قلب تپنده هر ماشینی موتور است

زمان دوم، تزریق سوخت: بعد از اینکه هوای داخل سیلندر به اندازه کافی داغ شد، سوخت به صورت پودر داخل سیلندر تزریق میشود. در موتورهای دیزلی ، فشرده سازی هوا حدود 25 برابر شدیدتر از موتور بنزینی صورت گرفته و بعد با ورود سوخت، به خاطر دمای خیلی بالای سیلندر که از فشرده سازی هوا ناشی شده است، انفجار صورت می گیرد. تنها مشکلی که موتور دیزلی می تواند برای مصرف کنندگان داشته باشد، وزن بالای آن است. همچنین صدای تولید شده از موتور های دیزلی نیز خیلی بالاتر از آن می باشد که بشود از آن ها به عنوان ابزاری در فضا های شهری سودی به دست آورد. همچنین سرعت و نیروی موتور با تغییر دادن مقدار سوخت تزریقی تنظیم میشد.

هر دوی آن ها احتراق داخلی دارند و برای تبدیل انرژی شیمیایی موجود در سوخت به انرژی مکانیکی طراحی سایت centraldiesel شده اند . این موتورها در واقع همان موتورهایی هستند که توسط اتو اختراع شدند و وجه تسمیه آنها اینست که این موتورها برای هر انفجار (مرحله تبدیل انرژی سوخت به انرژی مکانیکی) میبایست چهار مرحله مکش ، تراکم ، انفجار و تخلیه را انجام دهند. هنگامی که این بار اضافی را در موتور بنزینی قرار می دهید، این اثرات می تواند برای عملکرد ویران کننده باشد. هم چنین شما می توانید انواع روغن موتور های مختلف را از شرکت تولید کننده توربو دیزل بهران خرید نمایید . وجود زیر ساخت های فنی و تجهیزات مورد نیاز در کنار دانش و تجربه پرسنل در کارخانه این شرکت امکان انجام تعمیرات انواع دیزل ژنراتور به صورت اساسی را فراهم کرده است. موتور دیزل، به انواع گسترده ای از موتور ها گفته می شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می توانند ماده سوختنی را شعله ور سازند. هرچند که امروزه به طور خیلی محدود و خاص، حتی موتورهای بنزینی با راندمان نزدیک به ۵۰ درصد نیز ساخته شده است اما به طور کلی، این موتورها در حدود ۲۰ تا ۳۵ درصد بازدهی دارند.

۴- زمانی که پیستون به پایین ترین نقطه ی حرکتش می رسد، ورودی ها ی مکش هوا را باز می نماید وهوای فشرده سیلندر را پر می کند و گازهای سوخته شده ی (دود) باقی مانده را خارج می کند. در ابتدا سوخت وارد موتور شده و سپس به وسیله پیستون بالا رفته و فشرده می شود و سپس سوخت به وسیله جرقه شمع منفجر شده و قدرت ایجاد شده از انفجار پیستون را به حرکت در می آورد . با توجه به اینکه انتقال گرما از طریق دیواره سیلندر، سرسیلندر و پیستون به سیال خنککن صورت میپذیرد، یک میدان دما و به تبع آن میدان تنش را در آنها ایجاد خواهد کرد. حرکت پیستون به سمت بالا با مترکم کردن هوا توامان میشود. موتور دیزلی موتوری درونسوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده میشود. بنابراین توجه خود را به موتوری معطوف کردند که در هر دور چرخش دارای یک انفجار بود. در این حالت اگر سوخت تزریق شده در یک سیلندر، زودتر از بقیه سیلندرها تزریق شود، احتراق همراه با ضربه خواهد بود. پیستون مخلوط سوخت و هوا را فشرده می کند و آن را به حالت انفجار در میآورد، و یک جرقه الکتریکی کوچک از یک کلید اتصال آن را آتش می زند که باعث می شود مخلوط منفجر و برق تولید شود ، پیستون را به پایین سیلندر هل دهد و (از طریق میل لنگ و چرخ دنده ها) چرخ ها را بچرخاند.

در سال ۱۸۹۰ میلادی آکروید استوارت حق امتیاز ساخت موتوری را دریافت کرد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم میشد و سپس سوخت به داخل هوای متراکم شده تزریق میشد، این موتورهای با فشار پایین بودند و برای مشتعل ساختن سوخت تزریق شده از یک لامپ الکتریکی و یا روشهای دیگر در خارج از سیلندر استفاده میشد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا میشود. فشار زیاد گازهای محترق شده پیستون را به طرف پایین میراند. پس از انجام شدن احتراق، گازهایی که فشار و دمای بسیار بالایی در داخل محفظه دارند پیستون را به سمت نقطه پایینی هل میدهند و ازآنجاییکه همه پیستونها با یکدیگر از طریق میللنگ متصل هستند، درحالیکه یک پیستون بالا میرود پیستون دیگر به سمت پایین حرکت میکند و مکانیزم انجام میشود. معمولاً تا رنج توان ۷۰۰ کاوآ را با استفاده از کنوپی و برای بزرگتر از آن با کانتینر پوشش میدهند. سوخت دیزل به راحتی انبار می شود، ارزان است، به راحتی جابه جا می شود و در روستا ها به سبب استفاده از آن در تراکتور، بسیار فراوان است. قطرات گازوئیل همچنان در حال کوچتر شدن و تبخیر شدن هستند تا نهایتا تمامی آن ها سوخته شوند.

از این رو بسیاری از تولید کنندگان موتورهای دیزل بزرگ از این رویه برای تولید موتورهایی با قدرت بالا استفاده می کنند. به همین خاطر هم در ابتدا از پیشرانههای دیزلی تنها در کشتیها، اتوبوسها و در نهایت خودروهای بسیار بزرگ و سنگین استفاده شد. وی ابتدا دوست داشت موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند، ولی بهسرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت. خودرویی که موتور قرار است با آن معرفی شود محصول سمند سورن دیزلی است ولی این موتور قابلیت کاربرد برای پلتفرم­ های دیگر ایران خودرو و حتی پلت فرم­ های سایر خودروسازان را دارد. دیزل نخست کارش را با تحقیق بر روی بخار آغاز نمود و پژوهشهای او در رابطه با بهرهوری سوخت، او را به سمت ساختن موتور بخاری سوق داد که با بخار آمونیاک کار میکرد. اما از این طرح منصرف شد و کار بر روی طرحی از خود را آغاز نمود که سپس به افتخار او موتور دیزل نام گرفت. در برخی کشورها، که نرخ های مالیاتی سوخت دیزل بسیار ارزان تر از بنزین است، وسایل نقلیه دیزلی بسیار محبوب هستند. به طور کلی، آنها نیز گرانتر از وسایل نقلیه بنزین هستند.

ثمره ثبت این اختراع در سال 1892، پیشرانه ای است که اکنون موتور دیزلی نامیده میشود. در نوع دیگری از موتور ژنراتور دیزلی، بدنهی موتور بهصورت پره دار طراحی شده که مستقیم در تماس با هوا خنک نگه داشته میشود. شایان ذکر است که پیستون ها به میل لنگ ها متصل هستند و نوع حرکت ایجاد شده بین پیستون ها میل لنگ ها به حرکت خطی شهرت دارد. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر میشود و سپس به وسیله پیستون فشرده میشود. در این موتورها برای شعلهور ساختن سوخت از حرارتهای بالا استفاده میشود. آنچه در انجام تعمیرات دیزل ژنراتور بسیار اهمیت دارد دانش فنی در عیب یابی دستگاه، جهت حداقل نمودن هزینه ها و سپس استفاده از قطعات یدکی اصلی می باشد. در این مقاله با موتورهای دیزلی بیشتر آشنا میشویم و اهمیت نقش تعمیرکار موتور دیزلی را برررسی خواهیم کرد. با توجه به اینکه موتور تک ها دارای کیفیت های مختلفی در بازار هستند، باید با توجه به ساعات کاری در هر سمپاشی موتور مورد نظر تون رو انتخاب کنید. این موتورها در دهه ی ١٩٣۰مطرح شدند و قدرت تعداد زیادی از لوکوموتیو ها در ایالات متحده را تامین می کردند. اکثر ژنراتورهای مدرن برای تامین نیازهای اضطراری طراحی شده اند.

البته تعمیر دیزل ژنراتور هایی که دائماً در حالت کار هستند و یا در محیط های نامناسب محیطی و هوایی قرار دارند امری کاملاً طبیعی است. از سال 1955 تا 1987 روغن موتورهای با سطح کیفی CD وارد بازار شدند که به مراتب کیفیت بالاتری نسبت به روغن های CA و CB داشتند. این کیفیت منجر به استفاده گسترده از ژنراتورهای دیزلی در سراسر برنامه های تفریحی، مسکونی، تجاری، ارتباطات و صنعتی می شود. این ویژگی منجر به استفاده گسترده از ژنراتورهای توان-دیزلی در حوزههای تفریحی، مسکونی، تجاری، ارتباطات و صنعتی میشود. شرکت ما در زمینه تامین و تجهیز موتور و ژنراتورهای دیزلی ثابت و دریایی فعال و توانمند است.مجموعه دیزل موتور شرکت ما با مدیریت افرادی با سابقه مدیریت میشود.ما در این زمینه علاوه بر مکانیک های با سابقه از انبار کالای تخصصی نیزبهره میبریم. همچنین انجام بازرسی های فنی مطابق با دستور العمل نگهداری دیزل ژنراتور نیز از جمله عوامل موثر در این زمینه می باشد. همچنین انجام بازرسی های فنی مطابق با دستور العمل نگهداری دیزل ژنراتور نیز از جمله عوامل مؤثر در این زمینه می باشد. براساس اعلام شرکت ایپکو، 70درصد اقداماتی که در توسعه موتور انجام گرفته مانند طراحی موتور در شرکت ایپکو رخ داده است و عمده استفاده از مشاوران آلمانی در زمینه توسعه احتراق بوده است.

وی افزود: در مصرف سوخت، موتور دیزل سواری در نوع پر دور (این موتورها در ۳ نوع پر دور، متوسط دور و کم دور تولید میشوند) که تا ۴۵۰۰ دور است به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۳.۵ لیتر سوخت مصرف میکند؛ بنابراین مصرف سوخت آنها نصف موتورهای بنزینی است. این موتورها در قدرت های متنوعی در بازار عرضه می شوند که کاربر با توجه به نوع پمپ سمپاشی مورد استفاده می تواند موتور خود را انتخاب کند. کسب و کار وقتی که در خلال خاموشی خاموش می شوند، از دست می دهند. موتور با کیفیت پایین بعد از مدتی داغ می کند و احتمالا خاموش شود یا توان خروجی خود را از دست می دهد.

در موتور بنزینی برای احتراق از شمع استفاده میشود در حالیکه در موتور دیزلی شمع جایگاهی ندارد. برای تشخیص سطح کیفیت روغن موتور ها از کد API بر روی محصولات استفاده میکنند، به این صورت که بعد از API دو حرف انگلیسی مانند API SN قرار میگیرد، حرف اول نشان دهنده بنزینی یا دیزلی بودن روغن موتور می باشد که از حرف S برای موتور های بنزینی و از حرف C برای موتور های دیزلی استفاده میشود. موتورهای دیزلی بسیار سخت و بادوام ساخته میشوند زیرا از احتراق فشرده استفاده میکنند، این نوع احتراق در یک موتور بنزینی به سرعت میتواند آن را از بین ببرد. اما حالا این شرکت ادعا میکند که حتی میتواند توان ۲۶۸ اسب بخاری از این موتور به دست آورد.

از دست رفتن همزمانی پیش از اتصال میتواند باعث یک اتصال کوتاه جریان بالا یا ساییدگی و پاره گی در ژنراتور یا تابلواش شود. این واحدها به طور مداوم جریان الکتریکی را کنترل می کنند و به طور خودکار شروع به کار می کنند در صورتی که برق خاتمه می یابد و خاموش می شود. با این که موتور برق دیزلی انرژی بیشتری تولید می کند، اما تهیه سوخت مشکل است. دیزل ژنراتور، (به انگلیسی: Diesel generator) (همچنین با عنوان جِن سِت دیزل (Genset Diesel) شناخته میشود) ترکیبی از یک موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی (اغلب یک آلترناتور) برای تولید انرژی الکتریکی است. همچنین روغن موتورهای دیزلی نسبت به روغن موتورهای بنزینی ویسکوزیته بالاتری دارند. با این توضیح ,شما می توانید تفاوت بزرگ بین یک موتور دو زمانه دیزل و یک موتور دو زمانه ی بنزینی را درک کنید.در موتوردیزل فقط هوا وارد سیلندر می شود، به جای اینکه مخلوط هوا و سوخت وارد شود.این بدین معنی است که موتور دیزل دو زمانه هیچ کدام از مشکلات محیطی که موتور دو زمانه ی بنزینی باعث آن می شود را ایجاد نمی کند.در مقابل یک موتور دوزمانه ی دیزلی باید یک توربو شارژر یا یک سوپرشارژر داشته باشد و این بدین معنی است که شما هرگز یک موتور دیزل دو زمانه را روی یک اره موتوری نخواهید یافت.چون در این صورت بسیار گران تمام می شود.

سوالیست که گاها پرسیده می شود که می گویند آیا موتور های دیزل در هواپیما ها و یا جت های جنگنده نقشی دارد ؟ در بالای سیلندر، دو یا چهار دریچه ی خروج وجود دارد که هم زمان با هم باز می شوند. بر اساس ادعای سازندگان موتور ژنراتور دیزلی، این موتورها به دلیل متصاعد شدن مواد مضر کمتر در اثر سوختن گازوئیل، در مقایسه با موتورهای بنزینی، آسیب کمتری به محیطزیست میزنند، درحالیکه بر اساس تستها و آزمایشهای مکرری که توسط سازمانهای محیطزیستی انجامشده تفاوت چندانی بین این دو نوع سوخت ازنظر آلایندگی مشاهده نشده است و در واقع آلایندگی بالای این موتورها از بزرگترین نقطه ضعفهای اینگونه موتورهاست.

موتور های تک سیلندر در سمپاش های زنبه ای و فرغونی به وفور مورد استفاده می باشند و نیروی حرکتی آن ها را تامین می کنند. اغلب دیزل ژنراتور ها (برندهای معتبر) که به طور اضطراری استفاده می گردند، در صورت سرویس صحیح در طول عمر خود نیاز به تعمیر نخواهند داشت. از حرارتی که توسط سوخت گازوئیل تولید می شود به صورت تقریبی حدودا 35 درصد به کار مفید و 31 درصد آن از اگزوز خارج و 9 درصد آن به نیروی اصطحکاکی موتور تبدیل می شود. C که توسط انستیتوی نفت آمریکا (API) ارایه شده همراه با نتیجه آزمایشات روغن ها توسط انجمن تست مواد آمریکا (ATSM ) و کارخانجات سازنده موتورهای دیزل بیان شده است تا مرجعی مطمئن برای انتخاب روغن صحیح موتور دیزل باشد .