موتور دیزل چیست انواع موتور دیزلی و طرز کار موتور دیزل | centraldiesel

در مجله خبری دیزل مرکزیهای دیزلی برخلاف موتورهای بنزینی از شمع استفاده نمی ­شود و حرارت هوای فشرده شده، به صورت خودبه­ خودی سوخت را مشتعل می­ کند. در صورتی که در موتورهای بنزینی از کاربراتور استفاده شود، در آن هوا و سوخت قبل از ورود هوا به سیلندر مخلوط می شوند. در سیستم های انژکتوری نیز تزریق سوخت درست قبل از مکش و خارج از سیلندر انجام می شود. در این حالت، در یک موتور بنزینی، تمام سوخت در طول کورس مکش وارد سیلندر شده و سپس متراکم می شود.

نوع احتراق متفاوت در موتور دیزلی و بنزینی

قبل از بررسی دقیق در باره موتور دیزل نمی خواهیم وقت شما را درباره تاریخچه موتور های دیزلی بگیریم اما باید بدانید شما با موتوری در ارتباط هستید که سوخت کمتر و قدرت بیشتر یکی از ویژگی هایشان است . بنابراین موتور دیزل شمع جرقه زن ندارد، زیرا آتش گرفتن گازوئیل در مقایسه با بنزین مشکل تر است. اگر هنگام چرخش موتور، سوخت بدون حباب از پیچ های هواگیری لوله انژکتور خارج نشود، در اینصورت یک گم به عقب برگشته و لوله ورودی پمپ انژکتور را شل کنید. پمپ انژکتور در ورودی سوخت دارای یک فیلتر و یک پمپ شارژ برای پیستون های داخل پمپ انژکتور است. باید بگوییم که موتورهای دیزل به لطف اختراع رودلف دیزل بسیار کارآمد و مقرون به صرفه تر از بنزین است.

سوخت دیزل (گازوئیل) چیست؟

موتور های دیزلی بیشتر اوقات مطابق چرخه های ۲ زمانه یا ۴ زمانه طراحی شوند ، در اصل این موتور ها جایگزین مناسب و کار آمد برای موتور های بخار هستند. در موتور های دیزلی در هنگام سرما بهتر است از هیتر ها یا گرمکن های مخصوص گرم کردن گازوئیل استفاده شود ، زیرا احتمال یخ زدن سوخت در زمستان و روشن نشدن موتور وجود دارد. هوا که از طریق فشرده سازی گرم شده است، سوخت را مشتعل کرده و پیستون را مجبور به پایین آمدن می‌کند. دیزل حاوی مواد افزودنی کمتری نسبت به بنزین بوده و در نتیجه گازهای گلخانه‌ای کمتری آزاد می‌کند.

http://digitalmags.irگشتاور این مدل به بیش از ۷۰۰ نیوتن متر می رسد که این امر شتاب ثانویه ای بهتر از یک پورشه را به دنبال دارد. به دنبال کسب این موفقیت مرسدس بنز بر آن شده تا همین موتور را بر روی مرسدس بنز SL نصب کند. گازوئیل به مراتب سنگین تر از بنزین است ( در حدود ۵/۱ برابر ) بنابراین برای محترق شدن به مقداربیشتری هوا نیاز دارد.

  • داغ شدن بیش از حد باعث خاموش شدن اکثر موتورها می شود که در این صورت لازم است مایع خنک کننده در رادیاتور بررسی شود.
  • تفاوت آنها این است که باک سوخت پایین تر از سایر اجزای سیستم سوخت رسانی است.
  • البته او، خود نقشی در این نام‌گذاری نداشت بلکه شاگردان و دوستدارانش این نام را به احترام وی روی چنین موتورهایی گذاشتند.
  • هر پوند تراکم کمتر باعث احتراق سوخت کمتر درون محفظه تراکم می شود.
  • بنابراین، نوع سوخت مورد استفاده نیز نقش عمده ای در تعیین تفاوت عمده بین موتورهای بنزینی و دیزلی ایفا می کند.

پمپ انژکتور کارش این است تا سوخت را به قطرات کوچکتر تبدیل کند و به محفظه احتراق ارسال کند ، گرمای بالای هوای فشرده شده باعث میشود تا بخار سوخت در سرتاسر محفظه احتراق ایجاد شود. این موتورها سنگین، کم سرعت، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند. در هنگام بررسی و مقایسه دستگاه ها باید از پارامترهای ثابت و استانداردی استفاده کنیم.

استوری‌های برق نیوز/سند افتخار ۴ دهه صنعت برق، برق عشایری، بازار برق تجدیدپذیر‌ها