پاورپوینت مقایسه معماری ایرانی و غربی دانلود پاورپوینت های معماری درکاکوفایل | معماری نواز

گاهی اتاق دارای سه پنجره بوده که در این صورت سه‌دری خوانده می‌شده است. در بعضی موارد حجره‌ها به صورت دوطبقه ساخته می‌شد که رفتن به طبقه بالا از طریق راهروهای ارتباطی انجام می‌گرفت. معمولا چنین اتاق‌هایی از حداقل روشنایی برخوردار بودند، سقف آن‌ها کوتاه بود و از نوع طاق آهنگ ساخته می‌شد. سر‌در ورودی بنا به کاشی‌هایی با عبارات مذهبی مزین بوده است تا افراد به هنگام ورود و خروج از زیر آیات قرآنی یا روایات و عبارات دینی عبور کنند.

ساعت سردر در معماری ایرانی

فاصله میان در و خانه که معمولا به‌شکل راهرو است را دهلیز می‌گویند. دهلیزها بسته به وسعت خانه‌ها دارای اندازه‌های متفاوتی‌اند و معمولا تزیینات چشم‌نوازی در آن‌ها دیده می‌شود. در معماری هخامنشیان الهام گیری و ترکیبی از الگوهای معماری ماد، آشوری، عیلام، مصر، ایونیا و اورارتی رواج بود.

  • در شهرهای سرد سیری چون تبریز، زنجان و اردبیل این قسمت به دلیل برودت هوا به طور کلی از ساختمان حذف‌شده و فضای نیمه بازی وجود ندارد.
  • معماران ایرانی در دوران قدیم، قبل از ظهور معماری مدرن، بسیار مورد توجه بودند.
  • تقارن در معماری همچنین در تزئینات مختلف بناهای معماری ایرانی اسلامی نقش عمده دارد.
  • ایوان جنوبی ، که ایوان سمت قبله است ، وسیع تر و دارای دهانه بزرگ تری است و در مقابل ایوان شمالی عمیق و باریک است.
  • هنر ایران بعد از اسلام اعم از معماری، نقاشی و صنایع دستی، چند اصل مهم دارد که اگر اینها رعایت شود، آنگاه می توان از هنر اسلامی دم زد.
در ضمن قرار نیست محیط زیست همیشه یکسان بمونه، این ما هستیم که باید از محیط اطرافمون محافظت کنیم، پس معماری پایدار، معماری مبتنی بر اقلیم رویکردهای مناسبی به حساب میان. اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.

متریال مورد استفاده در معماری ایرانی

تلفیق هنر، مهارت و علم را به خوبی می‌توان در ابنیه تاریخی اصفهان مشاهده کرد. بسیاری از بازدیدکنندگان معتقدند که پس از مشاهده این ابنیه، محو شکوه بی بدیل آنها شده اند. این آثار تاریخی به دست بهترین معماران ایرانی ساخته شده اند و می‌توان در یک نگاه به زیبایی و اصالتشان پی برد. اگر نگاهی به تاریخ ایران زمین بیندازید، متوجه می‌شوید که این مرز و بوم در طول تاریخ فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته است و جنگ و حکومت‌های مختلفی را به خود دیده است.

آنجا را هنوز می توان همان گونه ساخت؛ منتها اصول را به بهترین نوع در نظر بگیرند، نه اینکه ادا در بیاورند، شرکت طراحی معماری بازار شام نشود. به هر حال آن اصول را اگر بخواهیم بررسی کنیم، می بینیم در این چهار شیوه معروف معماری ایران بعد از اسلام که خراسانی، آذری، رازی و اصفهان است، تمام این اصول سر جایش باقی است و هیچ گونه تغییری نکرده است، الان هم نباید تغییر پیدا کند. اینها را که آدم در نظر بگیرد، می تواند دنباله آن را بگیرد و این رشته پاره شده و گسسته از هم را دوباره به یکدیگر گره بزند. البته این پارگی و ستردگی فقط در هنر معماری نیست، در نقاشی و شعر و ادبیات هم هست.

ایوان (رواق)

پاورپوینت مقایسه معماری ایرانی و غربی دانلود پاورپوینت های معماری درکاکوفایل | معماری نواز