گزارش کارآموزی موتورهای دیزل و پمپ های هیدرولیک

با این تفاوت که در موتورهای بنزینی، سوخت و هوا با هم ترکیب شده و وارد سیلندر میشوند و این در حالی است که در پیشرانههای دیزلی، سوخت در مرحله قدرت که برابر با همان مرحله انفجار موتورهای بنزینی است، روی هوای داغ موجود در سیلندر پاشیده میشود. تفاوت های ساختاری اندکی متفاوت است. وی گفت: طبق آمار های موجود صنعت خودرو در کشور ما نیز به لحاظ حجم سرمایه گذاری و اشتغال زایی از جایگاه مهمی برخوردار است و به تناسب از مسائل و مشکلات خاص خودش را نیز دارد. گفتنی است شرکت سیبا موتور نیز با کامیونت 8 تن Tiger Vبا کاربری حمل جوجه در این نمایشگاه حضور یافت . همچنین نیاز به آببندی در آنها بیشتر است، چراکه فشار هوای متراکم شده در آنها تا مرز 80 اتمسفر نیز میرسد و همین اتفاق نیاز به بلوکهای قویتر را در آنها لازم و ضروری میکند. این عیب در گذشته موجب میشد تا نتوان از این موتورها در همه نوع خودرو سواری بهره گرفت که امروزه با پیشرفت تکنولوژی در کنار استفاده گسترده از سیستمهای پرخوران، میتوان از این موتورها نیز نیروهایی نزدیک به پیشرانههای بنزینی گرفت. دیزل ولوو خروجی یکنواخت، بدون لرزش و با صدای کم دارد که در بسیار از کاربرد های صنعتی اهمیت بسیار زیادی دارد.

همچنین این موتور دیزلی قیمت پایین تری در مقایسه با نمونه های مشابه با کارایی یکسان دارد. اگرچه عمر کوتاهی دارد، اما 6.6 لیتر Duramax LBZ همچنان در بین مصرف کنندگان با ارزش است، تا حد زیادی به لطف طراحی ساده و در عین حال بسیار کارآمد. بیشتر سوختهای دیزلی که تولید و مصرف میشوند، از نفت خام در پالایشگاههای نفت تصفیه میگردند. گازوئیل آلودگی کمتری نسبت به بنزین ایجاد میکند و با وجود نزدیکبودن قیمت این دو سوخت، چون موتورهای دیزل مصرف کمتری دارند، هزینههای کمتری برای مصرفکننده ایجاد میشود. پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت می کند و در حالی که هر سوپاپ بسته است (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم می گردد و نسبت تراکم به 15 تا 20 برابر می رسد. این مطالعه می افزاید که این رقم در مورد موتورهای دیزلی که در اوایل دهه 1990 ساخته شده اند به طور قابل توجهی افزایش می یابد. البته این ایراد ها با مهندسی برتر امروز در ساخت موتور های دیزلی تا حدود قابل توجهی رفع گردیده است. این تفاوتها منجر به کاهش راندمان موتورهای نیم دیزل میشود که در حدود 12 درصد است و این در حالی است که در موتورهای دیزل این راندمان به بالای 35 درصد میرسد.

از دیگر مواردی که سبب ساز تمایز این موتور دیزلی با دیزل هایی از سایر برند ها می شود، دسترس بودن قطعات یدکی و وجود تخصص کافی در داخل کشور برای انجام تعمیرات در صورت نیاز است. وجود این پیشگرمکن باعث سوخت و ساز بهتر موتور و در نتیجه کاهش آلایندهها و استهلاک آن و بالا رفتن راندمان حرارتی خصوصا در زمان سرد بودن میشود. رودولف دیزل مهندس بزرگ آلمانی بود که سیکل کاری موتورهای طراحیشده خود را متفاوت از سیکل اتو طراحی کرد تا در آن بتواند از خواص گازوئیل برای سوخت و ساز نهایت بهره را ببرد. مدرس از دولت و رئیس بنیاد مسکن درخواست کرد که در مصوبه وام بلاعوض تسریع کنند و اضافه کرد: همچنین با ۵۰ میلیارد تومانی که دولت به فوریت برای این مناطق تخصیص داد از روز سه شنبه عملیات اجرایی اولیه را آغاز خواهیم کرد.

در انتخاب موتور دیزل ژنراتور موارد دیگری همانند میزان صدای تولیدی ژنراتور و میزان حجم محفظه سوخت نیز مهم هستند که باید به آن ها توجه نمود. یکی از بهترین محصولات این شرکت همین موتور پمپ دیزلی کاما است که با فناوری پیشرفته برخی ایرادات را نیز کاسته و باعث بهرهوری بیشتر محصولات خود شده است. راندمان مصرف سوخت موتورهای دیزلی جدید با پیشرفت تکنولوژی و بهبود ساخت سیستم های سوخت رسانی دیزل های جدید نسبت به موتورهای قدیم بسیار بهبود یافته است .دستگاه های قدیمی از سیستم های تزریق سوخت ،مدیریت موتور و جرقه زنی الکتریکی استفاده میکردند که راندمان پایین تری نسبت به موتورهای جدید دیزلی دارد.

موضوع مهم بعدی در خصوص پیدا شدن قطعه یدک یک وسیله است. زیرا توان مکانیکی که یک موتور تامین می کند، می تواند توان الکتریکی خروجی ژنراتور را مشخص کند و به این وسیله قدرت الکتریکی برای استفاده از دیزل ژنراتور بدست می آید. شرکت کاله که به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های FMCG در ایران محسوب می شود و بیش از 1300 دستگاه کامیونت در سیستم حمل و نقل ناوگان پخش مویرگی خود دارد. درست است که قیمت خودروی دیزلی به دلیل سنگینتر و مقاومتر بودن موتور از خودروی بنزینی بیشتر است ولی مصرف سوخت پایینتر موتور دیزلی در درازمدت این اختلاف قیمت را توجیه میکند. همانطور که از نامش پیداست سوخت اصلی موتور دیزلی ، گازوئیل که یک سوخت فسیلی است میباشد و نوع احتراق و کارکرد موتور های دیزلی و با بنزینی و گازی تفاوت دارند.

بیست وپنجمین نمایشگاه مواد غذایی ، ماشین آلات و صنایع وابسته از 8 تا 11تیر، از ساعت 10صبح تا 18 عصر سایت centraldiesel میزبان علاقهمندان است. سیدرضا فاطمی امین وزیر محترم صمت ساعت ۱۵ عصر امروز برای افتتاح نمایشگاه در شهر آفتاب حضور خواهد یافت. همانطور که گفته شد گازهای آلاینده در اثر سوختن بنزین، گازوئیل و… تحلیل تنشهای گرمایی در موتورهای احتراق داخلی شاخه مهمی است که مهندسان خودرو برای افزایش عمر قطعات آن را مطالعه می کنند. با توجه به امکان استفاده از موتور دیزل ملی با توان 1300 اسب بخار در بخش زرهی می توان انتظار داشت که با نصب این موتور بر روی تانک ها و ادوات زرهی نیمه سنگین مانند خودروهای رزمی پیاده نظام مختلف شاهد جهش بزرگی در زمینه مقدورات زرهی ایران خواهیم بود. دو مورد از استاندارد های جدید ، ILSAC GF-6A و ILSAC GF-6B می باشند که توسط ILSAC معرفی گردیده است و استاندارد سوم ، API SP ،که بالاترین سطح کیفی روغن موتور API است. یک موتور دیزلی از صدها قطعه ساخته میشود. سید رضا فاطمی امین وزیر صمت معمولا در نشست های مهمی خودرویی مانند گردهمایی قطعه سازان در روزهای پایانی سال گذشته، حضور نمی یابد.

این کار در موتورهای نیم دیزل در یک اتاقک جدا از سیلندر صورت میگیرد. در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودرشده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده میشود و ذرات سوخت محترق میگردد. از آنجا که اساس کاری سیکل دیزل بر اساس تراکم بالاست و چون گازوئیل به خاطر شرایط فیزیکی خاص خودش، قابلیت خوداشتعالی کمتر و فراریت پایینتری نسبت به بنزین دارد، نیاز است تا بیشتر متراکم شود که شرایط احتراق را به دست آورد. البته دربیشتر موتورهای دیزلی می توان از بیودیزل که سوخت تمیزتری است، بدون هیچ تغییری در آنها استفاده کرد.

موتورهای نیمدیزل در دهه سوم قرن بیستم کمکم جای خود را به انواع دیزل دادند و امروزه نیز موتورهای دیزل در برخی مناطق دنیا در حال پیشی گرفتن از موتورهای بنزینی هستند. این دیزل ژنراتور دارایتوان نامی 70 کاوا و حداکثر توان 80 کاوا نیز می باشد. روغن دیزل ژنراتور در حقیقت برای مصرف در موتورهای تولید کننده جریان برق تولید شده و به این منظور به مصرف می رسند. این موضوع می توانست حجم استقبال مشتریان از خودروهای وارداتی را برای نشان دهد که خودروسازان داخلی به عینیت درک کنند مشتریان در بازار تمایل به چه محصولاتی دارند. در ابتدا موتورها به صورت دوزمانه ساخته شدند که بعدها و با چهارزمانه شدن پیشرانههای بنزینی، موتورهای دیزلی نیز به سمت چهارزمانه شدن رفتند. حدود 6.5 میلیون تن ذرت نیز برای سوخت های زیستی اتحادیه اروپا استفاده شد، در حالی که در همان سال حدود 24 میلیون تن از اوکراین صادر شد. سری TWD نسل جدید این محصول می باشند که بر اساس تکنولوژی روز ساخته شده و بسیارکم مصرف هستند. سیکل اتو و موتورهای ساختهشده بر اساس آن در سال 1982 به طور رسمی به نتیجه رسید و به همین علت نیز پیشرانههایی که بر اساس این روش ساخته شدند، دیزل نام گرفتند.

با این توضیح شما می توانید تفاوت بزرگ بین یک موتور دو زمانه دیزل و یک موتور دو زمانه ی بنزینی را درک کنید.در موتوردیزل فقط هوا وارد سیلندر می شود، به جای اینکه مخلوط هوا و سوخت وارد شود.این بدین معنی است که موتور دیزل دو زمانه هیچ کدام از مشکلات محیطی که موتور دو زمانه ی بنزینی باعث آن می شود را ایجاد نمی کند.در مقابل یک موتور دوزمانه ی دیزلی باید یک توربو شارژر یا یک سوپرشارژر داشته باشد و این بدین معنی است که شما هرگز یک موتور دیزل دو زمانه را روی یک اره موتوری نخواهید یافت.چون در این صورت بسیار گران تمام می شود. توجه به اینکه بسیار ضروری است که شرایط روغن تحت تاثیر عوامل زیادی همچون شرایط کارکرد، بارگذاری و بهره ­برداری از ماشین، مشخصات عمومی دستگاه مانند سازنده و مشخصات خاص دستگاه مانند عمر، لقی­ ها و غیره می­باشد.

هرچند که از زمان سکان داری فاطمی امین در وزارت صمت اقدام برتری در صنعت خودرو از ایشان دیده نشده است و معمولا از پاسخ به سوال خبرنگار فرار می کند، باید دید امروز در شهر آفتاب حضور خواهد یافت؟ از این رو در اکثر موارد از منبع تغذیه که ولتاژ مستقیمی (DC) در حدود 12 تا 24 ولت را تولید می کند، برای راه اندازی موتور استفاده می شود. قیمت روغن موتور دیزل ایرانول در مراکز پخش انواع روغن ایرانول، از جمله روغن موتور و روغن دنده، محصولات خود را بصورت عمده، به شکل بشکه های با حجم بالا، به مراکز فروش در سراسر کشور ارسال می کنند، و این عمده فروشی با قیمت مناسب انجام می گردد.

سیدرضا فاطمی امین باید بداند نبود دومین خودروساز بزرگ کشور، گروه خودروسازی سایپا که دولت سهام دار آن نیز هست، نشانه خوبی از اوضاع مالی خودروسان ندارد. بازار؛ گروه خودرو: نمایشگاه خودرویی تهران به عنوان مهم ترین نمایشگاه صنعت خودرو امروز پس از چهار سال کار خود را آغاز می کند. در واقع طرز تفکر اشتباهی که امروزه هنوز هم در بین دارندگان خودروهای دیزل مبنی بر خاموش نکردن آنها در زمانهای توقف وجود دارد، ناشی از همان سیستم نیم دیزل است؛ چراکه در موتورهای نیمدیزل در زمان گرمبودن و برای روشنشدن مجدد، نیازی به استفاده از گرمکن نیست. تمامی موتور ها دارای یک شفت هستند که هنگامی که موتور کار میکند آن شفت شروع به چرخیدن میکند و اگر آن را به یک آلترناتور وصل کنیم یک دیزل ژنراتور ساخته ایم. بالا بودن راندمان موتور برق دیزل – بالا بودن راندمان حرارتی موتور برق دیزل به دلیل تراکم بالای آن است به همین منظور مفید تر و به صرفه تر از دیگر موتور برق ها از جمله موتور برق بنزینی نیز بوده است. این دیزل ژنراتور دارای موتور پرکینز موتور سازان تبریز مدل 4.236 کوپله شده با ژنراتور استمفورد پاور مدل slg184g نیز می باشد.این مدل از دیزل ژنراتور تبریزی که محدوده توانی آن دیزل ژنراتور پرکینز موتور سازان تبریز در حالت اضطراری 42 کاوا و در حالت دائم 40 کاوا می باشد برای مشتریانی مد نظر قرار می گیرید که محاسبه ظرفیت توان و برآورد توان مصرفی آنها حداکثر تا 40 کاوا باشد در واقع این دیزل ژنراتور برای مکان هایی که به تولید برق بیشتر از 40 کاوا نیاز دارند توصیه نمی شود.

از بزرگترین محاسن آن میتوان به نبود سیستم جرقهزنی و حذف مشکلات آن اشاره کرد. اما طراحی خاص پیشرانههای دیزل منجر به بروز محاسن و معایبی برای این پیشرانهها میشود. گشتاور در این پیشرانهها، بالا بوده و چون دور موتور کمتر از نمونههای بنزینی است، منجر میشود تا همیشه یک گشتاور زیاد در دور پایین در اختیار راننده باشد که همین عامل استهلاک آنها را پایین میآورد. دیزل ولوو رایج و پر مصرف در صنعت، دارای سه مدل TD،TADوTWD می باشند که در صنایع دریایی و انواع واحد های تولیدی ، صنعتی وکارگاهی کاربرد دارند. مهمترین ویژگی موتورهایی که بر اساس سیکل دیزل طراحی و ساخته میشدند، در این بود که در آنها از شمع و سیستم جرقهزنی خبری نبود و احتراق بر اساس تراکم بسیار زیاد هوا و پاشش سوخت روی آن برای ایجاد جرقه و انفجار صورت میگرفت. آتین خودرو دیزل به عنوان آخرین شرکتی که امروز از محصول خود رونمایی خواهد کرد، محصولش را به نمایش خواهد گذاشت.