موتور دیزل چیست آشنایی با انواع موتور دیزل و کاربرد آن‌ها دانا تجارت توانا | centraldiesel

موتورهای ژنراتور معمولاً توسط گازوئیل یا گاز طبیعی تأمین می شوند. سوخت موتور را چرخانده و همزمان با چرخش موتور ، اجزای مختلفی از جمله دینام و سیستم باتری ، این انرژی مکانیکی را به برق قابل استفاده برای تجهیزات شما تبدیل می کنند. اندازه موتور به طور معمول میزان تولید برق توسط ژنراتور را تعیین می کند. در مقاله های قبلی در خصوص انواع موتورهای احتراق داخلی صحبت نمودیم در این جا نیز به انواع دیگری از موتور احتراق داخلی که از نوع موتور رفت و برگشت یا پیستونی و همچنین موتور دیزلی می باشد اشاره خواهیم نمود و نحوه ی عملکرد آن را بررسی می کنیم. ۹٫طول عمر یک موتور دیزلی به طور تقریبی دو برابر یک موتور بنزینی است که به دلیل طراحی قدرتمند قطعات موتور است. ۵٫موتورهای دیزلی می توانند بیش از ۴۵٪ از انرژی سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند.

سیستم روغن کاری موتور دیزل

ما جهت ارزانتر شدن هزینه تعمیرات و قطعات موتور دیزل ژنراتور شما، میتوانیم با یک پیش پرداخت ، لوازم شما را وارد نماییم. فشرده سازی باعث میشود دمای هوای داخل سیلندر تا حد زیادی افزایش یابد تا سوخت دیزل پخته شده به داخل اتاق احتراق تزریق شود و باعث ایجاد جرقه خود به خودی می‌شود. پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته‌است و سوپاپ هوا باز است.

  • در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تا حد معینی متراکم می‌سازد.
  • همچنین در این سامانه امکان وجود فیلتر سوخت و جداکننده آب از سوخت وجود دارد که مانع از آسیب رساندن سوخت بی کیفیت به موتور دیزل می‌شود.
  • سامانه روغن کاری سامانه روغن کاری باعث می‌شود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک می‌شود.
  • برای تکمیل یک سیکل در موتورهای دو زمانه نیاز به دو کورس پیستون و یک دور میل لنگ می باشد.
  • ژنراتورها واحدهایی هستند که برق را از طریق موتور تأمین می کنند.
با مجله خبری دیزل مرکزی آمدن پیستون یک خلأ نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد. در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد. یکی از موتورهای درون سوزی که از سالیان تقریباً دوری همچنان در کورس رقابت با موتورهای جدید قرار دارد، موتور دیزلی است.

http://digitalmags.irبنابراین سیستم های اشتعال بسته به منبع سوخت متفاوت خواهند بود. به عنوان مثال ، قطعات در مواد مقاوم در برابر خوردگی پوشش داده می شوند تا در برابر شرایط مرطوب تر مقاومت کنند. قطعات و لوازم جانبی ژنراتورها از تعدادی قطعات و اجزای جداگانه تشکیل شده اند و می توانند همراه با طیف وسیعی از لوازم جانبی مورد استفاده قرار گیرند.

چه بسیار افرادی که بخاطر استفاده از یک قطعه کوچک بی کیفیت دچار خسارت بسیار زیادی شدند. در همین حین سوپاپ بعدی که سوپاپ تخلیه است گاز سوخته شده را خارج میکند و پیستون دوباره به حالت قبلی برمی‌گردد. بالا آمدن پیستون و فشرده کردن هوا که گرمای بسیار زیادی را ایجاد می‌کند. موتور دیزل به عنوان یک موتور احتراق فشرده یا CI شناخته می‌شود و به نام رودلف دیزل نامیده شده است .

قطعات داخلی و اسکلت موتور دیزل