نقطهٔ مرگ پائین همان B.D.C است

خب باید بدانید به دلیل سهل انگاری رانندگان این اتفاق می افتد وگرنه آلودگی در موتور دیزل به شدت کمتر است آلاینده های تولیدی از موتور بنزینیست سایت centraldiesel . وزیر صنعت معدن و تجارت در پایان تصریح کرد دشمنان کشورمان در سایه تحریم های تحمیلی خود منتظر تعطیلی واحدهای صنعتی ما بودند که امروز برخلاف این تصور نه تنها تعطیلی نداشتیم بلکه واحدهای ما شاهد افتتاح طرحهای توسعه خود نیز هستند و این بسیار ارزشمند است و باید این روند به جد و با تمام قدرت تداوم یابد کما اینکه در همین شرایط تعداد زیادی از طرح های آماده بهره برداری و قابل افتتاح موجود هستند و در سال جهش تولید آنها را مورد بهرهبرداری قرار خواهیم داد.

این موتور دیزل ها سنگین، سرعت پایین، شامل یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند. ولی در هر دو مدل این موتور دیزل ها هر چهار فعالیت اصلی انجام می پذیرد که عبارت است از مکش یا تنفس، تراکم یا فشار، انفجار و تخلیه دود اما بر اساس نوع موتورها امکان دارد این مراحل جدا و یا به حالت همزمان انجام می پذیرد. همانطور که همراه بودید، در ابتدای مقاله تعریفی از هر دو موتور داشتیم و کاربردهای هر یک از آن ها نیز ذکر شد. این امر منجر به احتراق ناقص در دیزل خواهد شد. این شعله ور شدن باعث عامل درجه حرارت بالایی می شد که در اثر تراکم بالای هوا تولید می شد. یکی از قابل توجهترین ویژگی های این موتور غول پیکر بازده حرارتی بالای آن است، که بیش از ۵۰ درصد است. یکی از مشکلات تولید انبوه این پروژه تکنولوژی بالای ساخت قطعات این موتور است. چه مواردی سبب خراب شدن این قطعه می شوند؟ پمپ انژکتور: مسئولیت تنظیم اندازه ی سوخت و تأمین نمودن فشار کافی برای پاشیدن سوخت بر عهده این قطعه می باشد. به دلیل وجود مشکل در مدارات سوخترسانی یا خرابی انژکتورها، سوخت کافی به موتور نمیرسد.

و یا اینکه موتور دیزل بر اساس تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری آنها به دو نوع موتورهای خورجینی و خطی تقسیم می شوند. 4. تخلیه دود: با رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین در مرحله قدرت، سوپاپ تخلیه باز میشود و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه میدهد سیلندر را ترک کند. با رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین در مرحله قدرت، سوپاپ تخلیه باز میشود و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه میدهد سیلندر را ترک کند. هنگام نزدیک شدن پیستون به پایینترین نقطه در سیلندر مرحله قدرت، سوپاپ تخلیه باز می گردد و گازهای سوخته شده که تحت فشار می باشداجازه داده می شود محفظه ی سیلندر را ترک نماید. در سال ۱۸۹۰ میلادی آکروید استوارت صاحب امتیاز تولید موتور دیزل را دریافت نمود که در این ساختار موتور دیزل هوای خالص در سیلندر موتور دیزل متراکم می شد و بعداً (به دلیل مانع شدن از اشتعال پیشرس) سوخت به درون هوای منقبض شده تزریق میشد، این موتور دیزل با فشار پایین تولید شده بودند و برای روشن کردن سوخت تزریق می شود به وسیله ی یک لامپ الکتریکی و یا از طرق دیگر در خارج از سیلندر استفاده می گردد.

مشکلات مخلوط کردن سوخت و هوا به ویژه در یک موتور دیزل بسیار عالی است، جایی که هوا و سوخت در زمان های مختلف در زمان های مختلف معرفی می شوند و درون سیلندر ها مخلوط می شوند. که توسط برندهای مختلف و بسیار زیادی در سطح بازار موجود می باشد. همین مسئله، جرقه ای در ذهن رادولف برای ساخت موتوری با کارایی بالاتر زد؛ وی زمان زیادی را برای اختراع یک “موتور احتراق برقی (Combustion Power Engine)” صرف کرد. این نشانه ای از احتراق ضعیف است. آکرید استوارت در سال1890 میلادی حق تولید موتورهایی که در آن ها هوای خالص درون سیلندر متراکم شده و سپس سوخت به داخل این هوای متراکم شده تزریق می شد تا از اشتعال پیشرس جلوگیری شود را بدست آورد.

اگر مشکلات دیگری باعث ایجاد دود سیاه شده و برطرف شده باشد، ممکن است برای تمیز کردن سیستم نیاز به توجه بیشتری باشد. اگرچه موتور دیزل ها نسبت به موتور های بنزینی به تعویض روغن بیشتری احتیاج دارند. پس روغنهای دیزلی مقدار افزودنی بیشتری نسبت به روغنهای بنزینی دارند که نمونهای از این افزدونیها پاک کنندههای فوق قلیایی خواهند بود. خرید وسیله نقلیه با موتور بنزینی یا دیزلی بستگی به استفاده شما دارد. بنابراین در یک چرخه یا فرایند کامل حرکت پیستون، میل لنگ یک دور کامل میزند. در موتور بنزینی، بعد از ترکیب شدن سوخت با هوا و فشرده شدن آن توسط پیستون، موتور به مرحله احتراق از طریق شمع ها میرسد. یکی از دلایل برای دود سفید، ممکن است نسبت فشرده سازی می باشد که اگر صحیح نباشد (یعنی نشتی فشرده سازی)دیزل ژنراتور دچار دود سفید می شود. موتور دیزل به عنوان یک موتور احتراق فشرده یا CI شناخته میشود و به نام رودلف دیزل نامیده شده است . 7.3L Power Stroke از فناوری جدیدی به نام تزریق واحد الکتریکی هیدرولیک (HEUI) استفاده میکند که نیاز به پمپ تزریق اختصاصی را از بین میبرد. امروزه موتورهای دیزل ولوو تا قدرت 275 کیلو ولت آمپر در کشور آلمان، قدرت های 300 و 350 در فرانسه و مدل های بالاتر در کشور سوئد ساخته می شوند.موتورهای دیزلی ولوو که بسیار پر کاربرد هستند دارای سه تیپ TD،TADوTWD می باشند که به صورت دریایی و صنعتی کاربرد دارند.نسل جدید موتور های ولوو یعنی TWD بسیا پیشرفته و کم مصرف هستند به طور خلاصه میتوان گفت که زمانی که نیاز به توان بالا و مولد کوچک مورد نظر باشد TWD بهترین گزینه به نظر میرسد.سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزلی ولوو به گونه ای طراحی شده که حرکت هوای محاسبه شده در هنگام کارکرد دیزل ، میزان تزریق دقیق سوخت را به بالاترین سطح کیفی در میان مدل های مشابه رسانده است.

استفاده از چرخه دو زمانه میتواند نیاز به یک یا هر دو سوپاپ را در طراحی موتور برطرف کند. فنر سوزن یک یا چند انژکتور شکسته شده است. انژکتور خراب است و سوزن آن در زمان صحیحی نمیبندد. زمانبندی تزریق سوخت به هم خورده و سوخت قبل از زمان تعیین شده پاشیده میشود. زمانبندی ارسال سوخت به دلیل شلشدن پیچ کمربند دندانهدار بوش راهنما، به هم خورده است. زمانبندی تزریق سوخت به هم خورده و سوخت ارسالی بعد از زمان تعیین شده ارسال میشود. سپس به منظور بهبود کارکرد این نوع از موتورها ، دکتر رودولف دیزل آلمانی توانست حق امتیاز تولید موتورهایی که در آن ها بلافاصله پس از تزریق سوخت به داخل سیلندر ، اشتعال سوخت انجام می گرفت را کسب نماید. پیستون از پایین ترین نقطه در داخل سیلندر به سمت بالا و تا بالاترین نقطه در داخل سیلندر حرکت می نماید.

در پایان این بازه سوپاپ هوای موتور دیزل بسته می شود و هوای خالص در داخل سیلندر موتور دیزل محبوس می شود. این بدان معنی می باشد که موتور سوخت را به خوبی می سوزاند و ذرات سوخت دوده یا آلودگی دیگری در گازهای خروجی موتور وجود دارد. این ذرات کوچک سوخت به راحتی اکسیژن را پیدا کرده و احتراق می کنند. توربو شارژ قطعه ای است که کاهش فشار اکسیژن در موتور را جبران می کند و از این طریق باعث افزایش توان موتور می شود . به علت حضور برخی افراد، که بصورت تقلبی این محصولات را با قیمت ارزان در اختیار افراد قرار می دهند، نمایندگان مخصوصی در نظر گرفته شده اند، تا روغن های با کیفیت و برند را، از درب کارخانه بدون استفاده از هیچ واسطه ای در اختیار مردم قرار دهند، که باعث کاهش هزینه می گردد. علت ایجاد دود از دیزل ژنراتور ها به رنگ آن بستگی دارد.

یا BHP انرژی مکانیکی است که در انتهای میل لنگ موتور تولید می شود و معادل گشتاور خروجی ضربدر سرعت زاویه ای میل لنگ می باشد. گازوئیلی که توسط سیستم سوخترسانی و توسط انژکتورها به صورت بخار و یا پودر درآمده، در حضور هوایی که از قبل در اثر اعمال فشار زیاد گرم شده منفجر میشود. در موتور دیزل که با گازوئیل کار میکرد، قبل از ورود گازوئیل به موتور، هوا باید گرم شده و سپس سوخت در سیلندر پراکنده شود. برخی موتورهای دیزلی دارای شمع گرمکن (glow plug) هستند؛ یعنی زمانی که موتور دیزلی سرد است، هوای داخل سیلندر دمای لازم برای عمل احتراق را ندارد؛ به همین دلیل شمع گرمکن که یک سیم گرمایشی میباشد، توسط جریان الکتریکی گرم شده و محفظه احتراق را گرم و دمای هوا را در زمان سرد بودن موتور برای امکان استارت خوردن خودرو افزایش میدهد.

پیشرفت اکثر موتور دیزل ها، تا پیشرفت سیستمهای پیشرفته تزریق سوخت تا سال ۱۹۳۰ به دارازا کشید. پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل ، تا توسعه سیستمهای پیشرفته تزریق سوخت در دهه 1930 طول کشید. پمپ تزریق روغن و گاورنر به روغن روانکاری جداگانه احتیاج دارند. به موتورهایی که بدون نیاز به جرقه الکتریکی توانایی اشتعال (شعله ور کردن ماده سوختنی) را دارند موتور دیزل می گویند. بنابراین در این نوع موتورها نیازی به شمع جرقه زن نیست. با این حال، قطعات موتور دیزلی از نظر وزنی وزن بسیار بالاتری نسبت به موتورهای بنزینی بسیار قوی تر دارند . و از آن جایی که این موتور های دیزلی شباهت بسیار زیادی را به موتور های بنزینی دارند، اما یک تفاوت وجود دارد و آن هم این که موتور های دیزلی نیروی بیشتری را تولید میکنند،و هم این که مصرف کمتری دارند. انژکتورها در زمان پاشش، نیروی لازم را ندارند و همین فشار کم سوخت پاشیده شده، باعث دود کردن خودرو میشود. رحمانی تاکید کرد: در خودروهای تولیدی فعلی کشور سهم ساخت داخل بیشتر شده و با توجه به برنامهریزی انجام شده و طبق برنامه تا سال ۱۴۰۰، حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از واردات انواع قطعات صنعت خودرو باید داخلی سازی شود.

مثلا طبقه بندی بر اساس مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دو زمانه یا چهار زمانه. در حالیکه گازوئیل و بنزین هر دو از مشتقات نفت هستند؛ اما گازوئیل سرعت تبخیر کندتری دارد و چکالی انرژی بالاتری نیز خواهد داشت. ژنراتوری با مدل یکسان میتواند مرتبه بالاتری را برای سرویس جایگزین راهاندازی کند که آن برای امور پیوستهاست. او کار طراحی موتور را با هدف بهرهوری بیشتر آن شروع نمود و تلاش داشت تا موتوری را بر پایهٔ چرخه کارنو طراحی نماید. برای اینکه با طراحی موتور دیزل آشنا شویم بهتر است که در ابتدا توضیح کاملی از این موتورها ارائه دهیم. برای بالا رفتن حرارت به قطعات مختلفی نیاز است که هر کدام از این قطعات موتور دیزل دارای وظیفه خاصی می باشند . کلمه دیزل نام یک مخترع آلمانی به نام دکتر رودلف دیزل است که در سال 1892 نوع خاصی از موتورهای احتراق داخلی را به ثبت رساند، به احترام این مخترع اینگونه موتورها را موتورهای دیزل مینامند. ECU و GCS و ECM صرفا نام گذاری کارخانجات سازنده دستگاه بوده و هر سه تقریبا یک کار مشابه برای دیزل خود انجام می دهند.

رحمانی گفت: این در حالی بود که در همان ایام برای بیش از یک میلیون دستگاه خودرو از سوی خودروسازان تعهد ایجاد شده بود و همچنین به طور همزمان شاهد تحریم ها به صورت کاملاً هدفمند بودیم. دود آبی حاصل از دیزل ژنراتور به دلیل سوختن روغن در سیلندرها ایجاد می شود. راه های زیادی وجود دارد و مثال هایی از جمله پمپ تزریق معیوب، پمپ بالابر معیوب، سیلندرهای فرسوده، حلقه های پیستون فرسوده یا مهر و موم های بد سوپاپ می تواند باعث شود روغن داخل سیلندر قرار گیرد و دود آبی به شما بدهد. خروج دود آبی از اگزوز دیزل ژنراتور ـ نشان می دهد موتور دچار روغن سوزی شده است. یا برای موتورهای دیزلی باید از یک روغن موتور دیزلی بهره برد. ۲- نوع رنگ قطعات فلزی شامل شاسی، فریم تابلو، کوپله دیزل ژنراتور (استفاده از رنگ پودری الکترواستاتیک یا رنگهای متفرقه). قطعات تمامی طراحی موتورهای دیزل و تعداد سیلندرهای آنها عبارتند از: – اسکلت اصلی طراحی موتور دیزل: سرسیلندر- بوش ها – بلوک سیلندر – پیستون – شاتون – یاتاقان ثابت و متحرک – میل لنگ – فلایویل – دنده های سینی جلو – واشر و کاسه نمدها – رینگ ها – گژنپین و خار گژنپین.

موتروهای دیزل همانند دیگر موتورهای احتراق داخلی بر اساس مجموعه ای فاکتورهای مختلف طبقه بندی می شوند. از مخلوط کردن روغن موتورهای مختلف با هم خودداری کنید. موتورهای General Motors EMD نوعی از موتورهای دوزمانه دیزلی هستند.این موتورها در دهه ی ١٩٣۰مطرح شدند و قدرت تعداد زیادی از لوکوموتیو ها در ایالات متحده را تامین می کردند.سه سری موفقیت آمیز در رشته یEMD وجود داشته : سری ۵۶۷ سری ۶۵٤ و سری۷١۰. اگر گوگرد زیادی داشته باشد، می تواند انژکتورها را مسدود کرده و به موتور آسیب برساند. قبل از بررسی دقیق در باره موتور دیزل نمی خواهیم وقت شما را درباره تاریخچه موتور های دیزلی بگیریم اما باید بدانید شما با موتوری در ارتباط هستید که سوخت کمتر و قدرت بیشتر یکی از ویژگی هایشان است . دود سفید از دیزل ژنراتور شما به دلیل احتراق گازوئیل سوخته در گاز خروجی یا آب موجود در سوخت ایجاد نمی شود. قیمت بالای این محصول و یا گاها انتخاب برندی توسط شما نمی تواند شما از خرید وسیله ای با کیفیت باز دارد.