معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل + نحوه کار و انواع موتور دیزلی | centraldiesel

دستگاه های الکتریکی که ما در منزل یا محل کار از آنها استفاده می کنیم نمی توانند چنین منبع تغذیه ناپایداری را کنترل کنند. بنابراین، هدف از استفاده از این قطعه تولید یک جریان برق پایدار و یکنواخت است که آسیبی به دستگاه های الکتریکی وارد نکند. برای تامین فشار مورد نیاز برای تزریق سوخت به محفظه احتراق موتور، به سمت پمپ تزریق هدایت میشود. برای بالا رفتن حرارت به قطعات مختلفی نیاز دارد که هر کدام ازین قطعات دارای وظیفه خاصی میباشند . به این شکل که دمای محفظه احتراق را بسیار زیاد میکند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت در این زمان ماده سوختنی را با هوا ادغام میکند.

  • آنها می توانند آنقدر کوچک باشند که به راحتی حمل شوند یا به اندازه ای بزرگ باشند که در زیرزمین خانه ها یا واحدهای صنعتی جای بگیرند.
  • دستگاه های الکتریکی که ما در منزل یا محل کار از آنها استفاده می کنیم نمی توانند چنین منبع تغذیه ناپایداری را کنترل کنند.
  • آموزش – از لحاظ تقسیم بندی موتورهای دیزل به دو دسته دو زمانه و چهار زمانه و از لحاظ ساختار به دو دسته موتورهای خطی و خورجینی تقسیم بندی می شوند.
  • در مقاله های قبلی در خصوص انواع موتورهای احتراق داخلی صحبت نمودیم در این جا نیز به انواع دیگری از موتور احتراق داخلی که از نوع موتور رفت و برگشت یا پیستونی و همچنین موتور دیزلی می باشد اشاره خواهیم نمود و نحوه ی عملکرد آن را بررسی می کنیم.
  • موتورهای دیزل، به انواع گسترده‌ای از موتورها گفته می‌شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می‌توانند ماده سوختنی را شعله‌ور سازند.

در موتورهای دیزل نسبت کار مفید یا به عبارتی کارایی این سیستم به دلیل راندمان حراررتی بالا، زیاد است. در این مقاله به موضوع اجزای تشکیل دهنده موتور دیزل ژنراتور از جمله یاتاقان، تسمه، رینگ و پیستون پرداختیم و علل خرابی هریک را توضیح دادیم. رینگ، حلقه ای است که به دور پیستون انداخته می شود و مسولیت پیشگیری از نشت سوخت و همینطور هوای فشرده در زمان تراکم یا احتراق در محفظه موتور را دارا می باشد. در موتور برق، پیستون شامل مجموعه ای متشکل از یک رینگ و یک پیستون می شود.

قیمت گازوییل درکشور‌های غربی بالاتر از بنزین است چون تولید آن سخت‌تر است

برای لوکوموتیوها، کاربری های دریایی و … نیز از موتورهای دیزلی بزرگ با توان بیش از 750 کیلووات استفاده می شوند که دارای سیستم‌ های تزریق مستقیم، توربوشارژ و … هستند. دمای بالای هوا در سیلندر که فشرده سازی مکانیکی نام دارد باعث شده تا موتور های دیزلی تنها با روش فشرده سازی کار کنند. احتمالا این نکته را بار‌ها شنیده‌اید که موتورهای دیزل شمع ندارند اما بد نیست یک بار دیگر علت این مسئله را مرور کنیم چرا که این موضوع دقیقا اساس کار موتور‌های دیزل را مشخص می‌کند.

یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوعموتور دیزل خطیوموتور دیزل Vیاموتور دیزل خورجینیتقسیم بندی می کردند. شرکت آسان ژنراتور تولید کننده و وارد کننده قطعات برقی و مکانیکی انواع برندهای موتورهای دیزلی و دیزل ژنراتورها میباشد.. جهت دریافت لیست قیمت قطعات برقی دیزلی و گازسوز به واتساپ شرکت پیام دهید .

بخش های مختلف دیزل ژنراتور

همانند وسیله نقلیه شما ، ابتدا یک مجله خبری دیزل مرکزی با کمک باتری راه اندازی می شود. از آنجا که این باتری باید شارژ شود ، ژنراتور همچنین دارای یک شارژر باتری است که در حالی که ژنراتور در حال کار است ، باتری را شارژ می کند. این جریان مورد نظر برای شارژ سیستم ذخیره باتری یا کار با ماشین آلات مختلف نیست.

http://digitalmags.ir