موتور دیزل چیست آشنایی با انواع موتور دیزل و کاربرد آن‌ها دانا تجارت توانا | centraldiesel

در صنعت کشتیرانی هم موتورهای کشتی‌های تجاری عمدتاً از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی استفاده می‌شود. این بدین معناست که اگر یک صفحه داغ داشته باشید و چند قطره گازوئیل روی آن قرار دهید به محض رسیدن دما به حدود 500 درجه فارنهایت، این سوخت با چکاندن آن روی این صفحه داغ بدون هیچ کبریت یا شعله ای شروع به اشتعال می کند. اگر هنگامی که سعی می کنید موتور را استارت بزنید، دود سفیدی وجود دارد و موتور استارت نمی خورد، در این صورت مقدار کمی گازوئیل روی یک دستمال ریخته و آن را هنگام چرخش موتور برای استارت، نزدیک ورودی هوا بگیرید. من بارها و بارها با این مسأله مواجه شده ام که یک موتور دیزل استارت نخورده و اپراتور آن گفته که آنها گفته بودند . هنگامی که موتور دیزل شروع به نوسان کرده و سپس به طور عادی با دور موتور ثابت حرکت می کند. با افزایش فشار به فشار شکاف (نقطه ای که سوپاپ به علت فشار ایجاد شده است.

تفاوت در وزن موتورهای بنزینی و دیزلی

پس هزینه های اولیه و نگهداری موتورهای دیزلی در حالت کلی بالا می باشد و هزینه اولیه و هزینه نگهداری موتورهای بنزینی نسبتا پایین می باشند. از آنجایی که فقط هوا در تراکم موتور دیزل دخیل است، می توان نسبت تراکم خوبی را بدون خطر اشتعال به دست آورد. در یک موتور بنزینی، چنین نسبت تراکم بالایی بدون انفجار امکان پذیر نیست. ما می دانیم که وسایل نقلیه سبک تر مانند موتور سیکلت، اسکوتر و اتومبیل ها، معمولا از بنزین در موتورهای خود استفاده می کنند در حالی که دیزل در ماشین آلات بسیار سنگین تر مانند تراکتورها، کامیون ها و اتوبوس ها استفاده می شود.

  • در مرحله دوم که تراکم نام دارد، سوپاپ هوا بسته شده و پیستون به سمت نقطه مرگ بالا حرکت می­ کند و هوای داخل محفظه احتراق متراکم می­ شود.
  • پیش بینی شده است که در سال ۲۰۲۰ بیودیزل تولید شده از مواد اولیه غیر خوراکی حدود ۲۰% از مصرف دیزل جاده‌ای را در برزیل، اروپا، چین و هند به خود اختصاص دهد.
  • که در این صورت در موتور 2 زمانه شما مکش و تراکم را در یک سیکل و قدرت و تخلیه را در سیکل دوم و یا سیکل آخر مشاهده می کنید .
  • از برندهای خارجی موتور دیزل می‌توان به بنز، بی ام دبیلیو، آئودی و فورد و از برندهای مطرح تولید داخلی ایران می‌توان به پرکینز، موتور سازان تبریز و بنز ایدم اشاره کرد.
  • باید گفت در موتورهای دیزلی سوخت، نقش شمع را ایجاد می‌کند؛ بنابراین در این موتورها شمع کاربردی ندارد.
  • موتورهای دیزلی دسته‌بندی متفاوت دیگری هم براساس توان یا تعداد سلیندر دارند.
حالا گازوئیل به درون محفظه احتراق تزریق می شود و بر اثر برخورد با توده هوای گرم و فشرده محترق می شود. عمل احتراق با افزایش ناگهانی فشار همراه است بنابراین پیستون با فشار زیاد به پایین هل داده می شود. در موتورهای دیزلی ، فشرده سازی هوا حدود 25 برابر شدیدتر از موتور بنزینی صورت گرفته و بعد با ورود سوخت، به خاطر دمای خیلی بالای سیلندر که از فشرده سازی هوا ناشی شده است، انفجار صورت می گیرد.

آشنایی با موتور دیزل و اجزای آن

براساس نوع مجله خبری دیزل مرکزی ژنراتور از توان 1 کیلووات ساعت تا 2000 کلیووات ساعت میتوان از دستگاه خروجی گرفت. با طراحی خاصی که موتورهای دیزل دارند با گرم شدن موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور خنک نگه داشته میشود. از رادیاتور برای خنک کردن موتور در سیستم های خنک کننده آبی استفاده میشود. پیش‌تر در تهران یکتا درباره اینکه موتور دیزل چگونه کار می کند؟ به طور کامل صحبت کردیم. در طی سالیان گذشته تولید کنندگان خودرو بیشتر در خودروهای دیزل سرمایه گذاری بیشتری نسبت به خودروهای بنزینی کرده اند، و در مجموع می توان گفت که موتورهای دیزلی به نسبت موتورهای بنزینی با صرفه تر هستند.

ژنراتور گازی چیست و چگونه کار می‌کند ؟ (همراه عکس قطعات)

در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک از اجزای موتور دیزل می پردازیم. استفاده از این محصول مزیت هایی داشته که موجب شده تا صاحیبین کسب و کار به خرید آن روی آورند در ادامه ی مقاله دیزل ژنراتور چیست به مزیت های دیزل ژنراتور خواهیم پرداخت. این دستگاه در انواع برندهای متنوع در بازار موجود هستند که شما به راحتی آن ها را می توانید خریداری کنید.

http://digitalmags.ir