دیزل چیست و چند نوع موتور دیزل داریم؟ ابزارینو | centraldiesel

در مورد خودروهای دیزلی، برای جلوگیری از خرابی های پرهزینه باید زود اقدام کرد. مراقبت از وضعیت شمع ها و بررسی برای تعویض و نگهداری فیلتر بنزین، عنصری حیاتی به دلیل ناخالصی ها است که در موتورهای بنزینی حائز اهمیت می باشد. در موتورهای بنزینی، ضروری است که شمع ها به صورت دوره ای بررسی شوند و فیلرگیری آن جهت تنظیم دهانه شمع چک شود تا اطمینان حاصل شود که جرقه ای که موتور را روشن می کند به درستی انجام می شود.

نظر دادن

و اینگونه است که هزینه نگه داری و تمرین از این موتور را به شدت افزایش می دهد.

هنگامی که دمای هوا پایین تر از 60 درجه فارنهایت معمول و رطوبت بالا باشد، هوا سوخت را خنک کرده و موتور را خفه می کند در صورتی که بدون استارت خوردن بلافاصله، به چرخش درآید. اگر بنا به هر دلیلی شمع گرمکن در موتورهای دیزلی خراب شود، موتور دیگر راه نمی‌افتد. درست است که سوخت در سیلندرها پر می‌شود، اما نکته مهم این است که به مرحله انفجار نمی‌رسد؛ بنابراین عملکرد موتور بسیار ضعیف شده و باعث خام‌سوزی می‌شود. فشار روغن در موتورهای بنزینی 2 تا 3 آتمسفر است، ولی در موتورهای دیزل به 5 اتمسفر هم می رسد؛ علاوه بر این، برای روغن کاری پمپ انژکتور و هم چنین در صورت داشتن سوپر شارژ، مدار روغن کاری مجزا،برای هرکدام طراحی می شود. همه آن ها مانند موتورهای بنزینی است با این تفاوت که در آن به جای شمع، انژکتور نصب شده است.

  • این افزایش قدرت می‌تواند تا سقف 40% باشد که این امر بسته به طراحی توربو شارژر می‌باشد.
  • گازوئیل درجه اشتعال کمتری در مقایسه با بنزین دارد و راندمان موتور برق دیزل بالاتر از موتور برق بنزینی می­ باشد و به صرفه ­تر است.
  • موتور دیزل، گونه‌ای موتور درون‌سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می‌شود.

ظروف مجله خبری دیزل مرکزی دیزل باید زرد رنگ باشند، در حالی که بنزین در یک ظرف قرمز قرار می‌گیرد. سوخت‌های گازوئیلی درست مانند نوع بنزینی، بخش تقطیری نفت خام هستند. اما در صنعت دریانوردی موتورهای کشتی های تجاری عمدتا از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی ساخته شده است که مکانیک های این کشتی ها باید برای تعویض فقط یک زنجیر اتصال این موتور 2 ماه با حداکثر 105 مکانیک تعمیرات را انجام دهند . آنها با موتور های بنزینی , احتراق خارجی هم امتحان کردند اما نتیجه ای به شدت منفی را دریافت کردند . موتور های ملخی , موتور های به شدت قوی و کشنده اولین هواپیمای آلمانی را می توان از بهترین نمونه های استفاده از موتور دیزل نام برد . سیستم کارکرد هواپیما ها و در کل موتور های صنعت هواپیمایی به شدت ا موتور های زمینی و دریایی متفاوت است .

http://digitalmags.irیک واشر سرسیلندر بین بلوک موتور و سرسیلندر موتورهای دیزلی قرار دارد. این قطعه یا جزء در موتورهای دیزلی، از نشت مایعات به سرسیلندر جلوگیری می کند. چرا که در صورت خیس شدن سر سیلندرها عمل احتراق با توجه به فراهم نشدن سوخت و هوای مناسب برای راه اندازی به درستی انجام نخواهد شد.

تفاوت در نوع سوخت موتورهای بنزینی و دیزلی