راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ + معرفی بهترین لپ تاپ Gaming

یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر! پیشنهاد میکنم حتما پیج اینستاگرام مسترنکست رو هم فالوو کنید. حتما با جستجوی نام لپتاپ در فروشگاه دیجیکالا، سایر مدلها را هم بررسی کنید. در این پست قصد داریم به بررسی بهترین لپ تاپ ایسوس بپردازیم؛ در ابتدا خانوادههای مختلف این برند را بررسی میکنیم که ببینیم هریک برای کارهای روزمره و عمومی، تخصصی، طراحی و گرافیک، گیمینگ و سرگرمی تا چه حد انتخاب مناسبی برای خرید هستند. بزرگترین مشکل لپتاپهای گیمینگ، گرم شدن بیش از حد بدنه و صدای زیاد سیستم خنککننده آنها است. اصولا این میزان از حافظه گرافیکی برای انجام کارهای مهندسی و حسابداری و انجام کارهای گرافیکی در حد ساده و متوسط، همچنین گیم های معمولی و نیمه حرفه ای مناسب است. البته که 1 ترابایت فضای ذخیرهسازی SSD در Legion 5-JD وجود دارد تا برای نصب این بازیهای سنگین محدودیتی وجود نداشته باشد.

برای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ اولین مسئله بودجه ای است که برای خرید در نظر گرفته اید. برای خرید لپ تاپ گیمینگ، رم 16 گیگابایت و بیشتر توصیه میشود، هرچند رم 8 گیگابایت نیز گزینه مناسبی است، اما در اجرای بازیهای سنگین با رم 8 گیگابایتی دچار مشکل خواهید شد. به طور کلی قدرت پردازنده های این سری لپ تاپ ها عالی و مناسب است و قطعا از این لحاظ شما دچار مشکل نخواهید شد. به طور کلی در لپ تاپ ها برای کاربری عمومی از سخت افزار معمولی و ضعیف و برای کاربری های تخصصی مانند اجرای بازی و نرم افزارهای تخصصی از قطعات سخت افزاری قدرتمند و گران قیمت استفاده می شود.

«دی جی پی یو» نقطه مقابل «آی جی پی یو» است و پردازندهای با عملکرد گسسته به شمار میرود. در بازهی قیمتی ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان بهترین لپتاپ گیمینگ برای خرید، یکی از محصولات سری محبوب Legion 5 (لیجن ۵) لنوو است که از پردازنده اینتل Core i7 (10750H) و پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 1650 بهره میبرد و به کمک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی پرسرعت SSD و ۳۲ گیگابایت رم DDR4 عملکرد خوبی در اجرای برنامههای سنگین مانند ویرایش فیلم و عکس و همچنین بازیها دارد. این اجزا شامل: نمایشگر رایانه، صفحه کلید، بلندگوی رایانه، دیسکگردان نوری، وببین و میکروفون است که استاندارد بودن هر کدام و عملکرد صحیح آن برای کل واحد ضروری است.

همچنین ضخامت این لپ تاپ ۱۸ میلیمتر است و دارای صفحه نمایش ۴.۹ میلیمتری است که موجب شدهاست اندازهی کلی شاسی لپ تاپ حدود یک اینچ از دیگر لپ تاپهای ۱۵ اینچی کمتر باشد. اگر تجربهای در مورد بازی کردن با لپ تاپهای گیمینگ و تجربه کاربری که این لپ تاپها منتقل میکنند دارید به ما بگویید. برندهایی که با توجه به تجربه خودشان را ثابت کرده اند. دلیل موفقیت ایسوس واضح است، این شرکت در تمام این سالها با تمرکز بر روی کیفیت کالاهای تولیدی خود، اعتبار فراوانی کسب کرده و بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون طرفداران بسیاری دارد. البته واضح است که برای بازی کردن باید از یک ماوس جداگانه استفاده کنید. در این سری گاها از پردازندههای جدیدی AMD سری رایزن 7 و 9 استفاده میشود که پردازندهی گرافیکی GeForce GTX 1660 Ti نیز در یکی از بهترین مدلهای آن استفاده شده است.

اگر لپ تاپ شما از سخت افزار قدرتمندی برخوردار باشد ، طبیعتا در بازی ها نرخ فریم بالایی را ارائه میدهد و برای نمایش این فریم بالا ، یک صفحه نمایش عالی نیازمند است . باتری 4 سلولی این لپتاپ نیز به بهترین شکل ممکن ذخیره سازی را انجام میدهد و زمانیکه شارژر را از برق میکشید تا 3 ساعت میتوانید مشغول بازی شوید. سیستم خنککنندگی در آنها دارای یک صفحه مسی میباشد تا گرمای ناشی از پردازشهای سنگین را بهخوبی انتقال دهد. شاید در منظر اول، تفاوتی بین مدلهای مختلف یک شرکت مانند TUF و ROG Strix نباشد. این گروه از لپ تاپ های ایسوس در چند گروه مختلف عرضه شدهاند که شاید تقسیم کردن آنها به دو گروه درستتر باشد. عموما این سری از لپ تاپ های گیمینگ ایسوس دارای طراحی خشن و کمی هم حاشیه زیاد در اطراف صفحه نمایش هستند که شاید تنها عیب آن باد. البته در ابتدای متن گفتیم که یکی از نکات قابل انتقاد در لپ تاپ گیمینگ هزینه های زیاد آن می باشد که البته دلایل قانع کننده ای از قبیل استفاده از سخت افزارهای پیشرفته و قدرتمند تر در آن می باشد .

در مراحل بعدی بررسی کیفیت صفحه نمایش، رم و پردازنده مرکزی قرار دارند که باید بررسی شوند و در این مورد نیز نظرات کاربران حاکی از رضایت آن ها از لپ تاپ های گیمینگ asus بوده است. دیجی هایکو تلاش می کند تا سوالات مشتریان و کاربران خود را در بخش هایمگ پاسخ دهد. چند مدل از این لپ تاپ ها نیز دارای طراحی هستند که با باز کردن لپ تاپ بخش زیرن از بدنه فاصله گرفته و فضای خالی آن سبب میشود تا گردش هوای بهتری بین قطعات داخلی لپ تاپ انجام بگیرد. رم ۱۶ گیگابایت ار نوع DDR4 در کنار حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD، از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای لپتاپ TUF Gaming F15 FX506LH-BA ایسوس است. اغلب لپ تاپ های مخصوص بازی جایگزینی برای کامپیوترهای رومیزی هستند و به اصطلاح Desktop Replacement نام دارند.

اولین لپتاپی که از لیست راهنمای خرید دیجیکالا مگ سراغش رفتیم، یک ارزان قیمت به صرفه و با کیفیت است. 2. معیارهای مهم ما در انتخاب لپتاپها تکنولوژی پردازشگر، میزان رم، حافظههای SSD و HDD و صفحه نمایش در کنار قابلیتهای دیگر است. اکنون که در حال مطالعه این مطلب هستید، شرکتها به سمتی پیش میروند که حافظه SSD را که نسبت به حافظههای SATA سرعت ۴٫۲ برابری در انتقال و پردازش فایلها دارند، جایگزین کنند. این سری لپ تاپ های ایسوس که مخفف The Ultimate Force دارای همان کاربری هستند، با این تفاوت که نسبت به سری راگ ایسوس در رده پایینتری قرار دارند. برندهای مختلفی اقدام به کانفیگ و تهیه لپتاپ میکنند که در این میان در کشور ما خرید لپتاپ ایسوس نسبت به سایر برندها محبوبیت بیشتری دارد. MSI یکی از بهترین تولیدکنندگان لپ تاپ های گیمینگ دنیا است و توانسته با تولید قویترین و زیباترین لپ تاپها به یکی از محبوبترین برندها نزد گیمرهایی که قصد خرید لپ تاپ گیمینگ دارند، تبدیل شود. بیشک انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ در میان انبوهی از برندها کار وقتگیر و خستهکنندهای است. در بعضی از مدلها پنل TN و در بعضی دیگر پنل IPS به کار گرفته شده است و اکثرا حالت ال ای دی دارند.

اگر برنامهای برای ارتقا لپ تاپ فعلی خود ندارید، بهتر است پیش از شروع، مقاله قبلی ما در مورد آشنایی کامل با مشخصات لپ تاپ ها را مطالعه کنید تا خیلی دقیق بتوانید مفاهیم سخت افزاری محصولاتی که در ادامه معرفی میکنیم را درک کنید. لپ تاب های ایسوس تحت آزمایشات بسیار سختی قرار گرفته و جز برند هایی است که در لپ تاپ در اوج قرار گرفته است همچنین طراحی زیبا و منحصر به فرد در کنار سخت افزار قدرتمند نشانگر قدرت فوق العاده لپ تاپ های ایسوس در جلب نظر خریدار است. استایل ریزر بلید 14 بسیار کلاسیک بوده و به شدت در دست داشتن آن حس خوبی به فرد میدهد.

در رده اقتصادی پایین رده پیدا کردن یک لپ تاپ گیمینگ راضی کننده ممکن است سخت و پیچیده باشد. این تفاوت در تمامی رده های سخت افزاری ایسوس مانند مادربرد، کارت گرافیک، کیس و هدفون، اسپیکر ، کیبرد و ماوس و … تمامی لپ تاپ های موجود در بازار کاربرد و مخاطب یکسانی ندارد و هر کدام از مدل ها به جهت انجام کارهای مختلف و برای کاربران متفاوت طراحی و تولید شده است. این محصول با تمامی لپتاپهای گیمینگی که تا کنون دیدهاید، متفاوت است. قطعا به صرفه ترین و بهترین لپ تاپ گیمینگ این لیست legion 5 است. جواب سوالات شما در بخش سوالات متداول نیز لیست شده است و به مرور زمان به روز میشود. باتری این دستگاه 48Wh است و باید گفت که مدت زمان شارژ کامل این لپ تاپ حدود 2 ساعت زمان میبرد. در مورد تعداد سلول های باتری لپ تاپ در قالب ” تفاوت باتری ۶ سلولی با ۴ سلولی ” قبلا توضیح دادم . سایت ساپا گپ نیز یکی از وب سایت های مشاوره خرید لپ تاپ می باشد که حتما بررسی خواهد شد و نظر نهایی با شما عزیزان خواهد بود.

برندهای مختلف دیگری نیز شامل لنوو، ایسر، دل و HP نیز وجود دارند که میتوانید از محصولات آنها نیز استفاده کنید. اگر مشکلی از هر نظر که شامل گارانتی شود برای لپتاپ رخ داد میتوانید اقدام به استفاده از خدمات گارانتی پس از فروش کنید. لپتاپ خریداری شده شما اگر دارای گارانتی باشد که معمولا شامل ۱۸ تا ۲۴ ماه است، خیالتان را راحتتر خواهد کرد. در این مطلب سعی کردهایم که ارزان قیمت ترین و در عین حال بهترین لپ تاپ برنامه نویسی 2022 را معرفی کنیم تا بتوانید یک لپ تاپ بسیار قدرتمند و حرفه ای در عین حال با هزینه پایین خریداری نمایید.