توربو شارژر دیزل ژنراتور توربو شارژر چیست ؟ صنایع کوپله رعد | centraldiesel

در این مقاله از سایت آرا سنگ الوند به توضیح دیزل ژنراتور چیست و چه کاربردی دارد، پرداخته ایم. در حالت کلی از این وسیله در دو حالت استفاده می شود و کاربرد دارد. در ادامه اجزای تشکیل‌دهنده موتور دیزل را در دسته‌بندی‌های کلی مشاهده می‌کنید.

  • عملکرد افتر‌کولر نیز به مانند اینترکولر جهت خنک‌کردن هوای فشرده شده توسط توربو شارژر در مسیر ورود به داخل سیلندر‌ها می‌باشد.
  • مشکلات سوخت را ابتدا با بررسی لوله های انژکتور سوخت بررسی کرده و پیچ های هواگیری لوله انژکتور را در سر سیلندر شل کنید.
  • موتورهای دیزل شمع ندارند و آنها هوا را مکش میکنند سپس آنرا متراکم میکنند و سوخت را به داخل محفظه احتراق تزریق میکنند و گرمای حاصل از متراکم شدن هوا موجب سوخت در یک موتور دیزل میشود.
  • در صورت پایین بودن سطح سوخت در باک و کثیف بودن فیلتر، فشار پایین می تواند باعث کار غیر عادی موتور شده.
  • اگر فردی هستید که سالیانه بیش از 17 کیلومتر مسافت را می پیمایید بهتر است به فکر خرید خودرو دیزلی باشید.
برعکس موتورهای دیزلی، موتورهای بنزینی در فرآیند احتراق ضربه و فشار کمتری دارند و به همین دلیل طراحی آنها فشرده تر و کوچکتر بوده، وزن آنها کمتر و عملکرد آنها نیز ظریف تر است. پس موتورهای دیزلی برای انجام احتراق در داخل سیلندرها به شرایط حرارتی بالایی در داخل نیاز دارند. تزریق سوخت در داخل محفظه با دمای بالا، انفجارهای لازم برای حرکت پیستون ها را بدون دخالت جرقه داخلی مورد نیاز، مثل موتورهای بنزینی را ایجاد می کند. هر دو ماشین دیزلی و بنزینی دارای موتور احتراق داخلی هستند که انرژی شیمیایی موجود در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. فرق ماشین دیزلی با بنزینی در این است که موتور دیزل دارای بدنه‌ای سنگین‌تر و قدرتمندتر است و برای احتراق سوخت، نیازی به جرقه ندارد و با ایجاد فشار بالا، این کار را انجام می‌دهد. به صورت کلی، هر دو موتور آلایندگی مختص خود را دارند و هر دو نوع سوخت، اثرات مخرب بر لایه ازون و محیط زیست به همراه دارند.

آلودگی‌های سوخت دیزل

قطرات گازوئیل همچنان در حال کوچتر شدن و تبخیر شدن هستند تا نهایتا تمامی آن ها سوخته شوند. از سال 2010، این نوع سوخت ممکن است حاوی 7 درصد حجمی اسید چرب متیل استر باشد تا دستورالعمل‌های سوخت‌های زیستی را رعایت کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید با فروشگاه دشت نور تماس بگیرید. در این مطلب مختصر و مفید با دشت نور همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص دیزل و یا گازوئیل به دست آورید.

http://digitalmags.irاگر مجله خبری دیزل مرکزیی دارید که دارای گرم کن است، همیشه مطمئن شوید که از آنها استفاده می کنید. اکنون هوا گرم است و آفتاب آب ورودی به آبگرمکن را تا 80 درجه فارنهایت گرم کرده است. هنگامی که آب دوش را باز کنید، به علت دمای اضافی منبع آب ورودی، به سرعت گرم تر می شود.

تاریخچه موتورهای دیزل

طبیعی است که هر چقدر یک وسیله سبک‌تر باشد، برای حرکت سرعت بیشتری خواهد داشت. موتورهای بنزینی به دلیل وزن پایینی که دارند برای سرعت‌های بالا مناسب‌تر می‌باشند. این در حالی است که موتورهای دیزلی برای ماشین‌هایی مانند کامیون، اتوبوس و… که در آن‌ها به جای سرعت، فاکتور قدرت از اهمیت بیشتری برخوردار است، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سیستم خنک کننده در اجزای موتورهای دیزل