موتور دیزل و نحوه کار و اجزای اصلی ویرگول | centraldiesel

پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود ۳/۲ از زمان قدرت ادامه پیدا می‌کند. موتوردیزل نوعی از موتورهای درون‌سوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود. بعد از اینکه سوپاپ‌ها بسته شده، پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند که به آن نقطه بالای مرگ گفته می‌شود.

اجزا اصلی ژنراتور دیزلی و نحوه کار آنها

دینام وظیفه تولید برق را برعهده دارد و از بسیاری از قطعات پیچیده تشکیل شده است، اما یکی از مهمترین اجزای آن روتور است که شامل یک شافت می شود. روتور، با انرژی مکانیکی تأمین شده توسط موتور و چندین آهن ربای دائمی که در اطراف آن نصب شده می چرخد و یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند. این میدان مغناطیسی به طور مداوم در اطراف یکی دیگر از اجزای مهم دینام یعنی استاتور می چرخد.

جدا کننده آب و روغن در کشتی: ساخت و نحوه کار آن

سیستم الکتریکال و تابلو برق که وظیفه کنترل،نمایش و حفاظت اجزای دستگاه را برعهده دارد. سیستم های برق رسانی که شامل چراغ های هشدار ، دینام ، ترمو استارت ، شمع ، کوئل و سیم کشی می شوند و وظیفه انتقال برق به اجزای مختلف موتور را دارند. آموزشگاه فن اموزان دوره های تخصصی آموزش مکانیک خودرو ، آموزش برق خودرو ، آموزش جلوبندی و آموزش تعمیرات ایسیو را بصورت عملی با کار روی خودروهای واقعی در تعمیرگاههای مجهز برگزار می کند. تمامی دوره ها با اعطای مدرک معتبر و تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای برگزار می شود. از آنجا که آنها از خطوط لوله موجود گاز استفاده می کنند ، ذخیره سوخت مشکلی ایجاد نمی کند. اما پیشرفت در فن آوری به این معنی است که سوخت دیزل می تواند تمیزتر از گذشته سوزانده شود.

  • در سال ۱۸۹۳ اولین موتور دیزل توسط رودولف دیزل ساخته شد و در سال ۱۸۹۵ در آمریکا ثبت اختراع شد.
  • یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوعموتور دیزل خطیوموتور دیزل Vیاموتور دیزل خورجینیتقسیم بندی می کردند.
  • بکارگیری ماشین آلات پیشرفته، سرعت داشت،کاشت و برداشت را افزایش داده و محصول بیشتر با کیفیت بالاتر عرضه می گردد.
  • از این موتور ها در بخش دریای بسیار استفاده های گوناگونی شه به طوری که موتور های زیر دریایی های غیر هسته ای عمدتا از دیزل ساخته شده و می تواند در عمل 3000 متری با فشار بسیار زیاد و با جریانات بسیار قوی نیز حرکت کرده و تولید قدرت کند .
  • همانگونه که اشاره شد موتور دیزلبر اساس نحوه کارکردن به دو دسته موتور های چهار زمانه و دو زمانه تقسیم می شوند.

مجله خبری دیزل مرکزیهای دیزل شمع ندارند و آنها هوا را مکش میکنند سپس آنرا متراکم میکنند و سوخت را به داخل محفظه احتراق تزریق میکنند و گرمای حاصل از متراکم شدن هوا موجب سوخت در یک موتور دیزل میشود. در این مرحله پیستون از بالا به پایین‌ترین نقطه داخل سیلندر حرکت می‌کند که به آن نقطه پایین مرگ می‌گویند. سپس با ورود هوا به داخل سیلندر، سوپاپ هوا نیز بسته شده و هیچ منفی برای خروج هوا وجود نخواهد داشت.

http://digitalmags.ir

درواقع شما می‌توانید با انجام سرویس‌‌های دوره ای و نگهداری از آن‌‌ها، از موتورهای دیزلی برای یک مدت طولانی استفاده کنید. پیستون‌هایی که از جنس آلومینیوم فرفوژه هستند، روز به روز بیشتر می شوند، در صورتی که موتورهای دیزلی ازپیستون های چدنی برای افزودن قدرت موتور و کم شدن انبساط استفاده می کنند. پمپ آب با استفاده از یک پمپ گریز از مرکز ، بسته به کاربرد موتور، می توان رادیاتورهای هوا به آب و یا آب به آب را مورد استفاده قرار داد . بلوک سیلندر تماما از چدن ریخته گری شده با سیلندر کامل و به همراه بوش می باشد . فیلتر روغن، یونیت پمپ ، فیلتر سوخت و اندازه گیری درجه روغن در سمت راست موتور (فلایویل رو به رو) قرار دارد و استارت، منیفولد در سمت چپ واقع شده اند .یک تسمه به شکل 9 شیاره پمپ آب و پروانه روی آن را به موتور متصل می نماید .

موتور دیزل چیست | انواع موتور دیزلی و طرز کار موتور دیزل