روغن دیزل ژنراتور چیست؟

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان، افزود: اقدامهای آبفا و حضور اکیپ رفع اتفاقات در محل حادثه، عملیات وصل مجدد آب را تسریع بخشید به طوری که تا ظهر روز حادثه، آب روستای سایه خوش وصل شد. راه دیگر برای فکر کردن در این مورد این است که وقتی مولکول های هوا خیلی نزدیک به هم قرار می گیرند ، سوخت احتمال واکنش بهتری با مولکول های اکسیژن را دارد. معاون هماهنگکننده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه اظهار کرد: عملیات آواربرداری آغاز شده و همچنان ادامه دارد و قرارگاه مدینه ضمن نصب شش چشمه سرویس بهداشتی، همچنان به عملیات آبرسانی در روستاهایی که آب شرب آنها از طریق منبعهای ذخیره ساز آب تأمین میشود، ادامه میدهد.

دلیل اینکه ترمز موتور در موتور های دیزلی صدای بلندتری از موتور های بنزینی دارد، به دلیل خروج با فشار مخلوط متراکم شده از دریچه خروجی سیلندر است. اما میدونین چه تفاوت هایی با هم دارند؟ قدرتی که بتواند چنین ولتاژ هایی را تولید کند. بدیهی است که موتور جوش دیزل عموماً در مواقعی کاربرد دارد که برق در دسترس نباشد؛ در کارگاه هایی که دسترسی به برق نیست و یا برق موجود برای انجام این کار مناسب نیست. نسبت تراکم بالای موتور دیزل منجر به بهتر شدن بازده می شود . اما در موتور دیزلی این کاهش سرعت در مرحله تراکم اتفاق می افتد.

اما در موتور های دیزلی از طریق فشرده سازی و گرم کردن سوخت ایجاد اشتعال می کند. بنابراین انژکتور سوخت را دیرتر تزریق می کند. و در نتیجه گرمایی حاصل از متراکم شدن هوا موجب مشتعل شدن سوخت در یک موتور دیزل می شود . در صنعت دیزل ژنراتور شرکت المپین (OLYMPIAN) می باشد. مشاهده گرمای بیشتر در ژنراتورهای بنزینی بدین معناست که قطعات موتور نیاز به جایگزینی بیشتر در مقایسه با قطعات در دیزل ژنراتورها دارند اما برای هر دو ژنراتور بهتر است که به صورت مداوم از آنها نگهداری شود که شامل تعویض مداوم فیلترها و روغن موتور ها در زمانی که کار نمی کنند است.

مثلا ضریب ۱۰ به ۱ یعنی حجم داخل سیلندر در زمانی که پیستون پایینترین سطح قرار دارد ۱۰ برابر حجمی است که پیستون در بالاترین سطح خود در سیلندر قرار دارد. با این حال، راهکارهایی برای کم کردن صدای این گونه از موتورها در نظر گرفته شده است، مثلاً برای کاهش صدای ناهنجار، این موتورها را درونِ یک باکس عایق صدا یا در یک اتاقک جداگانه قرار میدهند. هر دو موتور های بنزینی و دیزلی با احتراق ۴ مرحله ای کار می کنند. ژنراتور ها ی دیزلی و بنزینی جزو دسته موتورهای برق هستند که کار یکسانی را انجام می دهند و کار آن ها تولید برق است. ژنراتورهایی که برای کار در مدت زمان بیشتری از ژنراتور های استندبای طراحی شده اند و از ویژگی های آنها لود ثابت با توان کمتر از 75٪ می باشد.

۸٫طول عمر یک موتور دیزلی به طور تقریبی دو برابر یک موتور بنزینی است که به دلیل طراحی قدرتمند قطعات موتور است. یک دیزل ژنراتور بار بیشتری میگیرد هنگامی که سوخت تأمینی برای احتراق در سامانه افزایش مییابد و بار رها خواهد شد اگر سوخت تأمینی کاهش یابد. عموماً پیک تقاضای۱۰۰٪ رتبه اولیه ekW را با ۱۰٪ ظرفیت بار اضافی برای استفاده در موقعیتهای ضروری برای ماکزیمم یک ساعت در ۱۲ ساعت را داراست. شاید بتوان علت آن را در دید نادرست افراد به معنای لغوی آن دانست؛ وقتی به معنای لغت “موتور دیزلی” فکر میکنید، خودرویی سنگین با بار زیاد که در حال ریختن است، دود سیاه و سر و صدایی وحشتناک در ذهنتان تداعی میشود؛ مسلم است که این تصویر منفی از یک خودروی سنگین دارای این موتور، کشش و جذابیت به سوی این پیشرانه را کاهش و افراد را نسبت به آن دل چرکین میکند. در خودروی بنزینی وقتی پای خود را از پدال گاز برمیدارید دریچه هوا بسته شده که باعث تولید وکیوم در سیلندر می شود که نتیجه آن کاهش سرعت خودرو و به اصطلاح ترمز موتور است. به طور مثال ۲ خودروی فولکس واگن گلف بنزینی و دیزلی، مدل بنزینی نسبت تراکم ۹٫۶ به ۱ و دیزلی ۱۶٫۲ به ۱ را دارد.

در کشوری مثل ایران که معمولاً از یک خودرو حداقل برای یک یا دو دهه استفاده میشود، این موضوع بهشدت خطرناک است چون استفاده از تجهیزات پسپالایشی که هنگام تولید نصب شده است برای دو دهه اصلاً ممکن نیست. همه میدونیم که موتور های دیزلی بازدهی بیشتری از موتور های بنزینی دارند. ثمره ثبت این اختراع در سال 1892، پیشرانه ای است که اکنون موتور دیزلی نامیده میشود. در پی این انفجار نیروی لازم برای عقب راندن پیستون و در نتیجه حرکت ماشین یا وسایل نقلیه انجام میشود. طی سالهای متمادی پس از اختراع موتور دیزل، از این نوع موتور عمدتاً و منحصراً در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق، تلمبه کردن آب، راندن قایقهای مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده میشد. عملکرد سنسور روغن VDO: فشنگی های دیزل مخصوصا نوع vdo معمولا یا مقدار فشار روغن را میخوانند یا فقط یک کنتاکت جهت دادن اخطار پایین بودن فشار روغن و یا هردو پایه خروجی را دارند. منظور از موتور احتراقی درون سوز این است که فرآیند سوختن درون سیلندر خودرو اتفاق میافتد و عملکرد و فرآیند آن با موتورهای بخار وبرون سوز متفاوت است. کیفیت سوخت وراندمان احتراق طوری تنظیم شود که راندمان حرارتی حد اکثر شود یعنی دود های خروجی اگزوز دارای حداقل هیدروکربون های نسوخته باشد.

مورد دیگر قابلیت حمل است که در این باره باید گفت که موتور های بنزینی معمولا نسبت به موتورهای دیزلی سبک تر هستند. اما انواع موتورهای بنزینی سبک تر هستند. اما دریچه هوا در پیشرانههای دیزلی همیشه به صورت کامل باز است و فقط مقدار سوخت با گاز دادن، تغییر میکند. فرق موتور دیزلی و بنزینی چیست ؟ موتورهای بنزینی عموماً دارای سرعت خیلی بیشتری نسبت به موتورهای دیزلی هستند. بدترین اتفاقی که میتواند برای یک موتور دیزلی بیفتد، وارد شدن آب به آن است. مورد دیگر در رابطه با نیروی تولید شده است که در این باره نیز موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی از نیروی تولیدی بیشتری برخوردار هستند اما موتور های بنزینی در هوای سرد از کارایی بهتری نسبت به موتورهای دیزلی برخوردارند.

و در آخر نکات امنیت و نگهداری؛ که در این باره امنیت و نگهداری موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی بهتر است. اگر دستگاه به خوبی نگهداری شود ممکن است که خطر ایجاد انفجار را به وجود بیاورد. در صورت وجود گوگرد در محفظه احتراق، اکسیدهای گوگرد به وجود میآیند که علاوه بر آسیب به موتور و خوردگی قطعات سبب ایجاد باران اسیدی میشوند. در این رابطه باید خاطر نشان کرد که امکان حمل موتورهای برق دیزلی و بنزینی معمولا یکسان است. در این مقاله تعریفی از دو موتور، کاربردهای آن ها و بیان برخی تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی خواهیم داشت. امیدواریم که بعد از مطالعه آن به همه سوالاتتان پاسخ داده شود. وی در پاسخ به اینکه علت عدم استفاده از موتور دیزلی تولیدی شرکت مگاموتور در محصول وانت دیزلی چه بوده است؟ در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد. با توجه به شرایط تحریم در کشور ایران این موضوع از اهمیت دو چندان برخوردار است. موتور برق دیزلی نسبت به موتور برق بنزینی از امنیت بیشتری برخوردار هستند چرا که ممکن است از طریق ایجاد جرقه در صورت نگهداری نامناسب ایجاد انفجار کند. یکی دیگر از تفاوت های دیزل و بنزینی این است که دیزلی برای افزایش قدرت میزان بیشتری دیزل به سیلندر اضافه می کند در حالی که بنزینی باید میزان بنزین و هوا را با استفاده از مکانیزم خود بیشتر کند تا قدرت را افزایش دهد.

در بعضی دیزل ژنراتورها سنسور فشار روغن الکترونیکی است و نیاز به تغذیه مثبت و منفی دارد. نوع کنترل الکترونیکی امکان استفاده از حالت های مختلف تزریق را برای دستیابی به حداکثر بازده در دورهای مختلف موتور فراهم می کند. هنگامی که در سال 1987 اولین سری از این موتور معرفی شد، سری 60 نخستین موتور دیزلی سنگین با کنترل الکترونیکی کاملا یکپارچه بود. موتور های دیزلی از این روش استفاده می کنند و هر چه تراکم بیشتر باشد دمای احتراق و قدرت تولیدی بیشتر می شود. ترکیبی ویژه از مواد افزودنی شوینده و پخش کننده با مقاومت در برابر رسوبات پیستون و رینگ در شرایط دمای بالا، قدرت و عملکرد را حفظ می کند. بیشترین میزان این افزودنی ها را گروه پاک کننده ها تشکیل می دهند. از جمله دیگر تفاوت ها می توان به میزان مصرف سوخت، نیروی تولید شده در آن ها، قابلیت حمل موتورهای برق ، امنیت و همچنین هزینه آن ها اشاره کرد که در ادامه به توضیح هر کدام از این موارد می پردازیم.

پس موتور دیزلی با استفاده از نسبت تراکم بیشتر مخلوط سوخت و هوا را آتش میزند و در موتور بنزینی مشتعل شدن بوسیله شمع و جرقه آن اتفاق می افتد. موتورهای دیزلی متوسط دارای توان بین 188 تا 750 کیلووات یا 252 تا 1006 اسب بخار هستند. نسبت تراکم در موتور برق های بنزینی در هر مکانی بین ۸ تا ۱۲است در صورتی که این نسبت برای موتور برق های دیزلی بین ۱۴ تا ۲۵ می باشد که نشان دهنده این است که موتور های دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی از کارایی بیشتری برخوردار هستند. از جمله تفاوت های موجود در رابطه با موتورهای دیزلی و بنزینی می توان به مواردی از قبیل مصرف سوخت که موتور های برق دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی سوخت کمتری را مصرف می کنند و در موتورهای بنزینی با استفاده از شمع به تولید جرقه و ایجاد آتش می پردازد اما در موتورهای دیزلی با استفاده از فشرده سازی هوا و گرم کردن سوخت تولید آتش می کند. دلیل دیگه اینه که موتور های دیزلی بازدهی دمایی بهتری از خودشون نشون میدن.

وضعیت اما این روزها تغییر کرده است تا جایی که موتورهای دیزل این روزها پای خود را به شکل گستردهای حتی در دنیای خودروهای سواری باز کردهاند و دیگر خبری از سر و صدا و دود سیاه آنها نیست و حتی میتوان آنها را سایت centraldiesel موتورهای پاک دانست. شناخت عمومی در کشورمان از موتورهای دیزل چندان زیاد نیست و با توجه به آنکه این موتورها کاربرد زیادی دارند و البته احتمال حضور گستردهتر آنها در خودروهای سواری کشورمان وجود دارد در این مطلب و قسمت بعدی آن، به مرور چند نکته جذاب در زمینه موتورهای دیزل میپردازیم. زیست آنلاین، با توجه به داغ شدن بحث تولید سواری دیزلی در کشور، مهدی دوزندگان، به مقایسه موتور دیزلی با موتور بنزینی پرداخت و مزایا و معایب هر یک از این موتورها را تشریح کرد و گفت: موتور بنزینی و دیزلی هر دو از نوع موتور احتراق داخلی هستند اما فرق اساسی آنها در نحوه پاشش سوخت، شروع احتراق و نوع سوخت مورد استفاده است که همین موارد بر کارکرد و انتشار آلایندگی این موتورها تاثیر مستقیم دارد. پس ضریب تراکم موتور های دیزلی از موتور های بنزینی بیشتر است. تفاوت دیگر بین موتور برق های دیزلی و بنزینی نحوه احتراق سوخت است که در موتورهای بنزینی با استفاده از شمع و ایجاد جرقه برای اشتعال سوخت استفاده می شود.

این اصلاح به دلیل ویژگی های طراحی بلوک سیلندر دو زمانه کار می کند. موتور دو زمانه ی بنزینی را درک کنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفادهی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمهای خودداری کنید. اما از نظر نیروی تولیدی و پشتیبانی با یکدیگر متفاوت هستند. موتور های دیزلی و بنزینی کار یکسانی را در تولید برق انجام می دهند اما دارای تفاوت هایی در نحوه عملکرد با یکدیگر هستند که مهمترین آن نحوه اشتغال سوخت درون سیلندر هریک از این موتور ها است. اما در بیشتر موارد ژنراتورهای دیزلی هزینه کمتری در طول زمان استفاده دارند. ژنراتورهای بنزینی از شمعک برای ایجاد جرقه و مخلوط آن با هوا برای ایجاد فرایند سوخت استفاده می کند. رعایت نکات نگهداری چون تعویض مداوم فیلترها و روغن موتور در زمانی که موتور برق کار نمی کند برای هر دو مدل بنزینی و دیزلی ضروری است. موتورهای دیزلی با استفاده از جرقه اقدام به تولید آتش نمی کنند آن ها با استفاده از فشرده سازی هوا در سیلندر ها و گرم کردن آن ایجاد آتش و تولید سوخت می کنند.