بایگانی‌ها اجزای موتورهای دیزلی صفحه 4 از 4 فن آوران داده پژوه دایرة المعارف صنعت و مهندسی | centraldiesel

همین چرخش میل لنگ منجر به حرکت پیستون ها در سیلندرها می شوند. برای این که بتوانیم صدای موتور را کاهش دهیم، از صدا خفه کن استفاده می شود. در واقع با توجه به این که گازهای خروجی فشار بیشتری نسبت به جو دارند، اگر این گازها به صورت مستقیم خارج شود، صدای بلند و ناخوشایندی مانند صدای شلیک گلوله از تفنگ به گوش خواهد رسید.

قطعات داخلی و اسکلت موتور دیزل

محفظه های ضد آب کاملاً در برابر آب مقاوم هستند تا از آسیب به آب و موقعیت های خطرناکی که می تواند در هنگام نفوذ آب به سیستم الکتریکی ایجاد شود ، جلوگیری کنید. محفظه های ضد صدا برای مناطق پرجمعیتی که صدای ژنراتور مطلوب نیست بسیار مناسب هستند. محفظه ژنراتور توکار فضای بیشتری برای نگهداری و تعمیر ژنراتور داخل آن فراهم می کند.

  • گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد.
  • در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و با انواع موتور دیزل، نحوه کار، کاربردها و تفاوت آن با موتورهای بنزینی آشنا شوید.
  • هنوز هم برای بسیاری، این موتور‌ها نمادی از آلودگی زیست محیطی و دود سیاه و سر صدای وحشتناک هستند؛ موضوع بحث موتور‌ دیزل است، موتور‌هایی که با وجود توانایی‌های بی نظیرشان چند سال است در سایه مشکلات قدیم که داشتند کمتر دیده شده‌اند.
  • شرکت آسان ژنراتور تولید کننده و وارد کننده قطعات برقی و مکانیکی انواع برندهای موتورهای دیزلی و دیزل ژنراتورها میباشد..
  • هوا و سوخت توسط پیستون به داخل محفظه احتراق مکیده شده و باعث روشن شدن موتور می شود.

درست است که کارتر روغن شاید به عنوان ظرفی برای روغن موتور استفاده شود، اما این جزء نیز نمی تواند بی دقت ساخته شود. به طور کلی این قطعات از ورق های فلزی نازک هستند، اما در برخی از خودروها با مواد فلزی ضخیم ساخته می شوند. توربو شارژرها دارای دو فن می باشند که بر روی یک محور ثابت اند.

http://digitalmags.ir

بخش‌های دیگری نیز چون سنسور دمای آب، سنسور سوئیچ روغن، شارژر، کلید اتوماتیک، کنترل بورد، شاسی، کانوپی یا صداگیر و باک سوخت، همچنین لرزه‌گیر نیز در قسمت‌های مختلف دستگاهوجود دارند. هر یک از این بخش‌ها وظایف مختلفی بر عهده داشته و می‌توانند به راندمان دستگاه کمک کنند. نحوه کار دیزل ژنراتور به کارکرد صحیح هریک از این بخش‌ها برمی‌گردد. در نهایت با تولید جریان الکتریکی، جریان وارد بخش‌های دیگر شده و تبدیل به جریان برق موردنظر می‌شود. برای انجام این پروسه در موتورهای چهار زمانه چهار کورس پیستون یا دو دور گردش میل لنگ نیاز است تا این سیکل کامل شود. در واقع اگر بخواهیم کامل تر بگوییم این چهار کورس به عنوان زمان های تنفس، تراکم، تولید توان و همچنین تخلیه می باشند.

اجزای موتور-bed plate ، مشکلات ،مزایا و معایب انواع آن

رادیاتورها برای مجله خبری دیزل مرکزی از گرم شدن بیش از حد به شما کمک می کنند تا ژنراتور شما را در حد حرارتی توصیه شده نگه دارد. قطرات گازوئیل همچنان در حال کوچتر شدن و تبخیر شدن هستند تا نهایتا تمامی آن ها سوخته شوند. عده‌ای معتقدند او در اثر یک سانحه از عرشه کشتی به آب افتاده است اما عده ای معتقدند او با نیت قبلی خود‌کشی کرده و عده‌ای هم حتی فرضیه قتل او را مطرح می‌کنند. هر چه بود، مهندس دیزل آنقدر عمر نکرد تا موفقیت‌های چشمگیر موتور اختراعی خود را ببیند.

فرآیند موتور دیزل چهار زمانه