ساختار موتور دیزلی مجله آبیاران | centraldiesel

منبع اگزوز معمولاً بخشی از موتور نیست، بلکه یک وسیله اضافی برای کاهش سر و صدا برا کاربران است. گاز خروجی از توربو شارژر عبور می‌کند تا در جایی که نصب شده‌است بچرخد. سیستم اگزوز موتور ژنراتور دیزلی مانند اگزوز ماشین کار می کند که گازهای تولید شده توسط موتور دیزل را گرفته، از طریق سیستم لوله کشی وارد آنها می کند و آنها را از Genset خارج می کند. موتورهای ژنراتور دیزلی و اجزای آن، انرژی سوخت را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند تا برق مورد نیاز را تأمین کنند. موتورهای ژنراتور دیزلی به طور مداوم یا در حالت آماده به کار برای کاربران مختلف مانند خانه ها، مدارس، بیمارستان ها و مراکز صنعتی برق تولید می کنند. سیستم خنک کننده در اجزای موتورهای دیزل، مایع خنک‌کننده موتور را کنترل می ‌کند.

  • در غیاب تنظیم کننده ولتاژ، بسته به دور موتور، نوسانات شدیدی رخ می دهد.
  • تسمه ای به دور پروانه موتور‌های دیزلی کشیده می شود که باید مرتبا سطح آن از نظر پارگی یا آسیب دیدگی چک شود.
  • Worldwide Power Products در تولید تجهیزات تولید برق پیشتاز است.
  • در این موتور ها برای شعله ور ساختن سوخت از حرارت های بالا استفاده می شود.
همچنین مجله خبری دیزل مرکزی دارای یک کارتل از جنس آلومینیوم ریخته گری شده می باشد . سامانه روغن کاری سامانه روغن کاری باعث می‌شود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک می‌شود. سامانه روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن می‌باشد.

۱۰ نکته ضروری در بازدید روزانه یک دیزل ژنراتور

البته او، خود نقشی در این نام‌گذاری نداشت بلکه شاگردان و دوستدارانش این نام را به احترام وی روی چنین موتورهایی گذاشتند. هرچند نمونه‌های امروزی با آنچه رودولف دیزل طراحی کرد خیلی متفاوت است، اما سیکل کاری این موتورها بر اساس یک چیز است که در واقع مخترع آن رودولف بوده است. حتی پیشرانه بسیاری از خودروهای دنیا نیز دیزلی است و همچنان بخش گسترده‌ای از تقاضای بازار به این نوع موتور اختصاص‌یافته است. برای کنترل و نظارت بر اجرای عملکرد موتور ژنراتور دیزلی معمولا از کنترل پنل استفاده می شود. موتور دیزل، به انواع گسترده ای از موتور ها گفته می شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می توانند ماده سوختنی را شعله ور سازند.

http://digitalmags.ir

از این موتور ها در بخش دریای بسیار استفاده های گوناگونی شه به طوری که موتور های زیر دریایی های غیر هسته ای عمدتا از دیزل ساخته شده و می تواند در عمل 3000 متری با فشار بسیار زیاد و با جریانات بسیار قوی نیز حرکت کرده و تولید قدرت کند . خب باید بدانید به دلیل سهل انگاری رانندگان این اتفاق می افتد وگرنه آلودگی در موتور دیزل به شدت کمتر است آلاینده های تولیدی از موتور بنزینیست . در دوام موتور‌های دیزل در کارکرد طولانی شکی نیست اما این موتور‌ها با قهرمانی در رقابت‌های 24 ساعته لمانز فرانسه ثابت کردند نه تنها با دوام‌اند، بلکه خیلی بادوام‌اند! و البته به خوبی می‌توانند فشار‌های یک رقابت اتومبیل‌رانی سنگین را هم تحمل کنند.

موتور ژنراتور

صدا خفه کن ها در این موتورها برای خنک کردن گازهای خروجی استفاده می شوند. در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک از اجزای موتور دیزل می پردازیم. ژنراتور سیار برای حمل و نقل آسان از سایت های مختلف بر روی تریلرها سوار می شوند. ابعاد این ژنراتورها از واحدهای کوچک 8 کیلووات گرفته تا مجموعه های ژنتیکی با درجه بندی 2500+ کیلووات است.