» مقایسه خودروهای دیزلی و بنزینی | centraldiesel

در وسایل نقلیه، تولید دیزل هایی با گوگرد و آلودگی کمتر بسیار گران تمام و باعث بالا رفتن قیمت آنها می شود. شرکت آقای امداد تمامی خدمات مربوط به خودروهای از جمله تعمیر در محل و حمل با چرخگیر و خودروسوار را در تمامی مناطق تهران به صورت 24 ساعته انجام می دهد. سامانه روغن کاری سامانه روغن کاری باعث می‌شود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک می‌شود. سامانه روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن می‌باشد. در صنعت کشتیرانی هم موتورهای کشتی‌های تجاری عمدتاً از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی استفاده می‌شود.

  • همچنین آلایندگی تولید شده بنزین نسبت به سوخت گازوئیل به شدت بیشتر بوده و از این جهت سوخت بنزینی را کثیف تر از گازوئیلی می شناسند .
  • به طور کلی باید گفت در آمریکا، مالیات دیزل ها ۲۴.۴ سنت برای هر گالون است که حدود ۶ سنت گران تر از بنزین است.
  • ماشین آلات مورد استفاده کشاورزی، تراکتورها، پمپ‌های آبیاری، ماشین‌های خرمن­کوب و دیگر تجهیزات، اغلب دارای موتور دیزلی هستند.
  • در واقع برای تبدیل انرژی سوخت دو مرتبه حرکت رفت و برگشت پیستون لازم است در هربار چرخش میلنگ این امر اتفاق می افتد.

انژکتور در مجله خبری دیزل مرکزیهای دیزلی، اجزای نسبتا پیچیده ای داشته و به بررسی بیشتری نیاز دارد چرا که در موتورهای گوناگون، ممکن است در محل های مختلفی تعبیه شود. انژکتور باید توانایی تحمل گرما و فشار درون سیلندر را داشته باشد و نیز، عمل پاشش سوخت را به درستی انجام دهد. تزریق سوخت به داخل سیلندر با مقدار مناسب، خود به تنهایی عمل دشواری است؛ به همین دلیل در برخی از موتورهای دیزلی از سوپاپ های مخصوص و محفظه های پیش از احتراق یا سیستم های دیگر برای گردش هوا در محفظه احتراق استفاده می‌کنند یا به روش های دیگر، کل روند احتراق را بهبود می‌بخشند. در یک موتور بنزینی سوخت و هوا داخل سیلندر شده و پیستون آن‌ها را فشرده می‌کند، در این قسمت شمع با ایجاد یک جرقه الکتریکی تولید برق کرده و این جرقه منجر به انفجار مخلوط هوا و بنزین می‌شود. نیروی حاصل از انفجار پیستون را به سمت پایین حرکت داده و باعث چرخش میل‌لنگ می‌شود، از تکرار این فرایند حرکات کامل مکانیکی شکل می‌گیرد. این فرایند در خودروهای بنزینی منجر به چرخش چرخ‌ها و حرکت آن و در تجهیزات صنعتی و کشاورزی باعث به گردش درآمدن شفت، تیغه‌ها، فنرها و غیره می‌شود.

روسیه: خودروهای ایرانی مورد تأیید نیست!

نیروی حاصل از انفجار پیستون را به پایین حرکت داده و مانند موتورهای بنزینی فرایند مکانیکی چرخش ادامه می‌یابد. دکتر رودلف دیزل آلمانی در سال 1892 امیتاز موتور طراحی شده ای را ثبت کرد که در آن بلافاصله بعد از تزریق سوخت، اشتعال ماده سوختنی به داخل سیلندر انجام میگرفت. عامل اصلی این اشتعال حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به وجود می آمد. موتور طراحی شده ابتدا پودر زغال سنگ را میسوزاند اما به سرعت به نفت روی آورد و نتایج عالی بدست آورد. معمولا مدل‌های مشابه خودروهای دیزلی گران‌تر از خودروهای بنزینی هستند.

۶ گام تا انتخاب سیستم های صوتی و تصویری خودرو

در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت می‌کند و با شروع زمان تنفس چرخه جدیدی آغاز می‌گردد. پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته‌است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلأ نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد. در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد. طی سال‌های متمادی پس از اختراع موتور دیزل، از این نوع موتور عمدتاً و منحصراً در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق، تلمبه کردن آب، راندن قایق‌های مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده می‌شد. این موتورها سنگین، کم سرعت، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند.

یک پاسخ به “تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی”

وارد کننده انواع ماشین آلات سنگین از جمله کامیون و کشنده تولید کارخانه بنز در ایران می باشد. آنچه برخی سازندگان در نظر دارند استفاده از بیشترین تعداد قطعات تکراری و ماژولار در مکانیک خودروهای دیزل و مکانیک بنزین به منظور صرفه جویی در هزینه ها، بهبود قیمت و افزایش انعطاف پذیری است. ولوو با خانواده موتورهای جدید Drive-E مکانیکی طراحی کرده است که پیچیدگی را با استفاده از یک رویکرد ماژولار و فشرده کاهش می دهد. به همین دلیل است که اکثر اتوبوس ‌ها و تاکسی ‌ها در کشورهای مختلف، موتورهای دیزلی دارند. وسایل نقلیه دیزلی امروز بسیار تمیزتر از گذشته کار می کنند ، اما آیا دیزل تمیزتر از گاز است؟ اگرچه ماشین های دیزلی بسیار تمیزتر عمل می کنند ، اما هنوز هم میزان بیشتری از گازهای گلخانه ای از جمله اکسید نیتروژن و دوده تولید می کنند ، به خصوص در هنگام توقف کامل. مسافران شهری یا رانندگانی که از نظر زیست محیطی آگاهی بیشتری دارند ، ممکن است بخواهند به جای خرید یک مدل دیزلی ، یک ماشین برقی یا هیبریدی تمیزتر را انتخاب کنند.

http://digitalmags.ir