وظیفه شمع گرمکن در موتور دیزل چیست؟ تهران یکتا | centraldiesel

برخلاف نظر عموم نکته جالب در موتور های دیزلی آلودگی کم تر آنها به نسبت موتور بنزینی است! اما متاسفانه ما بارها شاهد دود بسیار زیاد اتوبوس و کامیون ها در شهر و جاده ها بوده ایم و دلیل آن هم فرسوده بودن، سوخت غیر استاندارد و عدم توجه رانندگان این وسایل نقلیه به سرویس و نگهداری موتور های خود می‌باشد. در واقع هنگامی‌که سوخت متراکم می‌شود، شمع تک پلاتینه می‌تواند در یک جهت جرقه بزند. این موضوع باعث می‌شود تا اشتعال در سوخت از یک طرف شروع شود و در تمامی قسمت‌ها ادامه پیدا کند. شمع دو پلاتینه این جرقه را در دو قسمت می‌زند که باعث خام‌سوزی کمتر و تولید شدن اشتعال زیاد می‌شود. به‌طورمعمول اتفاقی که در شمع‌های دو پلاتینه می‌افتد این است که سرعت انفجار آن‌ها دو برابر شمع‌های تک پلاتینه است و اما آخرین شمع یعنی شمع‌های ۴ پلاتینه در خودروهای بسیار قدرتمند و سریع مانند بی ام، پورش، ویرون و…

دیگر تفاوت های موتورهای بنزینی و دیزلی

هر درجه کمتر از دمای مشخص شده باعث باقی ماندن سوخت بیشتر درون بوش سیلندر می شود . جهت تشخیص پمپ انژکتور از پمپ انتقال سوخت، به سادگی تعداد خطوط متصل به هر پمپ را بشمارید. و یک خط فولادی یا لاستیکی که اجازه خروج سوخت از پمپ انژکتور و بازگشت به باک سوخت را می دهد.

تفاوت ایمنی در موتور بنزینی و دیزلی

راه حل پیشنهادی مجله خبری دیزل مرکزی بکار گیری یک موتور درون سوز با ضریب تراکم بالاتر و سوخت مصرفی سنگین تر بود. بر طبق قانون « بویل ـ ماریوت »، بین کاهش حجم و افزایش فشار گازها همواره نسبت ثابتی وجود دارد یعنی هر چه گازها فشرده تر کنیم، بر فشار آنها افزوده ایم. وقتی فشار و جنبش مولکولی یک گاز افزایش پیدا کند بر حرارت آن نیز افزوده خواهد شد و این دقیقاً پایه و اساس سیکل دیزل است.

  • جهت تشخیص پمپ انژکتور از پمپ انتقال سوخت، به سادگی تعداد خطوط متصل به هر پمپ را بشمارید.
  • در واقع موتورهای توربو شارژر، هوای احتراق را فشرده کرده تا موتور دارای عملکردی قوی تری باشد.
  • فاز آخر تخلیه از طریق اگزوز است که در آن مخلوط هوا و سوخت مصرف شده از طریق دریچه خروجی باز شده از سیلندر خارج می شود تا یک چرخه جدید شروع شود.
  • امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بده باشد و با موتور دیزل اشنا شده باشید.
126 سال پیش (1895 میلادی) ساخت و اختراع موتور دیزل به نام رودلف دیزل مهندس آلمانی ثبت شد. به علت وارد شدن فشار و گشتاور زیاد بر روی میل لنگ جنس آن از فولاد آلیاژی مقاوم انتخاب و به روش ریخته گری خاص یا آهنگری پرسی تولید می شود. آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد. دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است. آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید.

http://digitalmags.ir

داغ شدن بیش از حد باعث خاموش شدن اکثر موتورها می شود که در این صورت لازم است مایع خنک کننده در رادیاتور بررسی شود. گرم کن ها یک وظیفه دارند و آن گرم کردن و هنگام وجود گازوئیل بخار شده داغ، رساندن آن به نقطه دود است. تا هوا خارج شود تا زمانی که جریان سوخت تمیز در سوراخ های پیچ سوخت رسانی وجود داشته باشد . هنگامی که سیستم استفاده کننده از روش سوخت رسانی مکشی نوسان کرده و نیاز به سوخت رسانی دارد.

فرآیند موتور دیزل چهار زمانه