موتور دیزل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | centraldiesel

۹٫طول عمر یک موتور دیزلی به طور تقریبی دو برابر یک موتور بنزینی است که به دلیل طراحی قدرتمند قطعات موتور است. ۴٫با توجه به تفاوت های بالا سوخت های دیزلی در مقایسه با بنزین و سایر سوخت های احتراقی، موتورهای دیزلی کارایی ترمودینامیکی بالاتری دارند. ۲٫موتور دیزل سوخت را مستقیم به داخل محفظه احتراق تزریق میکند و هیچگونه هوا اضافی جدا از فیلتر هوا و لوله های ورودی نمی‌گیرد .

  • موتورهای دیزلی از قطعات بزرگتر و بادوام تری استفاده می کنند زیرا انفجارهای داخلی بیشتر است و باید بتوانند در برابر این انفجارها مقاومت کنند.
  • با طراحی خاصی که موتورهای دیزل دارند با گرم شدن موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور خنک نگه داشته میشود.
  • در موتور بنزینی جرقه شمع است که باعث احتراق مخلوط سوخت و هوا می‌شود و این جرقه توسط یک سیستم الکتریکی در درون موتور بنزینی ایجاد می‌شود و در زمان مناسب این جرقه زده می‌شود.
  • از مشخصات و ویژگی های یک جن ست دیزل می توان به سیستم کنترلی و تنظیم اتوماتیک ولتاژ اشاره کرد.
  • موتورهای دیزل به دلیل داشتن قدرت زیاد برای چنین وسایل حمل و نقلی که در جابجایی بارهای سنگین و فوق سنگین نقش دارند، کاربرد بسیار موثری دارد.
مجله خبری دیزل مرکزیهای با اندازه متوسط نیز دارای قدرت خروجی 188 تا 750 کیلووات هستند که در کامیون های سنگین استفاده می شوند. این موتورها نیز از نوع تزریق مستقیم، شش سیلندر توربوشارژ و … هستند. مخترع موتور دیزل رودولف دیزل است که اولین موتور دیزلی را در سال 1893 میلادی ساخته و به نام او نیز ثبت شده است.

تداوم آماده‌باش واحد‌های عملیاتی آب و برق در پی تشدید برودت هوا

حرکت پیستون به سمت پایین باعث به حرکت در آمدن میل‌لنگ و در نتیجه به کار افتادن موتور می‌شود؛ بنابراین به طور خلاصه شمع گرمکن در موتور دیزل نقش اشتعال و ایجاد انفجار را ایفا می‌کند. در واقع هنگامی‌که به ماشین خود بنزین می‌زنید و سپس استارت می‌زنید سوخت ماشین شما به وسیله مکش پمپ وارد موتور می‌شود. هوای ورودی از مرکز محفظه کمپرسور تحت فشار قرار می‌گیرد که بواسطه سرعت بسیار بالای گردش کمپرسور و نیروی گریز از مرکز ایجاد شده به درون موتور و سیلندرها هدایت می‌شود. افزایش میزان سوخت به داخل سیلندرها موجب افزایش انرژی گازهای خروجی و در نتیجه افزایش سرعت چرخش توربوشارژ می شود. موتور بنزینی برخلاف موتورهای دیزلی که برای راه اندازی به انرژی الکتریکی نیاز دارند، به مصرف باتری کمتری نیاز دارد.

http://digitalmags.ir

تمامی دوره ها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، کودکان کار و نیازمندان رایگان می باشد. فلایویل هایی که دارای لبه های دندانه ای هستند نیز در صورت نیاز به چرخش نیز کمک می کنند. تمام حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت حمل و نقل کرخه ترابر سپاهان می‌باشد. سلام جناب رحمانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

توان بر حسب PS که تقریبا معادل یک اسب بخار میباشد و گشتاور برحسب (Kgf/m) سنجیده می شود. معمولا اتصال بدنه تمام گرم کن ها به پوسته آن وصل شده و روی سر سیلندر پیچ می شود که به پایه زمین باتری متصل است. اما شرایط اینگونه است که گازوئیل منفجر نخواهد شد مگر اینکه به دمای خاصی برسد و به طور خودبخودی مشتعل شود. اشکال دیگر، نیاز به بالا بردن 5 گالن گازوئیل به یک مکان مرتفع تر است. سیستم های جریان گرانشی در برخی تراکتورها، ژنراتورها و سیستم های ثابت یافت می شوند. روانکار را از دیواره های سیلندر پاک می کند که موجب فرسایش بالای رینگ می شود.

تفاوت خودروهای دیزل و بنزینی در چیست؟