موتور دیزل و نحوه کار و اجزای اصلی ویرگول | centraldiesel

همین چرخش میل لنگ منجر به حرکت پیستون ها در سیلندرها می شوند. برای این که بتوانیم صدای موتور را کاهش دهیم، از صدا خفه کن استفاده می شود. در واقع با توجه به این که گازهای خروجی فشار بیشتری نسبت به جو دارند، اگر این گازها به صورت مستقیم خارج شود، صدای بلند و ناخوشایندی مانند صدای شلیک گلوله از تفنگ به گوش خواهد رسید.

رادیاتورها برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد به شما کمک می کنند تا ژنراتور شما را در حد حرارتی توصیه شده نگه دارد. قطرات گازوئیل همچنان در حال کوچتر شدن و تبخیر شدن هستند تا نهایتا تمامی آن ها سوخته شوند. عده‌ای معتقدند او در اثر یک سانحه از عرشه کشتی به آب افتاده است اما عده ای معتقدند او با نیت قبلی خود‌کشی کرده و عده‌ای هم حتی فرضیه قتل او را مطرح می‌کنند. هر چه بود، مهندس دیزل آنقدر عمر نکرد تا موفقیت‌های چشمگیر موتور اختراعی خود را ببیند.

http://digitalmags.irبخش‌های دیگری نیز چون سنسور دمای آب، سنسور سوئیچ روغن، شارژر، کلید اتوماتیک، کنترل بورد، شاسی، کانوپی یا صداگیر و باک سوخت، همچنین لرزه‌گیر نیز در قسمت‌های مختلف دستگاهوجود دارند. هر یک از این بخش‌ها وظایف مختلفی بر عهده داشته و می‌توانند به راندمان دستگاه کمک کنند. نحوه کار دیزل ژنراتور به کارکرد صحیح هریک از این بخش‌ها برمی‌گردد. در نهایت با تولید جریان الکتریکی، جریان وارد بخش‌های دیگر شده و تبدیل به جریان برق موردنظر می‌شود. برای انجام این پروسه در موتورهای چهار زمانه چهار کورس پیستون یا دو دور گردش میل لنگ نیاز است تا این سیکل کامل شود. در واقع اگر بخواهیم کامل تر بگوییم این چهار کورس به عنوان زمان های تنفس، تراکم، تولید توان و همچنین تخلیه می باشند.

  • سیستم اگزوز خارج کرد گاز حاصل از احتراق سوخت بسیار مهم است که این امر با انتقال گازهای زائد از سیلندر موتور به داخل منیفولد خروجی و سپس منبع اصلی اگزوز که صدا را کاهش می‌دهد صورت می‌گیرد.
  • اما در خودروها و ماشین‌های سنگین برای روشن‌کردن این موتورها از استارت استفاده می‌شود.
  • بر خلاف آنچه بسیاری تصورمی کنند، در این دستگاه واقعا برقی تولید نمی شود.
همانند وسیله نقلیه شما ، ابتدا یک ژنراتور با کمک باتری راه اندازی می شود. از آنجا که این باتری باید شارژ شود ، ژنراتور همچنین دارای یک شارژر باتری است که در حالی که ژنراتور در حال کار است ، باتری را شارژ می کند. این جریان مورد نظر برای شارژ سیستم ذخیره باتری یا کار با ماشین آلات مختلف نیست.

سرسیلندر و بوش سیلندر از اجزای موتورهای دیزل

درست است که مجله خبری دیزل مرکزیتر روغن شاید به عنوان ظرفی برای روغن موتور استفاده شود، اما این جزء نیز نمی تواند بی دقت ساخته شود. به طور کلی این قطعات از ورق های فلزی نازک هستند، اما در برخی از خودروها با مواد فلزی ضخیم ساخته می شوند. توربو شارژرها دارای دو فن می باشند که بر روی یک محور ثابت اند.

سیستم الکتریکی در موتورهای دیزلی