سیستم روغن کاری موتور دیزل

به طور معمول، بانک های سیلندر در چند ضلعی از دو استفاده می شود، هرچند که تعداد هر سیلندر می تواند تا زمانی که بار بر روی میل لنگ متعادل باشد، برای جلوگیری از لرزش بیش از حد استفاده شود. بزرگترین تجهیزات دیزلی خسته از لاستیک، استفاده شده در معادن، کامیون های غول پیکر عظیم با موتورهای بیش از ۲۵۰۰ اسب بخار است که توانایی حمل بیش از ۳۰۰ تن در هر بار را دارند. موتورهای دیزلی قادر به تولید مقدار زیادی گشتاور کم مصرف هستند. به یاد داشته باشید که ممکن است فقط یک سیلندر داشته باشید و ممکن است بقیه سیلندر ها به خوبی کار کنند اما هنوز دود رنگی زیادی دریافت خواهید کرد. با این توضیح ,شما می توانید تفاوت بزرگ بین یک موتور دو زمانه دیزل و یک موتور دو زمانه ی بنزینی را درک کنید.در موتوردیزل فقط هوا وارد سیلندر می شود، به جای اینکه مخلوط هوا و سوخت وارد شود.این بدین معنی است که موتور دیزل دو زمانه هیچ کدام از مشکلات محیطی که موتور دو زمانه ی بنزینی باعث آن می شود را ایجاد نمی کند.در مقابل یک موتور دوزمانه ی دیزلی باید یک توربو شارژر یا یک سوپرشارژر داشته باشد و این بدین معنی است که شما هرگز یک موتور دیزل دو زمانه را روی یک اره موتوری نخواهید یافت.چون در این صورت بسیار گران تمام می شود.

در واقع دیزل ژنراتور از دو قسمت اصلی موتور دیزلی و یک ژنراتور تشکیل شده است و طرز کار دیزل ژنراتور بدین صورت است که به وسیله آن می توان با سوخت دیزل یا همان گازوئیل در مقیاس های گوناگون برق تولید کرد .موتور دیزل موتوری است که با مکانیسم احتراق داخلی کار می کند. این بدین معنی است که موتور دو زمانه پتانسیل تولید قدرت دو برابر از موتور چهار زمانه ی هم اندازه ی خود را داراست. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا میشود. در حین مرحله تراکم هوای داغ که متراکم شده به محفظه احتراق اولیه هدایت میشود.

روغن های موتور ترکیبی از دو جزء تشکیل شده است: روغن پایه و مواد افزودنی. همه وظایف در موتور های جدید توسط ارتباط ECM با مجموعه از سنسور های پیچیده ای که هر چیزی را از دور میل لنگ و دور میل سوپاپ تا دمای روغن و مایع خنک کننده را اندازه گیری می کنند ، حتی وضعیت موتور(T.D.C) کنترل می شود . اگر پمپ بنزین یا انژکتور مشکلی داشته باشد، هر چیزی که زمان موتور را از بین ببرد می تواند منجر به دود سفید موتور دیزل شود. با این که از آن زمان تاکنون مدلهای ۶ و ۷ دنده را معرفی کرده است، اما با توجه به این که شرکت های دیگر کانورتور گشتاور خودکار با دندههای بیشتر را معرفی کردند، شرکت VW تصمیم گرفت با گیربکس ده دندهای جدید خود به صدر جدول برگردد. تابلو برق ATS نصب شده بر روی دیزل ژنراتورهای همواره ناظر اعمال بار بر روی موتور ژنراتور بوده و در مواقع غیرعادی بر مبنای تنظیمات قبلی پاسخ مناسب را از طریق فرمانهای الکترونیکی تابلو ارسال و به صورت خودکار تمامی وضعیت را تواماً کنترل مینماید که موتور ژنراتور در بهترین شرایط به کار خود ادامه دهد.

موتورهای دیزلی مدرن آرام هستند و به طور کلی نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر از واحد های گاز طبیعی (گاز طبیعی سایت centraldiesel یا پروپان) دارند. دیزل در اغلب بخش های صنعتی به طور گسترده ای استفاده می شود، زیرا قدرت بیشتری را برای هر واحد سوخت فراهم می کند و نوسانات پایین آن باعث می شود که آن را به خطر بیفتد. اختراع موتور دیزل در سال 1893 میلادی و پس از چند سال از اختراع موتورهای بنزینی توسط دکتر رادولف دیزل آلمانی انجام شد که به احترام ایشان اینگونه موتورهای احتراق داخلی را دیزل نامگذاری کردند . اما در سال ۱۹۳۰ موتورهای دیزل قابل اطمینان که بهخوبی طراحی شده بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. با توجه به تاثیر کاهش قابل توجه درآمد، اقتصاد سرمایه گذاری در قدرت آماده به کار قانونی است. یک ژنراتور یک محصول انقلابی است که قدرت آماده به کار را در دسترس میلیونها شرکت، خانه و کسب و کارهای کوچک به ارمغان می آورد.

در گذشته اگر تصمیم می گرفتید که یک وسیله نقلیه دیزلی بخرید می توانستید این لیست را به نصف کاهش دهید زیرا تا همین اواخر اکثر دیزلی ها فقط در کامیون ها موجود بودند. یک موتور بنزینی مخلوط هوا و گاز را مکش می کند و آنرا متراکم می کند و بعد مخلوط را با جرقه مشتعل می کند یک موتور دیزلی فقط هوا را می گیرد و آنرا متراکم می کند و بعداً سوخت را به داخل هوای متراکم تزریق می کند . در سال ۱۸۹۰ میلادی آکروید استوارت حق امتیاز ساخت موتوری را دریافت کرد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم میشد و سپس سوخت به داخل هوای متراکم شده تزریق میشد، این موتورهای با فشار پایین بودند و برای مشتعل ساختن سوخت تزریق شده از یک لامپ الکتریکی و یا روشهای دیگر در خارج از سیلندر استفاده میشد. موتورهای دیزلی به گونهای ساخته شدهاند که بسیار مقاوم هستند و عموما عمر طولانی تری نسبت به موتورهای بنزینی دارند.

فشار داخل سیلندر تا حدود 40 اتمسفر بالا می رود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود 600 درجه سانتی گراد می رسد. که به این معنی است که ۵۰% از حرارت تولید شده از سوختن سوخت تبدیل به نیرو می شود. موتور احتراقی درونسوز به معنای این است که سوخت در داخل بخش اصلی موتور (سیلندرها) میسوزد و نیرو در آنجا تولید میشود. نحوه چینش و پیکربندی سیلندرها نیز در عملکرد موتور و میزان صدا و لرزش آن موثر هستند و تمامی موارد بالا شامل هر دو موتور دیزل و بنزینی میشود. کم کردن میزان مصرف سوخت می تواند یکی از راه های صرفه جویی و همچنین افزایش بهره وری باشد.

موتور دیزلی گونهای موتور درونسوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده میشود. نسبت بالای فشردگی موتور دیزلی سبب کارآیی بهتر آن می شود. اضافه کردن مزایای باز بودن در حالی که رقبای بدون قدرت پشتیبان بسته می شوند و تجزیه و تحلیل هزینه / سود به نظر می رسد حتی بهتر است. لوله ها و خطوط انژکتور فشار بالا باید باز شوند. روغن روانکاری وارد خط لوله ورودی روغن می­ شود و ابتدا به پایه فیلتر درشت می­رود که به دو مسیر تقسیم می­شود. به طور خاص، این یک موتور احتراق فشرده است. به علت تراکم و فشرده سازیه داخل محفظه احتراق تقریبا 15 الی 25 برابر بیشتر از موتور برق های بنزینی، موتور برق دیزل بسیار کم مصرف بوده و همین امر سبب شده که نسبت به دیگر موتور برق ها خواهان بیشتری داشته باشد. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر میشود و سپس به وسیله پیستون فشرده میشود. خروج دود سفید از اگزوز دیزل ژنراتور ـ نشان می دهد که سوخت در محفظه احتراق سیلندر به درستی نمی سوزد. زمانی که پیستون به سمت پایین حرکت می کند، سوپاپ اگزوز باز شده و گاز سوخته شده در مرحله ی قبل از آن خارج می شود.

موتورهای با سرعت بالا برای تراکتور، کامیون، قایق بادبانی، اتوبوس، اتومبیل، کمپرسور، ژنراتور و پمپ استفاده می شود. اما موتورهای جدید به نسبت آرام ترند و هزینه نگه داری کمتری دارند. در صنایع، در طول فرایندهای بحرانی، ژنراتورها می توانند قدرت اضطراری را به تمام بارهای حیاتی و انتخابی که مورد نظر است، عرضه کنند. 10. با در نظر گرفتن همه جنبه ها می توان ادعا کرد که موتور دیزلی نسبت به موتور بنزینی کارآمد تر و ارزان تر است و اگر درست از آن نگه داری شود طول عمر بیشتری خواهد داشت. مخترعین هم عصر اتو اعتقاد داشتند که وجود تنها یک مرحله توان در دو دور چرخش موتور ، زیان بزرگی است. این موتورها در واقع همان موتورهایی هستند که توسط اتو اختراع شدند و وجه تسمیه آنها اینست که این موتورها برای هر انفجار (مرحله تبدیل انرژی سوخت به انرژی مکانیکی) میبایست چهار مرحله مکش ، تراکم ، انفجار و تخلیه را انجام دهند. هر دو عملیات معدنکاری سطح و زیرزمینی به تجهیزات دیزلی برای استخراج مواد و بارگیری کامیونها متکی هستند. 3. مواد افزودنی صابوني یا پاك كننده روغن موتور براي تمیز نگه داشتن موتور دیزلی و مانع از نشست انواع آلودگی در موتور می گردد.

این موتورهای بزرگ دارای توان خروجی تا ۹۰،۰۰۰ کیلو وات، حدود ۶۰ تا ۱۰۰ دور در دقیقه و ۱۵ متر ارتفاع دارند. لیست قیمت این روغن موتور در انواع برندهای آن در سایت های این مراکز فروش گنجانده شده، و می توان قبل از خرید، قیمت این محصولات را بررسی کرده، و با کیفیت ترین و مناسب ترین آن ها را سفارش داد. بررسی نظری تاثیر فشار, زمان و طول پاشش سوخت دیزل بر عملکرد و آلاینده های خروجی از موتور دیزلی پاشش مستقیم. به همین دلیل بهتر است نکات ایمنی بیشتری را در هنگام سرویس و بررسی این ماشین ها، مورد توجه قرار دهیم. ژنراتور موتور دیزلی به دلیل طول عمر و هزینه های عملیاتی آن توصیه می شود.

بخش استخراج معادن و استخراج معادن در سراسر جهان به شدت به قدرت دیزل برای استفاده از منابع طبیعی مانند سنگ معدن، فلزات گرانبها، سنگ آهن، نفت، گاز و زغال سنگ متکی است. بسیاری از مردم اتومبیل های دیزلی را به عنوان اتومبیل های پر سر و صدا ، ناگهانی ، بد بو و کثیف تصور می کنند. اکنون ، شما این گزینه را دارید که بسیاری از وسایل نقلیه را با گزینه موتور دیزلی خریداری کنید.در گذشته موتورهای دیزلی بسیار دود می کردند. موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی سنگین تر بوده و باعث میشود در خودروهای اسپرت این مورد نامطلوب باشد، چرا که ماشین بازان و اسپرت سواران دوست دارند حرکت های سریع و دور زدن های متفاوتی را با ماشین تجربه کنند.

از طرف دیگر موتورهای دیزلی قبل از تزریق مستقیم سوخت به محفظه احتراق هوا را فشرده می کنند. این کار با ترکیب کردن مراحل انفجار و دم و بازدم به عنوان یک مرحله و ترکیب تخلیه و تراکم به عنوان مرحله بعدی صورت میگیرد. اما ترکیب روغنهای مختلف باعث بهبود عملکرد و کارایی موتور نمیشود. با پیشرفت های چشمگیر طی دهه های گذشته ، موتورهای دیزلی طوری تولید شده اند که دوده کمتری تولید می کنند و اثر کربن خود را بهبود می بخشند. بیشتر موتورهای دیزلی عموما از چرخه چهار سکته استفاده می کنند، با موتورهای بزرگتر که در چرخه دو سویه عمل می کنند. دو کلاس از موتورهای دیزل وجود دارد: دو سکته و چهار سکته. بیشتر موتورهای دیزلی می توانند به جای دیزل روغن های گیاهی سوزانده شوند و همه آنها می توانند روغن های گیاهی فرآوری شده را بدون تلفات در زندگی یا بهره وری سوختند. موتورهای دیزل به انواع گستردهای از موتورها گفته میشود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی میتوانند ماده سوختنی را شعلهور سازند. در A85 و برخی خودروهای آتشنشانی این موتور با قدرت بیشتری به کار گرفته میشود. وی ابتدا دوست داشت موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند، ولی بهسرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت.

بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه به دلیل افزایش بازده سوخت ، وسایل نقلیه با سوخت دیزل را به جای مدل های بنزینی انتخاب می کنند. از دست دادن کارایی کوچک نیز در مقایسه با موتورهای بنزینی غیر تزریقی غیر مستقیم دو زمانه اجتناب می شود چرا که سوخته نشده در همپوشانی دریچه وجود ندارد و به همین دلیل هیچ سوختی مستقیماً از مصرف/تزریق به اگزوز نمی رود. به دلیل تراکم بالای موتور برق دیزلی، راندمان حرارتی آن بالاتر است. حساسیت درجه اشتعال سوخت دیزل – درجه اشتعال سوخت بنزین 20 درجه سانتی گراد است در حالی که درجه تبخیر گازوئیل 80 درجه سانتی گراد، بنابراین خاصیت آتش سوزی سوخت دیزل نسبت به بنزین کمتر می باشد. روغن هایی که در داخل ژنراتورهای تولید کننده برق استفاده می شوند به مرور زمان خاصیت روان کنندگی خود را از دست داده و به اصطلاح آلوده می شوند. برنامه آنالیز روغن موتور دیزل می­تواند به منظور نگه داشتن سطح آلاینده ­ها در یک محدوده خاص، کنترل مقدار آب و تشخیص نشتی آن و یا اهداف چون افزایش بهره­ وری یا افزایش زمان تعمیرات اساسی به میزان خاصی باشد. این شمعها عمل احتراق را به کمک عناصر با مقاومت گرمایی بالا انجام میدهند.