موتور دیزل چیست انواع موتور دیزلی و طرز کار موتور دیزل | centraldiesel

هنگامی که کلید انتقال کار می کند ، تجهیزات و ساختمانها می توانند به جای انتقال مستقیم به ژنراتور ، به سوئیچ انتقال متصل شوند. سوئیچ های انتقال خودکار این امکان را به ژنراتور می دهد که در صورت خرابی برق شهر، به طور خودکار وارد عمل شود. ۸٫فقدان یک سیستم الکتریکی جرقه زنی باعث کاهش بار پارازیتی روی موتور می‌شود ، زیرا موتور لازم نیست برای احتراق سوخت برق تولید کند. ۶٫موتور دیزل نیازی به احتراق با ولتاژ بالا ندارد در نتیجه باعث امنیت و اعتماد بیشتر ، سازگازی آسان با محیط های مرطوب می‌شوند.

لیکن در هر دوی این مجله خبری دیزل مرکزی ها چهار عمل اصلی انجام می گردد که عبارتند ازمکشیاتنفس–تراکم یا فشار–کار یا انفجاروتخلیه یا دود اما بر حسب نوع موتور دیزل ممکن است این مراحل مجزا و یا بصورت توام انجام گیرند. دیزل ژنراتور ها یکی از انواع سیستم هایی هستند که برای تامین نیروی مکانیکی خود از موتور دیزلی استفاده می کنند. یک واشر سرسیلندر بین بلوک موتور و سرسیلندر موتورهای دیزلی قرار دارد. این قطعه یا جزء در موتورهای دیزلی، از نشت مایعات به سرسیلندر جلوگیری می کند. چرا که در صورت خیس شدن سر سیلندرها عمل احتراق با توجه به فراهم نشدن سوخت و هوای مناسب برای راه اندازی به درستی انجام نخواهد شد.

  • همان‌طور که می‌دانید از این مولد ها می‌توان برای تولید جریان برق به‌صورت موقت، دائمی و اضطراری استفاده کرد.
  • پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز می‌کند.
  • که پیستون در قسمتی از مسیر خود جلوی آنها را می‌بندد، اصول کار این موتورها در دوزمان است، که در واقع در ….
  • چراکه این دود بسیار سمی و خطرناک است و باید به‌سرعت از درون سیستم خارج شود و به‌وسیله فیلترهایی که در اگزوز قرار دارند از ورود آلودگی به محیط‌زیست جلوگیری نمایند.
  • در واقع این موتورها انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند.
در صورت داشتن هرگونه سوال راجع به موتور دیزل ژنراتور میتوانید از طریق تماس با ما یا نظر گذاشتن در این مطلب از ما مشاوره رایگان بگیرید. ۷٫سیم پیچ ، سیستم های جرقه زنی و غیره که باعث ایجاد حذف و ایجاد نویز می‌شود در موتور دیزل وجود ندارد . این امر به هنگام استفاده در کشتی ها و هواپیما ها که از برنامه های رادیویی ، ناوبری و تجهیزات ارتباطی زیادی استفاده می‌کنند بسیار اهمیت دارد. موتور های دیزلی دارای مزایای متعددی نسبت به سایر موتور های احتراق داخلی دارند.

موتور‌های دیزل قهرمان لمانز شده‌اند

پس از دریافت سوخت توسط مخزن، پمپ سوخت آن را از مخزن و از طریق لوله‌کشی به موتور ارسال می‌کند. با رسیدن سوخت به موتور عملیات احتراق آغاز شده و در نتیجه احتراق، پیستون‌ها حرکت می‌کنند و انرژی مکانیکی تولید می‌شود. موتور دیزل ژنراتورها سوخت را دریافت کرده و می‌تواند با تولید احتراق یک نیروی مکانیکی ایجاد کند. این نیروی مکانیکی به‌وسیله ساختار ویژه‌ای که در ژنراتور قرار دارد به جریان الکتریکی تبدیل شده و این جریان الکتریکی به‌عنوان خروجی دریافت می‌شود. قسمت‌های مختلف در دستگاه وظایف متفاوتی را بر عهده دارند و هرکدام عملیات به خصوصی را انجام می‌دهند.

http://digitalmags.ir

اما به‌طورکلی می‌توان گفت که وظیفه ژنراتورها دریافت سوخت از طریق مخزن و در ادامه تبدیل آن به جریان الکتریکی است. در این مقاله به بررسی نحوه کار دیزل ژنراتور و وظیفه اجزای مختلف آن می‌پردازیم. بعد از اینکه انفجار صورت گرفت، موج ناشی از انفجار، پیستون را به پایین پرتاب می‌کند، بدین ترتیب با پرتاب شدن پیستون به سمت پایین، میل‌لنگ که به انتهای آن متصل است، می‌چرخد و این فرایند ادامه پیدا می‌کند. در این مرحله سوپاپ تخلیه باز شده، دوباره پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند درحالی‌که سوپاپ هوا بسته و سوپاپ تخلیه باز است، گازهای ناشی از انفجار سوخت دیزل خارج شده و مراحل چهارگانه موتور دیزل چهار زمانه به پایان می‌رسد. در این مقاله شما را با بخش ها و اجزای موتور دیزل آشنا خواهیم کرد.ما در سایت ماه نیرو می توانیم با دیزل ژنراتور بیشتر آشنا شویم. هنگامی که موتور برق را روشن می کنیم با بالا و پایین رفتن پیستون نیرویی به میل لنگ منتقل می شود.

بورس خرید و فروش لوازم یدکی دیزل ژنراتور برق کمنز یا کامینز،پرکینز،یانمار و مان