موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟ گواهیران | centraldiesel

زمانی که روغن بین یاتاقان و میل لنگ جریان می یابد مانع فاصله افتادن بین یاتاقان و میل لنگ شده و از تماس مستقیم فلز با فلز جلوگیری می نماید. به منظور اتصال شاتون به میل لنگ یاتاقان های متحرک بکار می روند. همانطور که گفتیم بخش مهمی از دیزل ژنراتور شامل پیستون می شوند که از جنس چدنی می باشد و به شکل حلقه ای داخل محفظه سیلندر جا زده می شود. شاتون ها نیز همانند میل لنگ از قطعه یک تکه به روش آهنگری (فورجینگ) و با ماشین کاری بسیار دقیق و با قابلیت جدا شدن، ساخته شده است .

در لوکوموتیو‌های دیزل، موتور دیزل چرخ‌ها را به حرکت در نمی‌آورد

گازوئیل در محفظه می‌سوزد و پیستون را به پایین هُل می‌دهد تا میل لنگ حرکت کند. روش بالا بر خلاف موتور های بنزینی و گازسوز است که برای مخلوط کردن سوخت و هوا از یک سوپاپ جرقه ای برای ایجاد احتراق استفاده می‌کنند. موتور دیزل یک موتور احتراق داخلی است که در آن سوخت به محفظه احتراق تزریق می‌شود. با تمام توضیحات داده شده می توان گفت که قدرت موتور بنزینی در برابر موتور های دیزلی بسیار کم بوده و در بسیاری از شرایط حتی نمی توان آن ها را مقایسه کرد .

قطعات یدکی موتور ایسوزو

اصول مجموعه ی کرخه ترابر بر مبنای رضایت مشتری و صداقت بنا شده است. لذا این مجله خبری دیزل مرکزی با مدیریت کلان بر کلیه ی کارکنان مستقیم و غیر مستقیم، نهایت سعی خود را در برآورده کردن خواسته های مشتریان خود و ایجاد فضای آرامش ذهنی از شروع فرآیند بارگیری گرفته تا ارسال و تحویل برای صاحبان بار، صحه می گذارد. در سال 1925 موتورهای دیزل سبکتری با سرعت بالا به بازار عرضه شد. گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد.

  • شاتون توسط یک یاتاقان سه لایه ، با پشتی های فولادی نگهداری و جهت اتصال به پیستون دارای بوش های برنزی جداگانه می باشد .
  • مکانیزم موتورهای دیزل یا به طور کلی مکانیزم خودروهایی که در آن‌‌ها از سیستم دیزل استفاده شده باشد، کمی‌متفاوت است.
  • توسعه پمپ‌های سوخت‌پاش (پمپ‌های انژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودروها مناسب بودند متعادل شد.
  • در این موتور‌ها به جای آنکه در مرحله مکش ترکیبی از سوخت و هوا وارد محفظه سیلندر شود، تنها هوا وارد آن می‌شود و این هوا در مرحله تراکم فشرده شده و در اثر فشرده شدن بسیار زیاد هوا، دمای درونی آن به شدت بالا می‌رود.
در این پروسه نیاز است سوخت با فشار بسیار بالا به درون محفظه احتراق تزریق شود چرا که به دلیل فشار بالای محفظه نمی‌توان از مکش و فشار منفی برای وارد کردن سوخت استفاده کرد. گاهی اوقات، ذرات گرد و غبار وارد موتور شده و موجب آسیب یا خراشیدگی موتور یاتاقان و در نتیجه خرابی آن می گردد. لذا به منظور افزایش دوام و طول عمر یاتاقان به ماده ای روان کننده همچون گریس احتیاج داریم.

http://digitalmags.irدر این صورت میل لنگ چرخیده و فلایویل را می چرخاند ( در این لحظه خودرو شروع به حرکت کردن می کند ) . البته این مسئله به این معنا نیست که این سوخت‌ها آلایندگی زیست محیطی ناشی از سوختن ایجاد نمی‌کنند بلکه موضوع آن است که برای تهیه این سوخت‌ها منابع محدود سوخت‌های فسیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. برای تولید این سوخت از فرآوری موادی مانند روغن‌های سوخته، چربی‌های حیوانی و .. وضعیت اما این روز‌ها تغییر کرده است تا جایی که موتور‌های دیزل این روز‌ها پای خود را به شکل گسترده‌ای حتی در دنیای خودرو‌های سواری باز کرده‌اند و دیگر خبری از سر و صدا و دود سیاه آن‌ها نیست و حتی می‌توان آن‌ها را موتور‌های پاک دانست. تسمه ای به دور پروانه موتور‌های دیزلی کشیده می شود که باید مرتبا سطح آن از نظر پارگی یا آسیب دیدگی چک شود. موتورهای یک، دو و سه سیلندر برای توان‌های پایین‌تر استفاده می‌شوند و ساختار ساده‌تر و ابعاد کوچک‎‌تری دارند.

سیستم الکتریکی در موتورهای دیزلی