شرکت تولید موتورهای دیزل ایران

بطور کلی میتوان از روی ظواهر پدید آمده در روغن دیزل ژنراتور بسیاری از عوامل و مسائل تکنیکی موتور دیزل را تشخیص داد که در اینجا بصورت مختصر برخی مسایل و معایب مربوط به سیستم روغنکاری و چگونگی رفع آن را در فرآیند سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور بیان میکنیم. انجمن مهندسین خودرو (SAE Or Society of Automobile Engineers ) ،روغنها را براساس گرانروی به دو دسته کلی غیر زمستانی و زمستانی (W) که ابتدای کلمه Winter یا همان زمستان میباشد طبقه بندی کرده است. انجمن مهندسین (SAE) برای جبران تغییر گرانروی روغن ها در درجه حرارت پایین و بالای موتور ،درجه بندی دیگری بنام روغن های اتوماتیک یا چند منظوره وضع کرده است .روغن های اتوماتیک دارای گرانروی متغییر نسبت روغنهای یک کاره هستند . آنها هوا را میمکند (مکش میکنند) و آن را متراکم میکنند و سپس سوخت را مستقیماً به داخل محفظه احتراق تزریق میکنند (تزریق یا پاشش مستقیم) و در نتیجه گرمایی حاصل از متراکم شدن هوا موجب مشتعل شدن سوخت در یک موتور دیزل میشود. حرکت پیستون از طریق شاتون به میللنگ منتقل میشود و موجب گردش میللنگ میگردد. از طرفی تولید گاز دی اکسید کربن در موتورهای دیزلی بسیار کمتر از موتورهای بنزینی است.

نسبت تراکم موتورهای بنزینی 8:1 تا 12:1 است، در حالی که نسبت تراکم موتورهای دیزلی 14:1 به بالا مثلاً 25:1 است. موتور برق های دیزلی کاربردهای مختلفی دارند. نسبت تراکم بالا چیزی است که مهندسان طراح، آرزوی آن را دارند زیرا به لطف آن دمای بالاتر ایجاد می شود. موتورهای دیزل تنها هوا را متراکم میکنند، بنابراین نسبت تراکم میتواند خیلی بالا باشد. اگر شما سوخت دیزل (گازوئیل) با بنزین مقایسه کنید، شما میدانید که آنها متفاوت هستند. در موتورهای بنزینی، هوا و بنزین معمولا قبل از وارد شدن به سیلندر در کاربراتور مخلوط می شوند و هنگامی که هوا و بنزین متراکم می شوند، سوخت از طریق جرقه مشتعل می شود. پس از رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین چرخه جدیدی آغاز میشود. مرحله چهارم: بعد از باز شدن سوپاپ دود و خارج شدن آن و رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین عملیات تخلیه دود صورت می گیرد. احتراق : هنگام رسیدن پیستون به قسمت بالائی موتور ، سوخت تزریق شده و احتراق صورت می پذیرد. در طول این زمان سوپاپ تخلیه که در قسمت فوقانی سیلندر و در داخل سه سیلندر قرار دارد کماکان بسته مانده است. دیزل ژنراتور از چهار قسمت اصلی تشکیل شدهاست. دیزل ژنراتورها در مکانهایی مورد استفاده قرار میگیرند که به شبکه برق متصل نیستند، یا به عنوان منبع تغذیه اضطراری در صورتی که برق شبکه قطع شود.

حرارت خارج شده از موتور برق ناشی از آزاد شدن انرژی شیمیایی سوخت ها نظیر گازوئیل، بنزین و گاز نیز می باشد. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام میگردد که عبارتند از مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه دود اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا یا به صورت توأم انجام گیرند. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام میگردد که عبارتند از مکش یا تنفس – تراکم – انفجار و تخلیه اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا و یا بصورت توام انجام گیرند. اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا یا به صورت توأم انجام گیرند. این ژنراتور برق معمولا برای مصارف ساختمانی و تجاری و محیط هایی که نیاز به توان اضطراری 44 کاوا و توان دائم 42 کاوا دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

زمانی که پیستون در نقطه مرگ پایین قرار دارد سوپاپ تخلیه (سوپاپ دود) باز شده و به گاز های سوخته تحت فشار اولیه این امکان را می دهد که از محفظه احتراق خارج شده و سیلندر را ترک کنند. همین امر موجب برگشت پیستون به حالت اولیه میگردد. همچنین جهت محاسبه مصرف سوخت موتور برق، به طور دقیق، به کاتالوگ تولید کننده مراجعه فرماید. مجموعههایی که به طور گسترده برای مکانهای بدون اتصال به شبکه برق و برای تأمین برق اضطراری ساخته میشوند. انژکتورها : باعث پودر شدن سوخت و گازبندی اتاقک احتراق میشوند. تعداد باز و بسته شدن دریچه ی گاز موتور های بنزینی در مقادیر متغیر هوا و در هر ضربه مکش ، مقدار دقیقی می باشد. مثلا برای تصیمیم در مورد اینکه آیا پمپ آب بنزینی بخرید یا دیزلی، اگر حجم کار بالاست و برای کاری مداوم ، طولانی و سنگین قرار از آن استفاده شود، طبیعتا موتور دیزل گزینه صحیح است. دیزل فقط هوا را فشرده ساخته طوریکه نسبت فشردگی می تواند زیاد شود. این نسبت فشرده سازی برای موتور دیزل ها معمولا به صورت 1:20 می باشد، در صورتی که در موتور های بنزینی این نسبت 1:9 است. موتورهای دیزل ، به انوع گستردهای از موتورها گفته میشود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی میتوانند ماده سوختنی را شعلهور سازند.

حرکت می کند. در طی این مدت سوپاپ هوا باز است و اکسیژن و هوای مورد نیاز وارد محفظه احتراق می شود. بنابراین در یک موتور خودرو، همه سوخت در داخل سیلندر در طی مرحله مکش بارگذاری شده و سپس متراکم میشود. طی سالهای متمادی پس از اختراع موتور دیزل ، از این نوع موتور عمدتا و منحصرا در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق ، تلمبه کردن آب ، راندن قایقهای مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده میشد. استفاده از موتور برق دیزل در پروژه های کارگاهی صنعتی برای تامین کردن برق مورد نیاز، دیتا سنتر ها، سیستم ها و سرور های ارتباطی که قلب صنعت مدرن می باشند و در صورت نبود باعث متوقف شدن یک کسب و کار می شود و دیگر موارد مشابه که نیازمند برق اضطراری هستند به هنگام قطع جریان برق منجر به استفاده از موتور برق خواهند شد. بلکه، 6.7 لیتر پاور استروک به طور کامل توسط فورد ساخته شد تا در بازار دیزل عرضه شود. موتور برق دیزل کوبوتا kubota با قیمت مناسب و رقابتی عرضه میگردد.

A diesel compresses only air so the compression ratio can سایت centraldiesel be much higher. The compression of the fuel/air mixture limits the compression ratio of the engine — if it compresses the air too much the fuel/air mixture spontaneously ignites and causes knocking. In a car engine therefore all of the fuel is loaded into the cylinder during the intake stroke and then compressed. You will often hear diesel fuel referred to as “diesel oil” because it is so oily. Learn what makes diesel engines different! Smaller engines and engines that do not have such advanced computer control use glow plugs to solve the cold-starting problem. The glow plug is an electrically heated wire (think of the hot wires you see in a toaster) that helps ignite the fuel when the engine is cold so that the engine can start. It contains more carbon atoms in longer chains than gasoline does (gasoline is typically C9H20 while diesel fuel is typically C14H30). Diesel fuel evaporates much more slowly than gasoline — its boiling point is actually higher than the boiling point of water. The air in the cylinder is compressed more creating more heat which aids in starting.

در ابتدا باید استانداردهای بهترین روغن موتور دیزلی را بررسی کنید. مهم: برند کاما را با دقت و آگاهی تهیه کنید به این دلیل که نمونه های تقلبی این برند در بازار وجود دارد… در کل سیستم روانکاری موتور دیزل، مخزن روغن به عنوان ظرف ذخیره و جمع آوری روغن و دو پمپ روغن موتور برای تحقق گردش نیزاستفاده می­شود. همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کارکردن به دو دسته موتورهای 4 زمانه و 2 زمانه تقسیم میشوند. در این گونه پیشرانهها عمل انفجار صورت نمیگیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم میشوند و دور اصلی این پیشرانهها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰ دور/دقیقه محسوب میگردند.

سیستم گازخوری هوشمند موتور برق بی صدا دیزلی کیپور به صورت خودکار سرعت موتور را با توان مورد نیاز تطبیق می دهد. امید به آن است که این مقاله به شما کمک کند تا با اطلاعات کافی که بدست می آورید بتوانید بهترین روغن موتور دیزلی را برای خودروی خود انتخاب کنید. این موتور پمپ از نوع موتور پمپهای ثابت در خشکی است نه از جنس موتور پمپهای شناور؛ کافی است در یک جای صاف و مسطح این موتور پمپ را گذاشته و از آن استفاده کنید. نسبت تراکم بالا، قدرت بیشتری تولید میکند.موقعی که یک موتور دیزل سرد است، مرحله کمپرس ممکن است دمای هوا را به اندازه کافی برای مشتعل کردن سوخت بالا نبرد. زمان دوم، تزریق سوخت: بعد از اینکه هوای داخل سیلندر به اندازه کافی داغ شد، سوخت به صورت پودر داخل سیلندر تزریق میشود. تعداد محدودی از خودروها نیز مانند برخی از ژنراتورهای الکتریکی مجهز به موتور دیزلی هستند. موتور دیزلی یکی از اجزای اصلی دستگاه های ژنراتور برق دیزلی است. موتور دیزل موتورسازان تبریز که به پرکینز تبریز نیز معروف است، محصولی کاملا منطبق شده بر شرایط آب و هوای ایران و گزینه ای توصیه شده برای خرید موتور دیزلی ژنراتور جهت مصارف تامین برق در مکان هایی مانند دامداری ها، گلخانه ها، مزارع پرورش ماهی، مرغداری ها، کارگاه های صنعتی و همچنین مصارفی که نیازمند استفاده از قدرت موتور بالا نسبت به رنج توان کاوا اسمی مشخص شده در دستگاه هستند، محسوب می شود.

Diesel engines are more efficient and cheaper to run than gasoline engines. در سال 1878 رادولف دیزل (Rudolf Diesel) بعد از حضور در دبیرستان پلی تکنیک آلمان متوجه شد موتورهای بخار و دیزلی از کاربرد کمی برخوردار هستند. این شرکت در سال ۱۳۵۰ با سرمایهگذاری شراکتی ایرانناسیونال (۷۰٪) و دایملربنز آلمان (۳۰٪) به بهرهبرداری رسید. روغن ماشین سنگین در انواع مختلفی وارد بازار شده است که معمولا با توجه به نوع خودرو و نوع موتور آن این روغن نیز باید تغییر کند. علاوه بر مطالبی که در این مقاله توسط راشامگ ارائه شد مشورت کارشناسان خبره نیز در زمینه خرید انواع ماشین آلات بنزینی و دیزلی می تواند برای شما مفید باشد. همانطور که میدانید موتورهای دیزلی بیشتر در سیستم ماشین های سنگین به کار برده میشود. ساختار موتور برق های دیزلی یا همان موتور برق های گازوئیلی تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت، با موتور های بنزینی یا به اصطلاح موتور های اشتعال جرقه ای تفاوت پیدا می کنند. همانطور که در دیوان سعدی آمده است که رنگ رخسار می دهد خبر از سر درون مجموعه صنعتی کاشانی نیز این بیت معروف را در ارتباط با دیزل ژنراتور اینگونه تعبیر میکند که می توان از روی رنگ دود خروجی دیزل بسیاری از عوامل و مسائل تکنیکی موتور دیزل را تشخیص داد که در اینجا بصورت مختصر انواع رنگ دود دیزل و دلایل آنرا بیان می کنیم.پس از انجام عمل احتراق درون سیلندر،دود ناشی از عمل احتراق از مسیر سوپاپ دود و اگزوز به خارج از موتور هدایت می شود.احتراق کامل و صحیح دارای کمترین میزان دود می باشد که مکانیک ها اصطلاحا میگویند موتور بدون دود کار می کند اما در صورت تنظیم نبودن و یا فرسایش قطعات موتور دیزل و یا هر علت دیگری که احتراق دردستگاه دیزل ناقص صورت گیرد، دود رنگی وگازهای آلاینده از اگزوز خروجی دیزل خارج می گردد.رنگ دود خروجی از موتور های دیزل نشانه خوبی جهت تشخیص وضعیت کاری موتور دیزل می باشد.دود خروجی به صورت سیاه، سفید و آبی ظاهر میگردد که هر رنگ دود دارای دلیلی می باشد که در زیر آنرا شرح می دهیم.

معمولا واسطهگری سبب افزایش قیمت میشود این شرکت با حذف واسطه و تأمین کننده اصلی این فرصت را بوجود آورده است تا مشتری کمترین قیمت موتور دیزل را در بازار پیدا کند. مصرف سوخت موتور برق گازوئیلی – سوخت مورد استفاده موتور برق های دیزلی، گازوئیل می باشد که هم از نظر قیمت سوخت و میزان مصرف سوخت درخود موتور برق به صرفه بوده است. لیکن از آن تاریخ تا کنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم. موتور برق های دیزل در برند های مختلف بسیار شبیه هم هستند و تنها در رنگ و نمای جلو با هم تفاوت دارند و البته کیفیت قطعات و ساخت. سامانه خنککننده موتورها سامانه خنککننده برای قرار دادن موتور در بهترین دما برای کار کردن میباشد – معمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استفاده میشود. در نتیجه نوع موادی که در روغن های این دو نوع موتور مورد استفاده قرار می گیرد ( اعم از ترکیبات فسفری، گوگردی، روی و سرب) می تواند به عنوان اولین تفاوت بین روغن های این دو نوع موتور در نظر گرفته شود.

دمای بیش از حد محفظه احتراق موجب از بین رفتن روغن و سوختن آن شده و در نتیجه وجود یک سیستم خنک کننده برای جذب این حرارت و انتقال به محیط الزامی بوده است. هوا در داخل سیلندر بیشتر متراکم میشود در نتیجه گرمای زیادی ایجاد شده، که به روشن شدن موتور کمک میکند.موتورهای کوچک و موتورهای که کنترل کامپیوتری پیشرفته ندارند از گرمکن برای حل این مشکل(روشن شدن در هوای سرد) استفاده میکنند.البته تنها تفاوت بین موتورهای دیزلی و موتورهای بنزینی دلایل مکانیکی نیست، بلکه از لحاظ سوخت مصرفی شان نیز دارای تفاوت هستند. اگر در داخل روغن مواد حل نشده مشاهده گردد، میتواند به دلیل وجود سوخت غیر استاندارد و احتراق ناقص مواد کربنی در روغن به وجود آمده است. دمای بیش از حد محفظه احتراق باعث سوخته شدن روغن آن شده به همین دلیل برای حل این مشکل وجود یک سیستم خنک کننده الزامی است.

به طور کلی، در هر مشخصات موتور دیزلی نوعی روغن روانکاری استفاده شده توسط دستگاه را مشخص می­ کند. سایش در این زمینه در مورد موتورهای دیزلی بیشتر است. در مورد خودروهای دیزلی، برای جلوگیری از خرابی های پرهزینه باید زود اقدام کرد. بااینحال، در برخی کشورها آنها تقریباً بهاندازه خودروهای سواری محبوب نیستند زیرا سنگینتر و پر سر و صداتر هستند و دارای ویژگیهای عملکردی میباشند که شتابگیری آنها را کندتر میسازد. علاوه بر این، موتورهای دیزلی برای کنترل قدرت به تزریق مخلوط ورودی متکی نیستند. سه مدل اصلی پایین، متوسط و بالا موتورهای دیزلی بر اساس توان وجود دارد. در این هنگام پیستون از نقطه مرگ پایین به سمت بالا حرکت کرده و تمام گاز های سوخته یا دود حاصل از احتراق را به بیرون سیلندر می راند. ولوو با خانواده موتورهای جدید Drive-E مکانیکی طراحی کرده است که پیچیدگی را با استفاده از یک رویکرد ماژولار و فشرده کاهش می دهد. موتور دیزل ولوو پنتا با پشتیبانی فناوری ساخت کمپانی معتبر ولوو سوئد، محصولی اطمینان بخش در انواع قدرت ها موتور دیزلی ارائه کرده است. اولین موتور دیزل موفق او در سال ۱۸۹۷ عمل کرد.