موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | centraldiesel

هر چند در چند سال اخیر خودروهای برقی روز به روز سهم بیشتری از بازار خودرو در اروپا را از آن خود می‌کنند. خودروهای سواری دیزلی در بسیاری از کشورهای جهان چندان پراستفاده نیستند ولی با بهتر شدن طراحی خودروهای سواری دیزلی در سال‌های اخیر، با اقبال بیشتر خریداران مواجه شده‌اند. توجه داشته باشید که خودروهای دیزلی دارای فیلتر ذرات DPF برای جلوگیری از آلوده کردن هوا هستند که اگر برای مدت طولانی در بزرگراه‌ها رانندگی نکنید، ممکن است گرفته و مسدود شود. وظیفه تنظیم میزان سوخت وارد شده و فشار مورد نیاز جهت اسپری و تزریق سوخت را عهده دار می باشد. ۶٫موتور دیزل نیازی به احتراق با ولتاژ بالا ندارد در نتیجه باعث امنیت و اعتماد بیشتر ، سازگازی آسان با محیط های مرطوب می‌شوند. ۱٫سوخت دیزل دارای تراکم انرژی بیشتری است و حجم سوخت کمتری برای انجام یک مقدار مشخص از کار لازم است .

مجله خبری دیزل مرکزی ارزان تر با چگالی انرژی بالاتر در مقایسه با بنزین و از طرف دیگر این سوخت سنگین تر و روغنی تر از بنزین است که نقطه جوش آن کمی بیشتر از آب است. اگر شمع موتور بشکند یا خراب شود، پلاتین‌های شمع در سیلندر می‌ریزد و باعث تراشیدگی در سیلندر یا خرابی در پیستون می‌شود. این حالت باعث بوجود آمدن پرش‌های سنگینی در موتور می‌شود که این پرش حتی روی کمک‌فنرها هم تاثیر می‌گذارد. شاید فکر کنید این موضوع ربطی به ایجاد پرش ندارد، اما می‌تواند حتی در عمر منیفولد اگزوز هم تاثیر داشته باشد.

http://digitalmags.ir

مقدار گوگرد در گازوئیل مستقیماً با میزان آلودگی تولید شده در هنگام سوزاندن سوخت در موتور مرتبط است. همچنین آلایندگی تولید شده بنزین نسبت به سوخت گازوئیل به شدت بیشتر بوده و از این جهت سوخت بنزینی را کثیف تر از گازوئیلی می شناسند . بله حالا می توانیم بگوییم موتور های دیزل در صنعت هوابرد کاربرد بسزایی دارد اما نه در زمینه هواپیمایی . موتور دیزل 2 زمانه که استفاده از آن منسوخ شده بیشتر در موتور های زمان جنگ جهانی دوم استفاده می شد که در یک سیکل عادی تولید قدرت , 2 سیکل را انجام می دهد . روش کار تحت فشار، راحت ترین روش برای مکانیک است که با وصل جریان برق پمپ داخل باک و بازکردن دریچه های هواگیری اجازه می دهد .

چرا موتورهای دیزلی مصرف بسیار کمتری نسبت به بنزین دارند؟

حالا آن واقعا سرد می شود و دمای آب ورودی به 40 درجه افت می کند و آب برای دوش گرفتن هرگز به قدر کافی گرم نمی شود. کاهش ولتاژ باتری در شیر برقی قطع سوخت تزریق سوخت به ناحیه سر سیلندر را متوقف می کند که در این حالت ولتاژ را در شیر برقی قطع پمپ سوخت بررسی کنید. تفاوت آنها این است که باک سوخت پایین تر از سایر اجزای سیستم سوخت رسانی است. سیستم سوخت رسانی دیزل مکشی در اصل از نظر کارکرد با سیستم گرانشی یکسان است. و سپس دور موتور در حالت کار در جا پایین و بالا می رود ، احتمالا علت آن محدودیت سوخت رسانی در نقطه a این شکل است. این لجن مانع از حرکت سوخت به پمپ انتقال سوخت و بدین ترتیب ورودی پمپ انژکتور می شود.

اجزای کلی موتور دیزل

یکی از اشکالات سیستم گرانشی بدون پمپ انتقال این است که سطح سوخت درون باک، تعیین کننده. انژکتور سوخت سوپاپی است که در حالت عادی در برابر عبور سیال بسته است. که آن هم به نوبه خود جریان به سمت انژکتورها را از مسیر لوله های تزریق فولادی ایجاد می کند.

  • این مورد به این دلیل است که زنجیره‌ های هیدروژن و کربنی که این سوخت‌ها را تشکیل می‌دهند، در گازوئیل طولانی ‌تر و سنگین ‌تر هستند که ۱۷ درصد از این اتم‌ ها بیشتر از بنزین است.
  • این قطعات گاز دیزل را به محفظه احتراق آزاد کرده و در آنجا با هوا مخلوط می شود و احتراق حاصل از سوخت و هوا خودرو را روشن می کند.
  • پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته‌است و سوپاپ هوا باز است.