شرکت کیا ژنراتور پویا انواع موتور دیزل 6 زمانه | centraldiesel

با این توضیح موتور تک دیزلی از تجهیزات کاربردی با دامنه استفاده فراوان می باشد. موتور تک دیزلی نیز یکی از مهمترین انواع موتور تک هاست که انرژی مکانیکی لازم را با استفاده از سوختن گازوئیل تأمین می نماید. در این مقاله شما را با بخش ها و اجزای موتور دیزل آشنا خواهیم کرد.ما در سایت ماه نیرو می توانیم با دیزل ژنراتور بیشتر آشنا شویم. پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا و تا نقطه مرگ بالا حرکت می‌کند. در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تا حد معینی متراکم می‌سازد. در طول این زمان سوپاپ تخلیه که در قسمت فوقانی سیلندر و در داخل سرسیلندر قرار دارد کماکان بسته مانده‌است.

  • سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می‌شود که در نتیجه آن سوخت شعله‌ور می‌شود.
  • در این سیستم، قطعات موتور تحت حالت فشار روغن کاری میشوند تا موتور عملکرد روان تری داشته باشد.
  • در عین حال با توجه به نیاز روزافـزون بـازار همواره شاهد سیر صعودی برخی شاخصهای مرتبط با توان موتور در این عرصه بوده‌ایم.
  • استفاده به عنوان تأمین کننده دستگاه هایی نظیر سمپاش، علف تراش، ژنراتور؛ تیلر کولتیواتو، پمپ آب و … از مهمترین کاربردهای موتور تک دیزلی در حوزه کشاورزی است.
  • که در این صورت در موتور 2 زمانه شما مکش و تراکم را در یک سیکل و قدرت و تخلیه را در سیکل دوم و یا سیکل آخر مشاهده می کنید .
  • هنگامی که پدال گاز فشرده می‌شود، بدنه دریچه گاز که بین فیلتر ورودی هوا و منیفولد قرار دارد باز می‌شود که باز شدن آن باعث می‌شود هوای بیشتری وارد موتور شود در نتیجه برای افزایش سرعت و قدرت باید سوخت بیشتری تزریق شود.

امیدواریم که به خوبی شما را راهنمایی کرده و پاسخ سوال‌هایتان را داده باشیم. موتورهای دیزلی دسته‌بندی متفاوت دیگری هم براساس توان یا تعداد سلیندر دارند. وظیفه اصلی دینام در سیستم الکتریکی موتورهای دیزلی نیز شارژ باتری ها است.

http://digitalmags.irتعداد محدودی از اتومبیل‌ها و همین‌طور برخی مجله خبری دیزل مرکزیهای برق هم با سوخت دیزلی کار می‌کنند. موتور های دیزلی مشابه موتور های بنزینی هستند اما کارکرد آن ها بر اساس تراکم هوا خواهد بود. یکی از ویژگی های مهم انواع موتور دیزل این است که فاقد شمع هستند و با کمک پیستون می توانند به خوبی کار کنند. سه نوع متفاوت از موتور دیزل وجود دارد که بر اساس کارکرد ها دسته بندی می شوند.

طرز کار موتورهای دیزل

شرکت آبیاران انواع موتور دیزل اروپایی را مانند موتور دیزل بادوین، ولوو پنتا، پرکینز، کامینز و غیره وارد می‌کند و با بهترین قیمت ممکن در اختیار خریدار قرار می‌دهد. قبل از خرید هر موتور دیزل، لطفا توان مصرفی خود را محاسبه و برای راهنمای خرید انواع موتور دیزل با مشاوران و کارشناسان آبیاران تماس حاصل کنید. پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته است و سوپاپ هوا باز است. همچنین این موضوع باعث می‌شود تا جنس قطعات استفاده شده در آن بسیار مقاوم‌تر باشد به طوری که در برابر ضربه‌ها به آن آسیب جدی وارد نشود. اما موتورهای بنزینی در ایجاد فرآیندهای احتراق به ضربه و فشار کمتری نیاز دارند؛ بنابراین طراحی آن‌ها کوچک‌تر است و مسلما وزن آن‌ها از موتورهای دیزلی کمتر است. همان گونه که اشاره شد، موتور تک دیزلی برای انجام امور مختلف که نیاز به قدرت زیادی دارند، گزینه بسیار مناسبی است.

سیستم الکتریکی در موتورهای دیزلی

که در این صورت در موتور 2 زمانه شما مکش و تراکم را در یک سیکل و قدرت و تخلیه را در سیکل دوم و یا سیکل آخر مشاهده می کنید . در ادامه اجزای تشکیل‌دهنده موتور دیزل را در دسته‌بندی‌های کلی مشاهده می‌کنید. استارت جهت چرخاندن فلایویل می باشد که منبع تغذیه آن باتری می باشد. پینیون نیز با دندانه های فلایویل درگیر شده و میل لنگ را می چرخاند. به همین دلیل است که تقریبا تمام شرکت های مخابراتی و ارتباطات از هر نوع به دیزو ژنراتورها به عنوان گزینه اصلی قدرت پشتیبان تبدیل می شوند.

انواع موتور های دیزلی