نحوه کار دیزل ژنراتور و اجزای آن چگونه است کشتیران | centraldiesel

اصول مجموعه ی کرخه ترابر بر مبنای رضایت مشتری و صداقت بنا شده است. لذا این شرکت با مدیریت کلان بر کلیه ی کارکنان مستقیم و غیر مستقیم، نهایت سعی خود را در برآورده کردن خواسته های مشتریان خود و ایجاد فضای آرامش ذهنی از شروع فرآیند بارگیری گرفته تا ارسال و تحویل برای صاحبان بار، صحه می گذارد. در سال 1925 موتورهای دیزل سبکتری با سرعت بالا به بازار عرضه شد. گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد.

قطعات موتورهای دیزلی

زمانی که مجله خبری دیزل مرکزی بین یاتاقان و میل لنگ جریان می یابد مانع فاصله افتادن بین یاتاقان و میل لنگ شده و از تماس مستقیم فلز با فلز جلوگیری می نماید. به منظور اتصال شاتون به میل لنگ یاتاقان های متحرک بکار می روند. همانطور که گفتیم بخش مهمی از دیزل ژنراتور شامل پیستون می شوند که از جنس چدنی می باشد و به شکل حلقه ای داخل محفظه سیلندر جا زده می شود. شاتون ها نیز همانند میل لنگ از قطعه یک تکه به روش آهنگری (فورجینگ) و با ماشین کاری بسیار دقیق و با قابلیت جدا شدن، ساخته شده است .

http://digitalmags.ir

جالب است بدانید موتور دیزلی در تانک‌ها هم استفاده می‌شوند و به دلیل قدرت بسیار زیاد می‌توانند تانک‌هایی با وزن بیش از ۴۰ تن را با سرعتی در حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت جابجا کنند. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر می‌شود و سپس بوسیله پیستون فشرده می‌گردد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می‌گردد.

در این صورت میل لنگ چرخیده و فلایویل را می چرخاند ( در این لحظه خودرو شروع به حرکت کردن می کند ) . البته این مسئله به این معنا نیست که این سوخت‌ها آلایندگی زیست محیطی ناشی از سوختن ایجاد نمی‌کنند بلکه موضوع آن است که برای تهیه این سوخت‌ها منابع محدود سوخت‌های فسیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. برای تولید این سوخت از فرآوری موادی مانند روغن‌های سوخته، چربی‌های حیوانی و .. وضعیت اما این روز‌ها تغییر کرده است تا جایی که موتور‌های دیزل این روز‌ها پای خود را به شکل گسترده‌ای حتی در دنیای خودرو‌های سواری باز کرده‌اند و دیگر خبری از سر و صدا و دود سیاه آن‌ها نیست و حتی می‌توان آن‌ها را موتور‌های پاک دانست. تسمه ای به دور پروانه موتور‌های دیزلی کشیده می شود که باید مرتبا سطح آن از نظر پارگی یا آسیب دیدگی چک شود. موتورهای یک، دو و سه سیلندر برای توان‌های پایین‌تر استفاده می‌شوند و ساختار ساده‌تر و ابعاد کوچک‎‌تری دارند.

  • در موتور‌های بنزین سوز و گازسوز هم دقیقا چنین وضعیتی رخ می‌دهد و برای به آتش کشیدن (و انفجار) مخلوط سوخت و هوا از جرقه حاصل از تخلیه الکتریکی شمع استفاده می‌شود.
  • روی این مخزن یک صافی بنزین وجود دارد که این صافی می‌تواند از ورود گردوغبار و آلودگی‌ها جلوگیری کند.
  • البته او، خود نقشی در این نام‌گذاری نداشت بلکه شاگردان و دوستدارانش این نام را به احترام وی روی چنین موتورهایی گذاشتند.
  • سیستم خنک کننده در اجزای موتورهای دیزل، مایع خنک‌کننده موتور را کنترل می ‌کند.

این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم. برای خرید قطعات موتور دیزل به صفحه قطعات یدکی موتور دیزل مراجعه کنید. در غیاب تنظیم کننده ولتاژ، بسته به دور موتور، نوسانات شدیدی رخ می دهد.

انواع برندهای مختلف پیستون دیزل ژنراتور