موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟ گواهیران | centraldiesel

شمجله خبری دیزل مرکزی آب و واتر پمپ که وظیفه انتقال حرارت موتور دیزل به بیرون را دارا می باشند. موتورهای اشتغال جرقه ای با موتورهای دیزل در نوع تغذیه ، تنظیم سوخت و نوع قطعات به کار رفته تفاوت دارند. هوا و سوخت توسط پیستون به داخل محفظه احتراق مکیده شده و باعث روشن شدن موتور می شود.

http://digitalmags.irهمچنین آلایندگی تولید شده بنزین نسبت به سوخت گازوئیل به شدت بیشتر بوده و از این جهت سوخت بنزینی را کثیف تر از گازوئیلی می شناسند . بنز به دلیل اولین استفاده کننده عمده از موتور دیزل در جهان به عنوان بهترین در میان رقبا شناخته می شود . که در این صورت در موتور 2 زمانه شما مکش و تراکم را در یک سیکل و قدرت و تخلیه را در سیکل دوم و یا سیکل آخر مشاهده می کنید . خوب شاید پذیرشش دشوار باشد اما واقعیت آن است که در حال حاضر بعضی از انواع سوخت دیزل نه از دل زمین و از فرآوری نفت خام، که از روی زمین می‌آیند!

فن و رادیاتور ژنراتور ، برای از بین بردن گرما استفاده از آب و ضدیخ رادیاتور موتور ضروری است. تریلر نصب ژنراتورهای کوچک و بزرگ ، حمل و نقل ژنراتور را به یک کار ساده تبدیل می کند و برای پروژه های سیار (به عنوان مثال ساخت جاده یا مترو) و عملیات با چندین نیاز به برق مفید است. محفظه محفظه می تواند به حفظ و محافظت ژنراتور در برابر عناصر کمک کند. ژنراتورهای گاز سوز برای کار با گاز طبیعی طراحی شده اند ، که برای محل های کار و سایت های ساختمانی که در نزدیکی خطوط گاز طبیعی قرار دارند بسیار مناسب است زیرا می توانند به راحتی با خطوط موجود متصل شوند. واحدهای گاز طبیعی خود ارزان تر از نمونه های دیزلی هستند اما بسته به خطوط موجود تأمین ، نصب گاز می تواند هزینه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

  • بعد از اینکه انفجار صورت گرفت، موج ناشی از انفجار، پیستون را به پایین پرتاب می‌کند، بدین ترتیب با پرتاب شدن پیستون به سمت پایین، میل‌لنگ که به انتهای آن متصل است، می‌چرخد و این فرایند ادامه پیدا می‌کند.
  • لذا به منظور افزایش دوام و طول عمر یاتاقان به ماده ای روان کننده همچون گریس احتیاج داریم.
  • این کنترلر ها مقدار ولتاژ تولید شده توسط ژنراتور ، جریان الکتریکی و فرکانس آن را اندازه میگیرند.
  • از برندهای خارجی موتور دیزل می‌توان به بنز، بی ام دبیلیو، آئودی و فورد و از برندهای مطرح تولید داخلی ایران می‌توان به پرکینز، موتور سازان تبریز و بنز ایدم اشاره کرد.
در این موتورها برای شعله‌ور ساختن سوخت از حرارت‌های بالا استفاده می‌شود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می‌برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می‌کنند. دکتر رودلف دیزل آلمانی در سال 1892 امیتاز موتور طراحی شده ای را ثبت کرد که در آن بلافاصله بعد از تزریق سوخت، اشتعال ماده سوختنی به داخل سیلندر انجام میگرفت. عامل اصلی این اشتعال حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به وجود می آمد. موتور طراحی شده ابتدا پودر زغال سنگ را میسوزاند اما به سرعت به نفت روی آورد و نتایج عالی بدست آورد. سیستم اگزوز خارج کرد گاز حاصل از احتراق سوخت بسیار مهم است که این امر با انتقال گازهای زائد از سیلندر موتور به داخل منیفولد خروجی و سپس منبع اصلی اگزوز که صدا را کاهش می‌دهد صورت می‌گیرد.

بخش های اصلی یک موتور دیزل چیست؟

سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می‌شود که در نتیجه آن سوخت شعله‌ور می‌شود. تا قبل از پایان دهه 1930 موتورهای دیزل پیشرفت چشمگیری داشتند. رابرت بوش در این سالها تولید پمپ‌های انژکتور (سوخت‌ پاش) را آغاز کرد.

رینگ و پیستون و یاتاقان