مقایسه موتور دیزل دویتس و انواع چینی آن جدول مشخصات Deutz | centraldiesel

برای تامین فشار مورد نیاز برای تزریق سوخت به محفظه احتراق موتور، به سمت پمپ تزریق هدایت میشود. موتور های بنزینی نیز مانند موتورها دیزلی دارای چهار بخش ( مکش و تراکم و قدرت و تخلیه ) هستنند . قبل از بررسی دقیق در باره موتور دیزل نمی خواهیم وقت شما را درباره تاریخچه موتور های دیزلی بگیریم اما باید بدانید شما با موتوری در ارتباط هستید که سوخت کمتر و قدرت بیشتر یکی از ویژگی هایشان است . موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال ۱۹۲۵ به بازار عرضه شدند. اما در سال ۱۹۳۰ موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده‌است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم.

موتور دیزل چیست کلمه مجله خبری دیزل مرکزی نام یک مخترع و مهندس آلمانی به نام رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ پس از چهارده سال کار شبانه‌روزی، نوع خاصی از موتورهای درون‌سوز را به ثبت رساند، به احترام این مخترع این‌گونه موتورها را موتورهای دیزل می‌نامند. همان طوری که گفته شد، سیستم خنک کننده همچنین برای خنک کردن روغن نیز استفاده می شود. چرا که دماهای بالاتر ویسکوزیته روغن را کاهش داده و باعث افت کیفیت روغن شده و یک لایه روغن مضر بین قطعات متحرک را تشکیل می دهد.

آشنایی با موتور دیزل و اجزای آن

اما در خودروها و ماشین‌های سنگین برای روشن‌کردن این موتورها از استارت استفاده می‌شود. در یک موتور دیزلی، سوخت در هنگام حرکت پیستون به سمت بالاترین نقطه مرگ در زمانه فعلی تزریق می‌شود. سوخت یا تحت‌فشار بالا و داخل یک محفظه پیش-احتراق تزریق می‌شود یا مستقیماً به داخل محفظه احتراق پیستون-سیلندر وارد می‌شود.

  • موتورهای با سوراخ های بیشتر از 600 میلی متر تقریباً منحصر به سیستم های چرخه دو زمانه می شوند.
  • طرز کار این قسمت به این گونه است که باعث اسپری و پودر شدن سوخت و به بهبود ترکیب آن و سوخت با هوا کمک می کند.
  • موتور تک دیزلی انرژی خود را با سوزاندن سوخت تزریق شده یا پاشیده شده به هوای فشرده و داغ درون سیلندر به دست می آورد.
  • هنگامی که سرورها و سیستمها پایین می آیند، ارتباطات می توانند از دست رفته، توقف کسب و کار، داده ها گم شده، کارگران نشسته بمانند و فقط در مورد همه چیز به حالت تعلیق درآید.
  • موتورهای احتراق داخلی کارآمدتر از موتور بخار هستند و به طور گسترده در زمینه حمل و نقل استفاده می شوند.
  • در این طبقه‌بندی نیز اگرچه موتورهایی قرار می‌گیرند که برای شناورهای با سرعت و شتاب زیاد انتخاب می‌شوند، اما توان محرکه در این گـروه زیاد نیست.

تولید کردند و یکسال بعد از آن، چاپمن از شرکت جدا شد و پس از جنگ جهانی، پرکینز تبدیل به بزرگ‌ترین تولید کننده موتورهای دیزلی در محدوده 37 تا 52 کیلووات (50 تا 70 اسب بخار) شد. موتور پیستون مقابل شش زمانه که علامت شناسائی M۴+۲ برای آن تعیین شده است. استفاده به عنوان تأمین کننده دستگاه هایی نظیر سمپاش، علف تراش، ژنراتور؛ تیلر کولتیواتو، پمپ آب و … از مهمترین کاربردهای موتور تک دیزلی در حوزه کشاورزی است.

موتور تک دیزلی ETQ 178 | پیشرانه گازوئیلی با توان ۷ اسب بخار

استفاده از موتورهای دیزلی در صنایع به ویژه گسترده می‌باشد و به طور مثال، این موتورها در کشتی‌ها برای تأمین برقِ لامپ‌ها، فن‌ها، بالابرها و … کاربرد دارند و حتی پیش‌رانه‌ی اصلی کشتی نیز به‌طور غیرمستقیم از همین موتور تغذیه می‌کند. موتورهای بنزینی برای کارهای سبک‌تر گزینه بسیار خوبی هستند؛ بنابراین در خودروهای سواری بیشتر از موتورهای بنزینی به جای موتورهای دیزلی استفاده می‌شود. در موتورهای دیزلی هنگامی که پدال گاز فشرده می‌شود به طور مستقیم میزان سوخت تزریق شده به موتور کنترل می‌شود.

http://digitalmags.ir