موتور دیزل چیست آشنایی با انواع موتور دیزل و کاربرد آن‌ها دانا تجارت توانا | centraldiesel

از برندهای خارجی موتور دیزل می‌توان به بنز، بی ام دبیلیو، آئودی و فورد و از برندهای مطرح تولید داخلی ایران می‌توان به پرکینز، موتور سازان تبریز و بنز ایدم اشاره کرد. سایت تخصصی موتورهای دریایی با هدف ایجاد یک منبع آموزشی و معرفی موتورهای دریایی تشکیل شده است و سعی بر آن است بتواند نیازهای جامعه دریایی در این زمینه را فراهم آورد. سیستم خنک کننده موتور برای حفظ عملکرد مطلوب اجزای مختلف موتور، از داغی بیش از اندازه موتور جلوگیری کرده و دمای موتور را در حد مطلوب نگه میدارد. این قطعه سبب فیلتر شدن و تسفیه سوخت شده و از صدمه خوردن به قطعات موتور جلوگیری می کند. استارت جهت چرخاندن فلایویل می باشد که منبع تغذیه آن باتری می باشد. پینیون نیز با دندانه های فلایویل درگیر شده و میل لنگ را می چرخاند.

  • این دستگاه هوای احتراق را فشرده می کند تا موتور قدرتمندتر شود.
  • شاتون ها نیز همانند میل لنگ از قطعه یک تکه به روش آهنگری (فورجینگ) و با ماشین کاری بسیار دقیق و با قابلیت جدا شدن، ساخته شده است .
  • در صنعت کشتیرانی هم موتورهای کشتی‌های تجاری عمدتاً از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی استفاده می‌شود.
  • و در خطوط سوخت هیچ گرفتگی وجود نداشته باشد که از رسیدن گاز طبیعی یا گازوئیل به موتور جلوگیری کند.
یا بر حسب تعداد مجله خبری دیزل مرکزی و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوعموتور دیزل خطیوموتور دیزل Vیاموتور دیزل خورجینیتقسیم بندی می کردند. شرکت آسان ژنراتور تولید کننده و وارد کننده قطعات برقی و مکانیکی انواع برندهای موتورهای دیزلی و دیزل ژنراتورها میباشد.. جهت دریافت لیست قیمت قطعات برقی دیزلی و گازسوز به واتساپ شرکت پیام دهید .

قطعات یدکی موتور میتسوبیشی

برای لوکوموتیوها، کاربری های دریایی و … نیز از موتورهای دیزلی بزرگ با توان بیش از 750 کیلووات استفاده می شوند که دارای سیستم‌ های تزریق مستقیم، توربوشارژ و … هستند. دمای بالای هوا در سیلندر که فشرده سازی مکانیکی نام دارد باعث شده تا موتور های دیزلی تنها با روش فشرده سازی کار کنند. احتمالا این نکته را بار‌ها شنیده‌اید که موتورهای دیزل شمع ندارند اما بد نیست یک بار دیگر علت این مسئله را مرور کنیم چرا که این موضوع دقیقا اساس کار موتور‌های دیزل را مشخص می‌کند.

دستگاه های الکتریکی که ما در منزل یا محل کار از آنها استفاده می کنیم نمی توانند چنین منبع تغذیه ناپایداری را کنترل کنند. بنابراین، هدف از استفاده از این قطعه تولید یک جریان برق پایدار و یکنواخت است که آسیبی به دستگاه های الکتریکی وارد نکند. برای تامین فشار مورد نیاز برای تزریق سوخت به محفظه احتراق موتور، به سمت پمپ تزریق هدایت میشود. برای بالا رفتن حرارت به قطعات مختلفی نیاز دارد که هر کدام ازین قطعات دارای وظیفه خاصی میباشند . به این شکل که دمای محفظه احتراق را بسیار زیاد میکند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت در این زمان ماده سوختنی را با هوا ادغام میکند.

http://digitalmags.ir

در موتورهای دیزل نسبت کار مفید یا به عبارتی کارایی این سیستم به دلیل راندمان حراررتی بالا، زیاد است. در این مقاله به موضوع اجزای تشکیل دهنده موتور دیزل ژنراتور از جمله یاتاقان، تسمه، رینگ و پیستون پرداختیم و علل خرابی هریک را توضیح دادیم. رینگ، حلقه ای است که به دور پیستون انداخته می شود و مسولیت پیشگیری از نشت سوخت و همینطور هوای فشرده در زمان تراکم یا احتراق در محفظه موتور را دارا می باشد. در موتور برق، پیستون شامل مجموعه ای متشکل از یک رینگ و یک پیستون می شود.

بخش های مختلف دیزل ژنراتور