل از میلاد بوده ولی به گونه امروزی نبود . در حالت کلی نتایج نشان داد که سوخت دکان با نسبت تراکم 17:1 میتواند جایگزین خوبی نسبت به سوخت دیزل در موتورهای دیزلی باشد. پس از سپری شدن زمان تاخیر احتراق سوخت دیزل به خوبی که پودر شده و آماده احتراق است خود به خود در ابتدای این کورس محترق می شود.

در سالهای اخیر نیاز روزافزون به توان بیشتر، آلودگی کمتر و مصرف بهینه سوخت، محدودیتهای زیادی را بر فرآیند طراحی قطعات موتورهای دیزلی تحمیل میکند. احتراق دیزل و یا بهتر است اینگون بگوییم که موتور دیزل یک موتور خود احتراقی است.هوای مورد نیاز برای احتراق در اتاقک احتراق تا حد بسیار زیادی متراکم می شود.در این فرآیند دمای بالایی به وجود می آید ،که در آن سوخت دیزل پاشیده شده خود به خود محترق می گردد.موتور دیزل دستگاه مولد نیروی احتراقی با بالاترین درجه بازدهی کلی (در موتورهای بزرگ و دور پایین بیش از 50%است).مصرف سوخت پایین،گاز خروجی دارای مواد مضر کم و به عنوان مثال سرو صدای کمتر از طریق پیش پاشش که با آن در ارتباط هستند بر اهمیت موتور دیزل می افزایند. فشرده سازی باعث میشود دمای هوای داخل سیلندر تا حد زیادی افزایش یابد تا سوخت دیزل پخته شده به داخل اتاق احتراق تزریق شود و باعث ایجاد جرقه خود به خودی میشود. هدف از به كارگيري سيستم سوخت رساني در موتور ديزل ،انتقال سوخت از باك به موتور است تا آنجا به داخل محفظه احتراق پاشيده شود و بسوزد. به طور کلی هدف از برنامه ­های پایش وضعیت از طریق آنالیز روغن موتور دیزل در این تحقیق عبارت از مقایسه خواص فیزیکی و شیمیایی روغن کار کرده با روغن نو به منظور ادامه کار روغن یا تعویض آن بوده است.

در موتور دیزل ورود هوای محیط به موتور و سپس فشرده شدن آن توسط پیستون باعث افزایش درجه حرارت می شود که در این حالت آنقدر درجه ی حرارت بالا می رود تا سوخت پودر شده را که چند درجه قبل از نقطه ی مرگ بالا در انتهای زمان تراکم به موتور تزریق گردیده خود به خود محترق کند. موتور دیزلی گشتاور بسیار خوبی را تولید می کند. جام به وسیلهی یک موتور گرداننده به چرخش درمی آید تا مواد موجود در آن به خوبی میکس شوند. هنگا می که پیستون با قدرت به بالا کشیده شده و به انتها می رسد، شیر ورودی بسته شده و سرعت چرخش چرخ ها بیشتر می شود و هوا را در 21% از حجم اصلی آن پخش می کند.

البته امروزه بیشتر خودروهای داخل کشور به دلیل هزینه های بالای زندگی و بالا رفتن قیمت قطعات بابت خرید کاتالیزور اقدام نمی کنند و در نتیجه تصمیم به خالی کردن کاتالیزور کرده و همین امر باعث افزایش آلودگی هوا می شود. برای پاسخ به این سوال، چندین دلیل قانعکننده وجود دارد مهمترین دلیل استفاده از موتورهای دیزل صرفه اقتصادیبودن آن و سوختن کامل هیدروکربون است، همانطور که میدانید گازوییل به دلیل قیمت پایین از صرفه اقتصادی بهتری نسبت به بنزین برخوردار است، همچنین به دلیل سنگینبودن گازوییل نسبت به بنزین میدان مصرف آن نیز در موتور خودروهای سنگین پایینتر است. یعنی فشار متوسط داخل سیلندر روی پیستون نسبت به مورد مشابه در موتور بنزین هم حجم خود بیشتر است. در زمان کورس مکش پیستون به سمت پایین حرکت می کند.هوا بدون مانع از طریق سوپاپ ورودی به داخل اتاقک احتراق موتور جریان می یابد. در این مرحله ، با باز شدن سوپاپ دود ، پیستون به بالا حرکت میکند و پس مانده های حاصل از احتراق از موتور خارج می شوند.

زاویه ی تاخیر احتراق زاویه ای است که میل لنگ در زمان تاخیر احتراق طی می کند. موتور ولوو پنتا جریان عملیات کاری شما را حفظ می کند. بخاری گل اجازه می دهد تا حرارت سوخت دیزل در حالت اتوماتیک در طول عملیات موتور. یکی از راههای افزایش گشتاور هر موتوری بالا بردن کورس پیستون (یا طول شاتون) آن است زیرا هر چه این مقدار بیشتر شود شاتون هنگام پایین اومدن پیستون ها نیروی اهرمی بیشتری به میل لنگ وارد می کند. موتورهای توربودیزل نسبت به موتورهای توربو بنزینی بوست بالاتری دارند و همچنین گازوئیل نسبت به بنزین به ازای هر گالن ۱۱ درصد انرژی بیشتری دارد و موتور دیزل کم مصرفتر از بنزینی می باشد. نسبت تراکم از 15:1 تا 19:1 با فاصله یک واحد و از سوختهای جایگزین سوخت مبنا (دیزل) شامل متانول، اتانول، ترکیب دیزل و اتانول، بیودیزل و دکان استفاده شد. هنگام نزدیکی پیستون در بالاترین نقطه نتیجه مخلوط هوا و سوخت ، باعث جرقه شمع میشود. این نوع از موتور دیزلی KOOP از طراحی ساخت مناسبی برخوردار بوده که همین باعث شده که بالاترین راندمان را داشته باشد. در موتورهای دیزلی به دلیل احتراق کامل گاز خروجی از اگزوز، هیچگونه هیدروکربور نسوخته یا نیمسوز ندارد، در نتیجه باعث آلودهشدن محیطزیست نمیشود و راندمان حرارتی بالایی هم دارد البته احتراق کامل در این نوع موتورها ناشی از دقت زیاد سیستم سوخترسانی است.