موتور دیزل چیست دیاکو امداد | centraldiesel

126 سال پیش (1895 میلادی) ساخت و اختراع موتور دیزل به نام رودلف دیزل مهندس آلمانی ثبت شد. به علت وارد شدن فشار و گشتاور زیاد بر روی میل لنگ جنس آن از فولاد آلیاژی مقاوم انتخاب و به روش ریخته گری خاص یا آهنگری پرسی تولید می شود. آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد. دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است. آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید.

در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد. ۱۰- بیو دیزل به صورت طبیعی، تجزیه پذیر است و به طور کامل در طبیعت تجزیه می‌شود. ۹- کاهش اکسید‌های سولفور خروجی اگزوز، زیرا در این سوخت اصلاً سولفور وجود ندارد.

  • برای دانستن تمام نکات لازم در فرق ماشین دیزلی با بنزینی این مطلب را تا انتها دنبال کنید.
  • در صورت بوجود آمدن هر گونه مشکل یا سوالی می‌توانید به راحتی با کارشناسی امداد خودرو همدان در ارتباط باشید.
  • موتورهای دیزلی باتوجه‌به اینکه روی چه دستگاهی بسته می‌شوند به دو نوع هندلی و استارتی روشن می‌شوند.
  • به علت فشار احتراق بالا و گرمای زیاد، پیستون های این نوع موتورها از آلیاژهای خاصی که از آلومینیوم که مجهز به تقویت کننده فولادی است ساخته می شود.
  • جالب است بدانید موتور دیزلی در تانک‌ها هم استفاده می‌شوند و به دلیل قدرت بسیار زیاد می‌توانند تانک‌هایی با وزن بیش از ۴۰ تن را با سرعتی در حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت جابجا کنند.
  • مانند دیزل ژنراتور ولوو مدل TAD531GE علامت D به معنای سوخت موتور ، دیزلی یا گازویلی می‌باشد.

برخلاف نظر عموم نکته جالب در موتور های دیزلی آلودگی کم تر آنها به نسبت موتور بنزینی است! اما متاسفانه ما بارها شاهد دود بسیار زیاد اتوبوس و کامیون ها در شهر و جاده ها بوده ایم و دلیل آن هم فرسوده بودن، سوخت غیر استاندارد و عدم توجه رانندگان این وسایل نقلیه به سرویس و نگهداری موتور های خود می‌باشد. در واقع هنگامی‌که سوخت متراکم می‌شود، شمع تک پلاتینه می‌تواند در یک جهت جرقه بزند. این موضوع باعث می‌شود تا اشتعال در سوخت از یک طرف شروع شود و در تمامی قسمت‌ها ادامه پیدا کند. شمع دو پلاتینه این جرقه را در دو قسمت می‌زند که باعث خام‌سوزی کمتر و تولید شدن اشتعال زیاد می‌شود. به‌طورمعمول اتفاقی که در شمع‌های دو پلاتینه می‌افتد این است که سرعت انفجار آن‌ها دو برابر شمع‌های تک پلاتینه است و اما آخرین شمع یعنی شمع‌های ۴ پلاتینه در خودروهای بسیار قدرتمند و سریع مانند بی ام، پورش، ویرون و…

مقاله پیشنهادی : هزینه گواهینامه رانندگی در سال جدید چقدر است ؟

هر مجله خبری دیزل مرکزی کمتر از دمای مشخص شده باعث باقی ماندن سوخت بیشتر درون بوش سیلندر می شود . جهت تشخیص پمپ انژکتور از پمپ انتقال سوخت، به سادگی تعداد خطوط متصل به هر پمپ را بشمارید. و یک خط فولادی یا لاستیکی که اجازه خروج سوخت از پمپ انژکتور و بازگشت به باک سوخت را می دهد.

تفاوت خودروهای دیزل و بنزینی در چیست؟

داغ شدن بیش از حد باعث خاموش شدن اکثر موتورها می شود که در این صورت لازم است مایع خنک کننده در رادیاتور بررسی شود. گرم کن ها یک وظیفه دارند و آن گرم کردن و هنگام وجود گازوئیل بخار شده داغ، رساندن آن به نقطه دود است. تا هوا خارج شود تا زمانی که جریان سوخت تمیز در سوراخ های پیچ سوخت رسانی وجود داشته باشد . هنگامی که سیستم استفاده کننده از روش سوخت رسانی مکشی نوسان کرده و نیاز به سوخت رسانی دارد.

http://digitalmags.ir