سیستم سوخت رسانی موتور دیزلی | centraldiesel

یکی از تفاوت‌های بزرگ بین موتور های دیزلی و بنزینی در فرآیند تزربق سوخت است. اکثر موتور خودرو ها از دریچه تزریق ( انژکتور) یا یک کاربراتور استفاده می‌کنند که نسبت به تزریق مستقیم ارجحیت دارد. عنوان موتورهای دیزل که به نام موتورهای اشتعال بر اثر فشار بالا نیز شناخته میشوند، از نام دکتر رودلف دیزل اقتباس گشته که در حدود سال 1893 در آلمان اختراع آن را به ثبت رسانید. این موتورها از نوع موتورهای احتراق داخلی محسوب میشوند زیرا اشتعال در داخل موتور انجام میشود. اساس این نوع موتور از نظر ساختمان و طراحی مشابه موتورهای بنزینی میباشد که آن هم نوعی موتور احتراق داخلی بوده ولی اختلاف آنها در طریقه ورود سوخت به سیلندرهای موتور و شیوه وقوع احتراق میباشد.

http://digitalmags.ir

این قطعه سبب فیلتر شدن و تسفیه سوخت شده و از صدمه خوردن به قطعات موتور جلوگیری می کند. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بده باشد و با موتور دیزل اشنا شده باشید. در ایالات متحده آمریکا از دهه ۱۹۳۰ آرام آرام شروع به استفاده در چند خودرو کرده اند و از دهه ۱۹۷۰ خودرو های دیزلی نقش بزرگی در صنعت حمل و نقل و تجهیزات این کشور بازی می‌کردند. تمامي موتورهاي ديزلي که در شاهراههاي ايالات متحده حرکت مي کنند بايد ذرات معلقي که از اگزوز آنها خارج مي شود کمتر از0/1 گرم به ازاي هر اسب بخار باشد.

  • در موتورهای دیزل، سوخت به شکل پودر شده و به درون سیلندر تزریق شده و اشتعال در اثر درجه حرارت بالای داخل سیلندرها حاصل می شود.
  • در صورتیکه پمپ پر فشار شما مشکل داشته باشد ، فشار سوخت کم مس شود.
  • در حین مرحله تراکم هوای داغ که متراکم شده به محفظه احتراق اولیه هدایت میشود.
دیزل یک سوخت فسیلی است، به این معنی که از نفت خام تقطیر شده و نفت از اعماق زمین که در معرض گرما و فشار زیاد قرار گرفته است، ایجاد می‌گردد. گازوئیل از طریق فرآیندی به نام تقطیر به وجود آمده که بخش‌های خاصی از نفت خام را جدا می‌کند. بیشتر سوخت‌های دیزلی که تولید و مصرف می‌شوند، از نفت خام در پالایشگاه‌های نفت تصفیه می‌گردند.

موتور دیزل چیست ؟

در این مطلب مختصر و مفید با دشت نور همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص مجله خبری دیزل مرکزی و یا گازوئیل به دست آورید.

تامین سوخت ناکافی در یک موتور دیزل :

به منظور فراهم سازي چنين شرايطي ميزان گوگرد موجود در سوخت نبايد بيشتر از0/5 درصد باشد. شاید ازنظر شما تنها غذای موردنیاز انواع وسیله‌ی نقلیه، بنزین و گازوئیل باشد اما اشتباه می‌کنید چراک… بعضي از فيلترها آبگير دارند .آب و رسوبات سنگين در اين محفظه جمع مي شوند تا بتوان آنها را تخليه كرد.

سوخت دیزل برای بسیاری از کارها استفاده می‌شود.