موتور دیزل چیست آشنایی با انواع موتور دیزل و کاربرد آن‌ها دانا تجارت توانا | centraldiesel

برای تامین فشار مورد نیاز برای تزریق سوخت به محفظه احتراق موتور، به سمت پمپ تزریق هدایت میشود. موتور های بنزینی نیز مانند موتورها دیزلی دارای چهار بخش ( مکش و تراکم و قدرت و تخلیه ) هستنند . قبل از بررسی دقیق در باره موتور دیزل نمی خواهیم وقت شما را درباره تاریخچه موتور های دیزلی بگیریم اما باید بدانید شما با موتوری در ارتباط هستید که سوخت کمتر و قدرت بیشتر یکی از ویژگی هایشان است . موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال ۱۹۲۵ به بازار عرضه شدند. اما در سال ۱۹۳۰ موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده‌است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم.

http://digitalmags.irبه همین دلیل، بازده در زمان قدرت کم یا توقف موتور دیزلی بسیار برتر از موتور اشتعال جرقه‌ای است. چرخه قدرت شامل فرآیند فشار ثابت در حین احتراق و انبساط محصولات گرم احتراق پس از توقف تزریق سوخت است. در نتیجه، تبخیر سریع و اختلاط سوخت در هوا برای سوزاندن کامل سوخت تزریق شده بسیار مهم است. این امر تاکید زیادی بر طراحی نازل تزریق دارد، به خصوص در موتورهای تزریق مستقیم.

  • این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم.
  • بیشتر انواع موتور دیزل ، اغلب از چرخه چهار زمانه استفاده می کنند.
  • تولید کنندگان سری ۴۰۰ این نوع موتورها معتقد هستند که تمامی آن ها به واسطه راندمان و قابلیت های منحصر به فرد و متفاوتی که دارند به آسانی می توانند به بازارهای مهندسی ماشین آلات و ساختمانی نیز وارد شوند.
  • موتور برق دیزلی نوعی از ژنراتور است که در صورت قطع برق یا در مواقع اضطراری می‌تواند انرژی الکتریکی مورد نیاز را برای انواع کاربری‌های صنعتی و خانگی تأمین کند.

این موتور بر اساس اندازه شناور و مقدار قدرتی که برای حرکت شناور نیاز است، انتخاب می‌شود. همچنین مـی‌توان از یک یا چندین موتور دیزل به صورت موازی، برای راه‌اندازی شناورهای دریایی استفاده نمود. در عین حال با توجه به نیاز روزافـزون بـازار همواره شاهد سیر صعودی برخی شاخصهای مرتبط با توان موتور در این عرصه بوده‌ایم.

شما می توانید مصرف انرژی خود را با انواع موتور‌دیزل مدیریت کنید

بله حالا می مجله خبری دیزل مرکزییم بگوییم موتور های دیزل در صنعت هوابرد کاربرد بسزایی دارد اما نه در زمینه هواپیمایی . از برندهای خارجی موتور دیزل می‌توان به بنز، بی ام دبیلیو، آئودی و فورد و از برندهای مطرح تولید داخلی ایران می‌توان به پرکینز، موتور سازان تبریز و بنز ایدم اشاره کرد. موتورهای چهار، شش، هشت و دوازده سیلندر برای توان‌های بیش‌تر و مصارف صنعتی استفاده می‌شوند و ساختارهای بزرگ‌تر و پیچده‌تری دارند. موتورهای یک، دو و سه سیلندر برای توان‌های پایین‌تر استفاده می‌شوند و ساختار ساده‌تر و ابعاد کوچک‎‌تری دارند.

موتور دیزلی

ژنراتور موتور دیزلی به دلیل طول عمر و هزینه های عملیاتی آن توصیه می شود. بیشتر موتورهای دیزلی عموما از چرخه چهار سکته استفاده می کنند، با موتورهای بزرگتر که در چرخه دو سویه عمل می کنند. زمانی‌که سیستم‌ها و سرورها خاموش شوند، ممکن است ارتباطات قطع شود، تجارت‌ها متوقف شود، داده ها از دست بروند، کارگران و کارمندان بی‌کار بنشینند، و تقریبا همه چیز متوقف شود.

موتور دیزل فیات  FPT و مختصری در رابطه با آن