معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل + نحوه کار و انواع موتور دیزلی | centraldiesel

یکی از تفاوت های موتورهای دیزلی و بنزینی این است که موتورهای دیزلی با فشرده سازی هوا کار می کنند و موتورهای بنزینی با جرقه تولید شده توسط شمع، کار می کند. موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی سنگین ‌تر بوده و باعث می‌شود در خودروهای اسپرت این مورد نامطلوب باشد، چرا که ماشین بازان و اسپرت سواران دوست دارند حرکت های سریع و دور زدن های متفاوتی را با ماشین تجربه کنند. در اکثر خودروها، موتورهای دیزلی و بنزینی استفاده می شوند که شباهت زیادی به هم دارند.

http://digitalmags.irو اینگونه است که هزینه نگه داری و تمرین از این موتور را به شدت افزایش می دهد.

اگر شمع موتور خراب شود چه اتفاقی می‌افتد؟

شاید ازنظر شما تنها غذای موردنیاز انواع وسیله‌ی نقلیه، بنزین و گازوئیل باشد اما اشتباه می‌کنید چراک… ۳- استفاده از بیو دیزل به عنوان سوخت جایگزین و پاک می‌تواند هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سلامت محیط زیست و شهروندان مفید واقع شود. به علت بالا بودن قدرت و فشار وارد شده بر روی یاتاقان های میل لنگ، آن ها را از جنس فلزات رنگین که در مقابل فشار مقاوم تر است می سازند. 2- بالا رفتن میزان چگالی هوا در اثر خنک‌شدن، درنتیجه افزایش میزان اکسیژن و احتراق بهتر.

موتور دیزل چگونه کار می کند؟

مجله خبری دیزل مرکزیچارجرها نیز از جمله مواردی هستند که مورد بهینه سازی های بسیاری قرار گرفته اند. بعضی از توربوچاجرها تا ۱۲۰ هزار دور در دقیقه دوران می کنند و دارای پره هایی با قابلیت تنظیم شوندگی هستند. نیروی توربو شارژر از طریق دودهای تولید شده اگزوز تامین می‌گردد که این دود‌ها هیچ فایده دیگری ندارند.

  • در موتورهایی که فاقد توربو چارجر هستند ( چه بنزینی چه دیزل )، هوای وارد شده به درون سیلندر در زمان مکش فشاری معادل ۹/۰ تا ۱ اتمسفر دارد که این فشار در سیکل تراکم تا ۱۶ اتمسفر ( بسته به ضرایب تراکم و نوع موتور ) بالا می رود.
  • تراکم ترکیب سوخت و هوا، به نوعی نسبت تراکم موتور را محدود می کند، که اگر هوا بیش از حد فشرده شود، مخلوط سوخت و هوا خود به خود مشتعل می شود و باعث ضربه خواهد شد.
  • هر دو ماشین دیزلی و بنزینی دارای موتور احتراق داخلی هستند که انرژی شیمیایی موجود در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند.
  • نتیجه این امر کاهش چشمگیر سرعت دوران موتور دیزلی و افزایش فوق العاده نیروی کشش آن نسبت به موتورهای بنزینی است.
برای استفاده‌ های روزمره‌، مانند سفرهای کوتاه به محل کار یا دانشگاه، کم هزینه بودن، کاربردی بودن و سرعت بالاتر، طبیعتا موتورهای بنزینی برای شما بسیار بهتر است. اگر بخواهیم انرژی بیشتری را از مخلوط هوا و سوخت بگیریم، نسبت تراکم بالا مطلوب است زیرا منجر به راندمان حرارتی بالاتر می شود. با ذکر این موضوع متوجه می شویم که، در واقع موتورهای دیزلی بالاترین راندمان حرارتی را در بین موتورهای احتراق داخلی دارند.

مقایسه موتورهای دیزلی و بنزینی از نظر آلایندگی محیط زیست و هوا