اجزای موتور ژنراتور دیزلی کدام اند؟ زرآب | centraldiesel

پارس آرای کوهستان تحت عنوان برند تجاری “کوهستان” به توزیع گسترده و سراسری انواع ماشین آلات کشاورزی می پردازد. ۱۵٫بیو دیزل که سوختهای غیر نفتی بوجود آمده از طبیعت مانند روغن دانه ذرت است بسیار شبیه به سوخت دیزل است به راحتی میتوان آن ها را ترکیب یا سنتز کرد. ۱۱٫سوخت دیزل مستقیما از نفت بدست می آید اما برای تولید بنزین نیاز به تقطیر است. در سال ۱۸۹۳ اولین موتور دیزل توسط رودولف دیزل ساخته شد و در سال ۱۸۹۵ در آمریکا ثبت اختراع شد. اما در صنعت دریانوردی موتورهای کشتی های تجاری عمدتا از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی ساخته شده است که مکانیک های این کشتی ها باید برای تعویض فقط یک زنجیر اتصال این موتور 2 ماه با حداکثر 105 مکانیک تعمیرات را انجام دهند .

  • اما به‌طورکلی می‌توان گفت که وظیفه ژنراتورها دریافت سوخت از طریق مخزن و در ادامه تبدیل آن به جریان الکتریکی است.
  • این روش در بسیاری از کشتی‌های بزرگ دارای موتور دیزل هم استفاده می‌شود.
  • چرا که در صورت خیس شدن سر سیلندرها عمل احتراق با توجه به فراهم نشدن سوخت و هوای مناسب برای راه اندازی به درستی انجام نخواهد شد.
  • موتور که انرژی شیمیایی سوخت را تبدیل به انرژی مکانیکی مورد نیاز ژنراتور می کند و تامین کننده انرژی ورودی مورد نیاز ژنراتور می باشد که در ذیل نگاهی اجمالی به ساختمان، سیستم ها و قطعات آن خواهیم داشت.
  • این بخش در انتهای میل لنگ قرار داشته که هنگام چرخش میل لنگ، صدا را به حداقل می رساند و لرزش و ارتعاشات حاصل از چرخش میل لنگ را به حداقل میرساند.
هر ماده سوختنی برای شعله‌ور شدن نیاز به اکسیژن و حرارت اولیه دارد تا فرآیند احتراق آغاز شود و بدون این حرارت اولیه احتراقی رخ نخواهد داد. موتور دیزل را می‌توان بر اساس کاربرد، سر سیلندر، توان، نام برند و مصارف در دسته‌‌های متفاوتی قرار داد. این نوع از موتورها مانند موتورهای بنزینی در دو نوع چهار زمانه و دو زمانه وجود دارند.

کاربرد در صنایع[ویرایش]

از بخش های بسیار مهم در موتور است که هوای احتراق را منظور عملکرد بهتر و قوی تر موتور فشرده سازی میکند. این لوله ها مسئولیت رساندن سوخت از باک به موتور می باشد که باید از مقاومت در برابر فشار وارده سوخت و حرارت را داشته باشد. طرز کار این قسمت به این گونه است که باعث اسپری و پودر شدن سوخت و به بهبود ترکیب آن و سوخت با هوا کمک می کند. با توجه به نوسانات نرخ ارز و تغییر موجودی انبار خواهشمند است درخواست خود را درون سربرگ رسمی شرکت محترم تان از طریق ارسال ایمیل و تلفن های مجموعه پیگیری بفرمایید تا همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی دقیق نیاز شما باشند. تصاویر برش خورده چند نوع موتور دیزل و نمایش قطعات آن ها در شکل ذیل نشان داده شده است.

اجزای موتورهای دیزلی

اندازه مجله خبری دیزل مرکزی ژنراتور دیزلی از این جهت مهم است که مستقیماً با میزان انرژی الکتریکی تولید شده متناسب است. این بدان معنی است که اگر قدرت خروجی مورد نظر بیشتر باشد، اندازه موتور بزرگتر خواهد بود. سیستم اگزوز در موتورهای دیزلی جهت خروج مواد اضافی ناشی از احتراق مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی و آشنایی با قطعات برقی دیزل ژنراتور و موتور برق دیزلی

موتورهای کوچک در خودروها، کامیون‌ های سبک، ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی (ژنراتورهای برق) و… استفاده می‌ شوند که معمولا تزریق مستقیم، چهار یا شش سیلندر و… هستند. تنظیم کننده ولتاژ ولتاژ جریان را کنترل می کند و آن را از جریان A / C به D / C تغییر می دهد. بدنه ژنراتور تمام قطعات و اجزای ژنراتور را روی آن نگه می دارد. بدنه را می توان به گونه ای طراحی کرد که به ژنراتور اجازه دهد روی زمین یا یک شاسی نصب شود یا برای حمل و نقل آسان سیستم بتوان آن را بر یک تریلر سوار کرد. ژنراتورها واحدهایی هستند که برق را از طریق موتور تأمین می کنند. موتور و اجزای مختلف آن برای تعداد زیادی از کاربردها، انرژی سوخت را به برق قابل استفاده تبدیل می کنند.

http://digitalmags.ir